Pozycjonowanie – za co Google może ukarać stronę www?
Każda firma, która pozycjonuje swoją stronę www chce osiągnąć najwyższą możliwą pozycję w wyszukiwarce Google. Ale stosowanie wątpliwych technik w celu podniesienia pozycji w rankingu często kończy się niepowodzeniem. Naruszenie wskazówek Google dla webmasterów spowoduje nałożenie kar, które obniżą pozycję Twojej witryny w rankingu wyszukiwarki. W tym wpisie opiszę krótko powody za które Google może nałożyć kary na Twoją stronę internetową.
Co to jest kara Google?
Według Google jedyną prawdziwą karą są tak zwane działanie ręczne. Oznacza to, że człowiek przejrzał Twoją stronę www i nałożył karę za naruszenie jakiegoś aspektu wytycznych dla webmasterów. Kary Google różnią się w zależności od witryny i od wytycznych, które zostały naruszone. Jeśli otrzymasz powiadomienie o ręcznych działaniach Google w narzędziach dla webmasterów musisz podjąć odpowiednie działania i przesłać prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia. Ważne jest, aby pamiętać, że utrata ruchu spowodowana aktualizacją algorytmu to nie to samo, co kara.
Jak się dowiedzieć, czy Google ukarał moją stronę www?
Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia, czy na stronę internetową została nałożona kara od wyszukiwarki Google, jest sprawdzenie raportu „Ręczne działania” w narzędziach dla webmasterów. Jeśli zauważyłeś spadek ruchu, ale nie otrzymałeś żadnych powiadomień o działaniach ręcznych to spadek ten mógł być związany z aktualizacją algorytmu Google.
Jakie są powody nakładania kar przez Google?
Nienaturalne linki do Twojej strony www
Jeśli zobaczysz ten komunikat w sekcji Działania ręczne, oznacza to, że Google wykrył wzór nienaturalnych, sztucznych linków prowadzących do Twojej strony www. Nienaturalne linki zwrotne mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Kupowanie linków zwrotnych, wzajemna wymiana linków i inne nienaturalne metody zdobywania linków mogą mieć negatywny wpływ na pozycje strony www w rankingu wyszukiwarki.
Nienaturalne linki z Twojej strony www
Jeśli Google „zobaczy” niezwykle dużą liczbę linków wychodzących do innych stron www wtedy może uruchomić filtr antyspamowy. Jeśli sprzedajesz linki , naruszasz wskazówki Google dla webmasterów.
Zhackowana strona internetowa
Kara Google nakładana jest na witryny, w których hakerzy dodali złośliwy kod bez wiedzy właściciela strony internetowej. Chociaż właściciel witryny nie ponosi odpowiedzialności za dodanie takiego kodu do witryny, Google nakłada kary na takie strony www, ponieważ internauci odwiedzający takie strony internetowe mogą być zagrożeni.
W przypadku kiedy Twoja witryna została zhackowana musisz usunąć złośliwy kod dodany przez hakerów, zidentyfikować luki, zaktualizować oprogramowanie strony www i wysłać stosowne powiadomienie do Google o podjętych działaniach.
Treści o niskiej wartości
Jeśli Google zauważy, że zbyt wiele zakładek w obrębie Twojej strony www nie posiada treści przydatnej dla użytkownika może nałożyć karę. Może to nastąpić w momencie kiedy:
- Zakładki w Twojej witrynie mają na nich bardzo mało treści.
- Bardzo podobne treści występują w wielu zakładkach w obrębie Twojej witryny.
- Dokładnie taką samą treść można znaleźć w innym miejscu w sieci.
Ukryty tekst na stronie www
Tekst na stronie www można ukryć na wiele różnych sposobów , na przykład nadać czcionce kolor tła. Bez względu na technikę Google zawsze uzna takie praktyki za spam i może ukarać stronę www.
Niski poziom zaangażowania / wysoki współczynnik odrzuceń
Jeśli odwiedzający Twoją witrynę nie są zadowoleni z tego, co znaleźli, ponieważ albo spędzają bardzo mało czasu na jej przeglądaniu, albo wychodzą ze strony i przeglądają inne wyniki wyszukiwania może to spowodować nałożenie kary przez Google.