Marketing, SEO/SEM
0

SEO czy reklamy PPC – co wybrać?

Share on Facebook2Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Digg this

Poruszany dziś przeze mnie temat nie jest prosty z uwagi na to, że na pytanie postawione w tytule tego wpisu nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Zarówno działania SEO (optymalizacja w wyszukiwarce) jak i reklama typu PPC (pay per click – płatność za kliknięcie) mają swoje plusy i minusy. Kwestia wyboru odpowiedniego rozwiązania i strategii dla firmy jest zależna od tego jaki cel chcemy osiągnąć.

Różnica między PPC i SEO

PPC (pay per click) – jak sama nazwa wskazuje, to usługa reklamowa, w której reklamodawcy płacą za reklamę. Zamiast stałego kosztu reklamy reklamodawcy płacą za każdym razem, gdy reklama zostanie kliknięta.

Jaki jest koszt takiej reklamy – to zależy od tego, jak konkurencyjne jest słowo kluczowe, w przypadku Google Adwords możemy ustawić stawkę za kliknięcie w reklamę i dzienny budżet, dzięki czemu wydajemy tylko tyle, na ile możemy sobie pozwolić.

Inne opcje płatnej reklamy to np. Sieć reklamowa Google (reklamy banerowe), remarketing (który wyświetla reklamy użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę), reklamy zakupowe (które pojawiają się jako produkty znajdujące się obok wyników wyszukiwania) oraz reklamy w mapach Google.

SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) jest to szereg działań mających na celu poprawę pozycji wybranych słów kluczowych w rankingach wyszukiwarek internetowych (więcej informacji na temat samych działań, które składają się na pozycjonowanie znajdziecie w artykule: Pozycjonowanie – ile to kosztuje?). Google wykorzystuje złożone algorytmy do indeksowania witryn internetowych w kolejności, która ma promować najwyższą jakość witryny. Marketerzy i projektanci stron www mogą zwiększyć swoje szanse na zdobycie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, stosując się do wskazówek Google dla webmasterów.

Czy SEO jest lepsze niż PPC

Istnieje wiele danych, które sugerują, że osoby, które wchodzą na stronę internetową z organicznych wyników wyszukiwania mają większe zaufanie do produktu lub usługi, którą dana firma oferuje. Wielu użytkowników świadomie lub nie ignoruje płatne wyniki wyszukiwania. W przypadku działań SEO nie ponosimy kosztów za pojedyncze kliknięcie w reklamę tylko płacimy za pracę pozycjonera, który ma zadbać o to, aby nasza strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Możemy tutaj ograniczyć pewne koszty związane z SEO i część działań związanych z optymalizacją wykonać samemu (informacje o tym jakie to działania znajdziecie w artykule: Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016) Jednak w przypadku kampanii PPC mamy pewnego rodzaju gwarancję – im większy budżet, tym większy ruch na stronie internetowej.

Niektóre firmy lubią prowadzić kampanie PPC i SEO jednocześnie. Ale w takim przypadku musimy uważać, aby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy na reklamy PPC, które są powiązane ze słowami kluczowymi dla których nasza strona www wyświetla się np. w pierwszej 5 wyników organicznych.

Podsumowanie

Jeśli chcesz szybko wypromować nową stronę internetową powinieneś skorzystać z krótkoterminowej kampanii PPC, ale w dłuższej perspektywie pozycjonowanie może przynieść lepsze efekty i większy zwrot z inwestycji. Skontaktuj się z nami a pomożemy Ci wypromować Twoją stronę www w internecie.

SEO czy reklamy PPC – co wybrać?
Ocena: 5 (100%) Liczba głosów: 3
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Marketing internetowy vs Reklama drukowana – jak promować swoją firmę?
Marka
Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Przeczytaj poprzedni wpis:
cms
Drupal czy WordPress – który CMS wybrać do stworzenia strony www?

Dwa najbardziej znane rozwiązania na rynku, jeśli chodzi o CMS, to Drupal i WordPress. Oba są szeroko stosowane i niezwykle...

Zamknij