Tworzenie sklepów internetowych
Tworzenie sklepów internetowych to złożony proces. Pierwszym ważnym krokiem będzie wybór odpowiedniego oprogramowania. To ono zadecyduje w głównej mierze o tym, jaką formę przybierze Twój sklep internetowy. Większość realizacji sklepów internetowych opieramy na oprogramowaniu open-source: Prestashop, Woocommerce, Open Cart. Są to sprawdzone i bardzo popularne platformy e-commerce, których funkcjonalność pozwala prowadzić sprzedaż internetową bez żadnych ograniczeń.

Dzięki naszemu doświadczeniu jesteśmy w stanie zaoferować kompleksowe usługi projektowania sklepów internetowych, które odpowiadają na potrzeby klientów. W ramach naszych usług oferujemy również optymalizację sklepów internetowych oraz wsparcie techniczne.
Jeśli potrzebujesz pomocy w projektowaniu sklepu internetowego lub w tworzeniu sklepu internetowego, skontaktuj się z nami. Jesteśmy profesjonalną firmą, a nasze doświadczenie pozwala nam na dopasowanie oferty stworzenia sklepu internetowego do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Tworzenie sklepu internetowego - etapy
- Analiza potrzeb klienta i funkcjonalności sklepu internetowego – Zanim zaczniemy tworzyć sklep internetowy musimy wiedzieć jakie plany jakie wiąże klient ze swoim sklepem internetowym. Musimy poznać rodzaj i specyfikę sprzedawanych przez niego produktów, aby móc zrobić research wśród konkurencji. Klient musi również określić rolę sklepu internetowego w całej swojej firmy i odpowiedzieć na pytanie czy sklep internetowy ma stanowić fundament sprzedażowy jego firmy, czy może ma być tylko dodatkiem do funkcjonującego już sklepu stacjonarnego?
- Wybór odpowiedniego oprogramowania dla sklepu internetowego – Kolejnym krokiem będzie wskazanie przez nas odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego, które pozwoli klientowi zrealizować cele sprzedażowe. Wybór platformy ecommerce będzie miał duży wpływ na obsługę zamówień i płatności, wystawianie faktur czy ogólny kształt kart produktów.
- Projektowanie szaty graficznej sklepu internetowego – szata graficzna powinna być na tyle przejrzysta, ażeby potencjalny klient szybko mógł dotrzeć do poszukiwanego produktu. Projekt graficzny obejmuje zarówno układ strony głównej, kategorii, kart produktów, wygląd statycznych elementów graficznych, jak również strukturę menu nawigacyjnego. Wszystkie nasze projekty graficzne sklepów internetowych wdrażamy w oparciu o technologię RWD zgodnie z „dobrymi praktykami UX”
- Kodowanie i wdrożenie sklepu internetowego – po zebraniu wszystkich potrzebnych materiałów i informacji kodujemy i wdrażamy sklep internetowy na wskazanym przez klienta serwerze. W razie potrzeby możemy zaoferować również nasze usługi hostingowe. Po uruchomieniu sklepu internetowego testujemy wszystkie jego funkcjonalności. Po pomyślnym przejściu testów następuje przekazanie danych dostępowych do sklepu internetowego klientowi.
Profesjonalne sklepy internetowe
- cechy i funkcjonalności
- Sklep internetowy zabezpieczony certyfikatem SSL
- Projekt graficzny sklepu internetowego tworzony w technologii RWD
- Dowolna ilość kategorii i produktów w sklepie internetowym
- Możliwość zaawansowanego filtrowania i wyszukiwania produktów w sklepie internetowym
- Integracja z dowolnym wybranym systemem płatności internetowych
- Obsługa wielu walut i wersji językowych w sklepie internetowym
- Obsługa stanów magazynowych w sklepie internetowym
- Dostępne moduły rabatów, promocji, newslettera, zarządzania zamówieniami i grupami klientów
- Moduł recenzji, opinii i oceny produktów w sklepie internetowym
- Na życzenie klienta możliwość integracji sklepu z portalami: Allegro, Ceneo i innymi dużymi hurtowniami internetowymi
- Na życzenie klienta możliwość integracji sklepu internetowego z wybranymi firmami kurierskimi

