Pozycjonowanie i marketing w Mapach Google – jak osiągnąć wyższą pozycję ?
Pozycjonowanie i marketing w Mapach Google – jak osiągnąć wyższą pozycję ?
Marketing, SEO/SEM
0

Pozycjonowanie i marketing w Mapach Google – jak osiągnąć wyższą pozycję ?

Mapy Google to niewątpliwie jedno z najbardziej użytecznych narzędzi, jakie Google dało światu, ale jest czymś więcej niż tylko zwykłą mapą – to niesamowicie potężne narzędzie marketingowe. Na czym więc polega pozycjonowanie w Mapach Google? W tym wpisie postaram się przedstawić kilka wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć wyższą pozycję w Mapach Google. Twoi klienci łatwiej i szybciej znajdą Twoją firmę w Internecie.

Czym jest pozycjonowanie i marketing w Mapach Google?

W skrócie, marketing w Mapach Google to szereg złożonych działań, które ostatecznie mają doprowadzić do uzyskania jak najwyższego miejsca docelowego w wynikach Google Maps aby ułatwić Twoim potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy. Wyniki w Mapach Google zazwyczaj pojawiają się powyżej wyników organicznych wyszukiwarki Google.

Zoptymalizuj swój profil w Google Moja Firma

Usługa Google Moja Firma działa już od dłuższego czasu, ale stała się znacznie potężniejszym narzędziem marketingowym kiedy została zintegrowana z mapami Google. Usługa ta umożliwia lokalnym firmom zarejestrowanie i stworzenie czegoś w rodzaju „wizytówki firmowej”. Im więcej szczegółów umieścimy na swoim profilu, tym łatwiej Google kategoryzuje firmę. Dzięki temu umieszcza ją wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Ważne jest również, aby stale aktualizować wizytówkę w Google Moja Firma. Trzeba mieć pewność, że wszystkie zawarte tam informacje są aktualne.

Wykorzystaj posty Google

Czy znasz nową usługę Google o nazwie Google Posts ? Usługa ta umożliwia firmom zamieszczanie postów na swoim profilu w usłudze Google Moja Firma. Dzięki tej usłudze za pomocą wezwań do działania takich jak “Dowiedz się więcej”, “Zarezerwuj”, “Zarejestruj się”,”Kup teraz” możesz poinformować klientów o nowych produktach, promocjach, zrealizowanych projektach czy wydarzeniach związanych z Twoją firmą.

google post

Dodaj filmy wideo do swojego profilu Google Moja Firma

Filmy wideo są bardziej wciągające i bardziej angażują potencjalnego klienta niż zdjęcia. Dzięki umieszczeniu filmu wideo w Google Moja Firma nie tylko odróżnisz się od konkurencji, ale również zwiększysz znacząco ruch na swoim profilu. Zwiększony ruch na Twojej wizytówce jest dla Google jednym z czynników które wpływają na wyższe pozycje Twojej firmy w mapach Google.

Zadbaj o spójność NAP

Spójność nazwy firmy, adresu i numeru telefonu (NAP) jest jednym z najważniejszych elementów przy tworzeniu profilu Google Moja Firma. Należy na to zwrócić uwagę przy omawianiu wiarygodności wyszukiwanych w Internecie informacji. Spójność NAP oznacza wyświetlanie informacji o firmie w tej samej kolejności i formacie, niezależnie od tego, gdzie je umieścisz. Im bardziej spójne są wyniki wyszukiwania firmy przez Google, tym lepsza będzie pozycja Twojej firmy w wyszukiwaniu na mapie. Wyszukiwarka uzna, że Twoja firma jest bardziej wiarygodna i umieści ją wyżej w wynikach wyszukiwania.

Zdobywaj opinie i recenzje

Google premiuje firmy, które regularnie uzyskują nowe, pozytywne recenzje. Jest to jeden z najlepszych sposobów na poprawienie wyników wyszukiwania w Mapach Google. Należy zadbać o to aby klienci pozostawiali recenzje na Twoim profilu Google Moja Firma. Ilość pozytywnych recenzji jest jednym z głównych czynników wpływających na pozycję w Mapach Google.

wloska-restauracja-warszawa-google-maps

Dlaczego pozytywne opinie są tak ważne? Poniżej kilka faktów, które rozwieją Twoje wątpliwości:

– Szacuje się, że 70% konsumentów ma większe zaufanie do firm z pozytywnymi opiniami niż do firm bez takich opinii.
– Około 80% konsumentów uważa, że ​​pozytywna recenzja online jest tak samo wiarygodna jak polecenie ustne (tzw. „poczta pantoflowa”).
– Potrzeba tylko siedmiu pozytywnych opinii, aby przeciętny konsument mógł zaufać lokalnej firmie.

Podsumowanie

Powyżej przedstawiłem kilka sposobów, które pozwolą zwiększyć pozycje lokalnej firmy w Mapach Google. Starałem się również wyjaśnić na czym polega pozycjonowanie w Mapach Google. Korzystając z tych wskazówek istnieje relatywnie duża szansa na to, że uzyskasz lepszą pozycję od konkurenta na Mapie Google. To z kolei oznacza wzrost liczby potencjalnych klientów. Jeśli jednak jesteś właścicielem firmy, który nie ma czasu na to, aby samemu wdrożyć powyższe porady skontaktuj się z nami.

Pozycjonowanie i marketing w Mapach Google – jak osiągnąć wyższą pozycję ?
Ocena: 5 (100%) Liczba głosów: 13
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
marketing internetowy
Marketing internetowy – co nas czeka w roku 2016
Prawo o domenach internetowych
Marka

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Projekt strony www proekorecykling.pl

Projektując stronę www dla PROEKO RECYKLING Sp. z o.o., skupiliśmy się przede wszystkim na podkreślaniu charakteru działalności firmy naszego Klienta....

Zamknij