Jak powinien wyglądać opis produktu w sklepie internetowym?
Tworzenie sklepu internetowego to skomplikowany i złożony proces. Niewiele elementów w sklepie internetowym ma tak duży wpływ na poziom sprzedaży i współczynnik konwersji jak opisy produktów. Z badań przeprowadzonych przez Overstock.com wynika, że prawie 90% klientów podejmuje decyzje o zakupie produktu na podstawie jego opisu. Jednak zdecydowana większość właścicieli sklepów internetowych nie potrafi tworzyć dobrych opisów produktów. Opisy są albo zbyt techniczne albo nudne albo są kopią opisów z innych sklepów internetowych (Ctrl+C – Ctrl+V RULES :D) – lista błędów jest długa.
Poniżej przedstawię kilka sposobów na to jak poprawić opisy produktów w sklepach internetowych i tym samym znacząco zwiększyć sprzedaż.
Co to jest opis produktu i jak go dobrze wykorzystać w sklepie internetowym?
Opis produktu to tekst wyświetlany na stronie produktu, który wyjaśnia, czym jest produkt i dlaczego klienci powinni go kupić. Opisy produktów mają dwa cele:
- charakterystyka właściwości i funkcjonalności produktu
- zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu produktu
Opisy produktów stanowią doskonałą okazję do wykorzystania wezwań do działania. Odpowiednio przygotowany opis produktu generuje również duży ruch organiczny z wyszukiwarek internetowych.
Skoncentruj się na potrzebach i emocjach Twoich klientów
Istnieje stare powiedzenie: „Ludzie nie kupują produktów, kupują uczucia”. Jeśli chodzi o opisy produktów, to stwierdzenie zawiera wiele prawdy. Zanim zaczniesz tworzyć opis produktu w swoim sklepie internetowym zadaj sobie fundamentalne pytanie: „Jakie problemy Twoich klientów może rozwiązać Twój produkt i jakie zapewni im korzyści?” Zwracając uwagę Twojego klienta na korzyści płynące z posiadania produktu, który sprzedajesz stwarzasz potrzebę posiadania i znacząco zwiększasz chęć zakupu.
Zadbaj o to, aby strony i opisy produktów były przyjazne dla SEO
Strony produktów są siłą napędową sklepu internetowego dlatego należy zadbać o to aby były zoptymalizowane pod SEO. Rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy optymalizacji strony i opisu produktu to:
- Nazwa produktu – nazwa produktu jest ważna. W większości przypadków jest ona również używana w tytule SEO i adresie URL strony produktu. Dlatego warto rozważyć dodanie słowa kluczowego do nazwy produktu.
- Obrazy – aby poprawnie zoptymalizować obrazy dla wyszukiwarek internetowych należy zacząć od nazwy pliku. Nie dodawaj obrazów o nazwie obraz001.jpg do stron produktów. Zamiast tego użyj w nazwie pliku nazwy produktu i głównego słowa kluczowego np. stojak-na-10-rowerow-na-slupkach-mieszko-sr.jpg. Uzupełniając znaczniki alt przy obrazach swojego produktu, dołącz słowa kluczowe, których ludzie używaliby, gdyby szukali tych obrazów w wyszukiwarce.
- Oceny i recenzje – recenzje i oceny to kolejny sposób na zwiększenie zaufania klienta do produktu, więc jeśli masz dobry produkt zadbaj o to aby klient mógł dodać do niego ocenę i recenzję.
Opowiedz historię produktu
Opowiadanie historii jest bardzo skutecznym sposobem na zaangażowanie klientów i zachęcenie ich do zakupu produktu. W takiej historii możemy opisać np.:
- jak powstaje produkt
- jak wygląda proces kontroli jakości produktu
- w jaki sposób produkt został wymyślony lub zaprojektowany
Wnioski – jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, poprawa opisów produktów może być jedną z bardziej skutecznych metod do osiągnięcia tego celu. Popraw ich strukturę, podejmij wysiłek, aby nie być nudnym, a zamiast tego zachwyć swoich klientów ciekawymi opisami produktów zoptymalizowanymi pod SEO. To przełoży się na wzrost współczynnika konwersji i liczby zamówień w Twoim sklepie internetowym.
Aby poprawić opisy produktów w sklepie internetowym i zwiększyć sprzedaż, należy skupić się na potrzebach i emocjach klientów. Nazwa produktu, obrazy i recenzje to elementy, na które należy zwrócić uwagę przy optymalizacji strony i opisu produktu. Opowiadanie historii produktu może być skutecznym sposobem na zaangażowanie klientów i zachęcenie ich do zakupu produktu.
Warto pamiętać, że opisy produktów w sklepie internetowym to doskonała okazja do wykorzystania wezwań do działania. Odpowiednio przygotowany opis produktu generuje również duży ruch organiczny z wyszukiwarek internetowych. Zanim zaczniesz tworzyć opis produktu w swoim sklepie internetowym, zadaj sobie fundamentalne pytanie: “Jakie problemy Twoich klientów może rozwiązać Twój produkt i jakie korzyści zapewni im jego posiadanie?”. Skupiając się na korzyściach, stwarzasz potrzebę posiadania i znacząco zwiększasz chęć zakupu.