Dobrze zaprojektowany sklep internetowy – jak go rozpoznać?
Spośród wszystkich sposobów zarabiania w Internecie, handel elektroniczny jest jednym z najbardziej popularnych. Sprzedaż produktów online jest znacznie bardziej opłacalna niż sklep stacjonarny. Nawet sprzedawcy, którzy mają fizyczne lokalizacje, zdają sobie sprawę z konieczności wykorzystania kanału sprzedaży online. Decydując się na sprzedaż produktów online, projekt sklepu internetowego ma ogromne znaczenie. Jakość wykonania sklepu internetowego ma bezpośredni wpływ na wygodę użytkownika.
Jest wiele istotnych elementów, które powinien zawierać dobry sklep internetowy. Poniżej postaram się omówić te najistotniejsze.
Filtrowanie produktów
W sklepie internetowym klient powinni mieć możliwość filtrowania produktów po najważniejszych jego atrybutach (kategoria, rozmiar, kolor, przedział cenowy).
Gdy potencjalni klienci szukają czegoś konkretnego w swoim e-sklepie, powinni mieć możliwość filtrowania ich po konkretnych atrybutach, ponieważ pozwala zaoszczędzić wiele czasu. Jest to szcze-gólnie przydatna funkcja w przypadku sklepów internetowych z odzieżą dla kobiet. Potencjalne klientki byłyby zawiedzione, gdyby po znalezieniu idealnej sukni okazało się, że nie jest ona dostępna w odpowiednim rozmiarze.
Łatwa nawigacja
Przeglądając produkty w sklepie internetowym, klienci mogą często zmieniać zdanie. Dlatego ważne jest, aby wprowadzić opcję, która pozwoli klientowi powrócić do poprzedniego etapu zakupów. Dodatkowo zastosowanie wysuwanego menu lub modułu MegaMenu pozwoli na zachowanie większej czytelności przy dużej ilości dostępnych kategorii.
Widoczny koszyk
Ważne jest, aby koszyk był widoczny w sklepie internetowym z poziomu dowolnej zakładki. Dodatkowo koszyk zakupowy powinien również zawierać wszystkie niezbędne informacje, a nie tylko liczbę przedmiotów. Aby rozszerzyć funkcjonalność koszyka można do niego dodać miniatury produktów, aby ułatwić użytkownikom przeglądanie listy zakupów, informacje o rabatach czy kosztach dostawy.
Produkty niedostępne
Co zrobić, gdy produkt jest niedostępny i czekamy na dostawę? Usunięcie go ze sklepu inter-netowego nie jest dobrym pomysłem, jeśli wkrótce dotrze do nas nowa partia produktów. W tej sytuacji możemy postąpić dwojako:
1. Do sklepu internetowego możemy dodać funkcjonalność powiadomienia o dostępności produktu. Klienci wpisują wtedy w formularzu kontaktowy adres mailowy a w momencie kiedy produkty będą znów dostępne będą mogli otrzymywać powiadomienia.
2. Druga opcja to możliwość zamówienia produktów nawet kiedy nie posiadamy ich na magazynie. Należy poinformować wtedy klienta o tym, że wysyłka zamówienia się wydłuży z uwagi na brak produktów w magazynie.
Szybka realizacja zamówienia
Jeśli złożenie zamówienia w sklepie internetowym ludzie mogą łatwo zrezygnować z zakupu. Jeśli proces zakupowy składa się ze zbyt dużej ilości etapów klienci mogą udać się gdzie indziej. W tej sytuacji można skorzystać z funkcji zakupów w jednym kroku, aby zwiększyć liczbę konwersji.
Wnioski
Projektując każdy sklep internetowy, należy pamiętać o wszystkich wyżej wymienionych czynnikach. Oczywiście jest jeszcze wiele innych elementów, które są ważne przy projektowaniu sklepu internetowego, ale jeśli zastosujesz się do powyższych wskazówek to Twój sklep internetowy będzie skutecznym narzędziem sprzedaży. Jeśli zastanawiasz się nad uruchomieniem sklepu internetowego zapraszam do kontaktu z nami.
Zdjęcie: [1]