Tworzenie sklepu internetowego – funkcje poprawiające sprzedaż w sklepie
E-commerce, Marketing
0

Tworzenie sklepu internetowego – funkcje poprawiające sprzedaż w sklepie

Stworzenie i uruchomienie sklepu internetowego to tylko pierwszy krok do rozpoczęcia biznesu w Internecie. Po uruchomieniu sklepu musisz zadbać o to aby sukcesywnie zwiększać sprzedaż w swoim sklepie. Poniżej krótko opisałem kilka kluczowych funkcji, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Powiadomienia „produkt ponownie dostępny”

Jeśli produkty, które oferujesz, czasami się wyprzedadzą musisz wyświetlać komunikat o ich braku w magazynie. W takiej sytuacji, świetną funkcją zwiększającą szanse na sprzedaż jest wysyłanie użytkownikom powiadomienia, w momencie w którym produkt będzie ponownie dostępny w sklepie internetowym.

Produkty powiązane w sklepie internetowym

Oferuj swoim klientom produkty powiązane, aby zwiększyć ogólną wartość koszyka zakupowego. Np. jeśli ktoś kupi rower, zaproponuj dodatkowe produkty, takie jak smar do łańcucha, prędkościomierz czy uchwyt na bidon. Moduł produktów powiązanych dobrze jest wyświetlić podczas procesu realizacji zamówienia (wyświetlany jest dodatkowy ekran z dodatkowymi produktami) lub pod koszykiem (na przykład przed przyciskiem „przejdź do kasy”).

Logowanie do sklepu internetowego przez platformy społecznościowe

Nie ma nic lepszego dla klienta niż możliwość szybkiego zakupu. Jeśli wymagasz rejestracji z weryfikacją e-mail, sprawiasz, że proces zakupu w Twoim sklepie internetowym  staje się uciążliwy. Funkcja logowania za pośrednictwem platform społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, może mieć duże znaczenie dla użytkownika, który nie będzie musiał wymyślać kolejnego hasła i weryfikować swojego adresu e-mail. Oferowanie szybkiego procesu logowania do sklepu internetowego może znacznie zwiększyć konwersje.

Powiadomienia typu push

Powiadomienia typu push są często wykorzystywane przez różnego typu strony www i aplikacje internetowe, ale możemy je również z powodzeniem wykorzystać w sklepach internetowych.

Jeśli odwiedzający Twój sklep internetowy wyrażą zgodę na otrzymywanie powiadomień, będziesz mógł im wysyłać informacje o nowych promocjach lub produktach. To z kolei może zmotywować klientów do powrotu do Twojego sklepu internetowego.

Bestsellery

Wyświetlanie listy najlepiej sprzedających się produktów to jeden z najczęstszych sposobów na pokazanie klientom trendów. Może to skłonić ich do zakupu rzeczy, których zakupu początkowo kupić nie planowali. Jest to również skrót do elementów, które najprawdopodobniej interesują odwiedzającego.

Bestsellery w sklepie internetowym możemy podzielić na kilka różnych list:

  • Najlepiej sprzedające się produkty – aby kierować klientów do tego, co sprzedaje się najlepiej
  • Bestsellery w danej kategorii –  aby pomóc klientom szybciej wybrać produkt z konkretnej kategorii
  • Bestsellery tygodnia — aby pokazać klientom nowości

Chatbot w sklepie internetowym

Coraz popularniejsze chatboty w sklepach internetowych pozwalają klientom na szybki kontakt z obsługą klienta. Zazwyczaj są one pokazywane w formie małego okienka znajdującego się w prawym dolnym rogu przeglądarki.

Chatbot może być częściowo zautomatyzowany, aby udzielać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów bez interwencji człowieka

Funkcja „porównywarki” w sklepie internetowym

Funkcja porównywarki jest szczególnie przydatna, jeśli sprzedajesz w swoim sklepie internetowym złożone produkty o szczegółowej specyfikacji. Dobrym przykładem są artykuły gospodarstwa domowego, takie jak pralki, lodówki czy sklepy internetowe z elektroniką gdzie sprzedajemy komputery, konsole czy telefony komórkowe.

Umożliwienie użytkownikom porównania w tabeli kilku podobnych produktów, aby zobaczyć, czym się różnią, pomaga im zdecydować, który z nich jest dla nich bardziej odpowiedni.

Dodatkową korzyścią jest wiedza o tym, jakimi produktami są zainteresowani klienci. Jeśli użytkownik porównuje dwa laptopy, ale nie dokonuje zakupu, możesz wysłać mu e-mail z kodem kuponu lub włączyć go do kampanii remarketingowej, która skłoni go do zakupu produktu.

5/5 - (3 votes)
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Co zrobić aby profile w mediach społecznościowych generowały wartościowy ruch na Twojej stronie WWW
Co zrobić aby profile w mediach społecznościowych generowały wartościowy ruch na Twojej stronie WWW
Marketing internetowy vs Reklama drukowana – jak promować swoją firmę?
Marketing internetowy vs Reklama drukowana – jak promować swoją firmę?
Dlaczego warto aktualizować stare strony internetowe
Dlaczego warto aktualizować stare strony internetowe

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button