Tworzenie sklepu internetowego - ważne elementy o których należy pamiętać
W czasie tworzenia sklepu internetowego jest wiele elementów, o których należy pamiętać:
- Prosta i logiczna struktura sklepu internetowego
- Możliwość filtrowania produktów w sklepie internetowym
- Jasne i przejrzyste informacje o kosztach wysyłki w sklepie internetowym
- Integracja sklepu internetowego z wybranymi bramkami płatności internetowych
Tworzenie sklepów internetowych - najczęściej zadawane pytania
Tak jak w przypadku projektu strony internetowej również zrobienie sklepu internetowego wyceniane jest indywidualnie. Każdy sklep internetowy jest inny a koszt jego wdrożenia uzależniony jest od stopnia złożoności i funkcjonalności w nim zawartych. Na cenę sklepu internetowego mogą wpływać także takie elementy jak: ilość kategorii i produktów, ilość funkcjonalności i modułów dodatkowych (integracja z Allegro, integracja z Ceneo, czat z obsługą klienta, wersje językowe), poziom złożoności projektu graficznego, czy jakość materiałów dostarczonych przez klienta (grafiki, zdjęcia, opisy produktów i kategorii).
Odpowiedź na tak postawione pytanie wcale nie jest prosta. Wybór odpowiedniej platformy do stworzenia sklepu internetowego zależy przede wszystkim od wielkości sklepu, budżetu, którym dysponujemy oraz od funkcjonalności, na których nam najbardziej zależy. Dla naszych klientów wdrażamy zwykle sklepy w oparciu o platformy open-source, czyli, jak sama nazwa wskazuje, platformy oparte na darmowej licencji (Woocomerce, Prestashop, OpenCart). Takie rozwiązanie ma wiele zalet te najważniejsze to: brak opłat za licencję, możliwość wprowadzenia indywidualnych modyfikacji w sklepie i przystosowania go pod konkretnego klienta, duża dostępność integracji z aplikacjami i portalami zewnętrznymi (Inpost, Ceneo, Allegro), możliwość przeniesienia danych pomiędzy platformami. Jeżeli zależy nam na szybkim uruchomieniu sklepu internetowego możemy także skorzystać z jednej z wielu dostępnych platform typu SaaS. Platformy tego typu działają w oparciu o system opłat abonamentowych. Wady tego typu rozwiązań to np.: sumaryczny wysoki koszt opłat abonamentowych czy utrudniony eksport danych na inną platformę.
Jest wiele istotnych elementów, które powinien zawierać dobry sklep internetowy. Te najważniejsze to: możliwość filtrowania produktów, łatwa i intuicyjna nawigacja, możliwość realizacji zamówienia z poziomu jednej strony czy prawidłowo działająca wyszukiwarka. Więcej informacji na temat ważnych elementów i funkcjonalności w sklepach internetowych znajdziecie na naszym blogu w artykułach: Jak zadbać o UX w sklepie internetowym? i Dobrze zaprojektowany sklep internetowy – jak go rozpoznać?
Opis produktu w sklepie internetowym powinien pełnić 2 podstawowe funkcje: po pierwsze – powinien zachęcić potencjalnego klienta do zakupu, po drugie: powinien pozytywnie wpływać na pozycje sklepu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania. Aby druga funkcja została spełniona należy zadbać o to aby strony produktów były zoptymalizowane pod SEO. Więcej informacji na temat optymalizacji stron produktowych pod pozycjonowanie znajdziecie na naszym blogu we wpisie: Jak powinien wyglądać opis produktu w sklepie internetowym?
Dobra strona internetowa powinna przykuwać uwagę odbiorcy i być dobrze zaprojektowana pod względem graficznym (powinna być czytelna, przejrzysta i łatwa w obsłudze dla potencjalnego klienta). O tym jakie elementy są ważne na stronach internetowych możecie przeczytać w naszym wpisie: Strony www – ważne elementy strony głównej
Projektowanie sklepów internetowych - szczegóły
Projektowanie sklepów internetowych to proces, który powinien zacząć się od określenia celów, jakie chcemy osiągnąć poprzez posiadanie sklepu internetowego. Czy chcemy zwiększyć sprzedaż, dotrzeć do nowych klientów, czy może po prostu poszerzyć naszą działalność? Określenie celów jest kluczowe, ponieważ wpłynie to na sposób, w jaki projektujemy i tworzymy sklep internetowy.
Kolejnym krokiem jest wybór platformy, na której chcemy stworzyć sklep internetowy. Istnieje wiele dostępnych opcji, takich jak WooCommerce, PrestaShop czy Magento. Każda z tych platform ecommerce ma swoje wady i zalety, dlatego należy dokładnie przeanalizować potrzeby naszej firmy, aby wybrać najlepszą opcję.
Następnie należy przejść do projektowania sklepu internetowego. Tutaj ważne jest, aby skupić się na funkcjonalności i użyteczności sklepu. Sklep internetowy powinien być intuicyjny i łatwa w nawigacji, aby klienci mogli szybko znaleźć to, czego szukają. Projektowanie sklepu internetowego powinno także uwzględniać wybór odpowiedniej kolorystyki, aby zachęcić potencjalnych klientów do pozostania na stronie i dokonania zakupu.
Kolejnym krokiem jest implementacja zaprojektowanego sklepu na wybranej wcześniej platformie. Ważne jest, aby w trakcie procesu tworzenia sklepu internetowego skupić się na optymalizacji wydajności sklepu internetowego. Sklep internetowy powinien być także zoptymalizowany pod kątem SEO, aby zwiększyć szansę na pojawienie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.
Ostatnim krokiem jest przetestowanie sklepu internetowego i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Przed uruchomieniem sklepu internetowego warto przetestować go pod kątem różnych scenariuszy i wariantów, aby upewnić się, że działa on prawidłowo i nie ma żadnych błędów.
Projektowanie sklepów internetowych - ceny
Ceny projektowania sklepów internetowych zaczynają się od kilku tysięcy złotych, jednak warto pamiętać, że każdy projekt jest inny i jego cena jest uzależniona od indywidualnych potrzeb klienta.
Jeśli potrzebujesz szczegółowej informacji na temat naszych usług i cen projektowania sklepów internetowych, zachęcamy do skorzystania z formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej siplex.pl/zapytaj-o-cene lub bezpośredniego kontaktu z nami. Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania i przedstawimy naszą ofertę projektowania sklepów internetowych.
Zaufali nam między innymi:

Kontakt
+48 691 498 206
Zadzwoń
info@siplex.pl
Napisz