slownik-pojec
SIPLEX Studio
0

Słownik marketingowy: SEO, SEM, PPC

Adsense
Program partnerski obsługiwany przez Google, oparty o boksy reklamowe i system rozliczania PPC (Pay Per Click). Zgodnie z regulaminem za każde kliknięcie w link sponsorowany właściciel strony dostanie procent z kwoty jaką pobiera za to Google. Pieniądze nie są wypłacane od razu, ale są zliczane i gdy ich suma przekroczy 100 dolarów będzie ona przekazana w postaci czeku wysyłanego pocztą lub bezpośredniego przelewu na konto właściciela konta adsense. Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę jest uzależniony od konkurtencyjności frazy kluczowej i jakości strony publikującej reklamy.

Adwords
Jest to system reklamy kontekstowej stworzony przez Google. System ten oparty jest o boksy reklamowe i rozliczenia typu PPC (Pay Per Click). Reklamy są wyświetlane w postaci bloków reklamowych obok wyników wyszukwiania. Cena takiej reklamy jest uzależniona od jej umiejscowienia w strukturze wyszukiwarki i względem innych reklam oraz od konkurencyjności frazy kluczowej przy której wynikach wyszukiwania publikowana jest reklama. Reklamy typu Adwords są jedną z podstawowych form promocji w początkowym okresie instnienia strony w wyszukiwarkach, przed osiągnięciem efektów pozycjonowania strony w wynikach organicznych.

Alexa (www.alexa.com)
Witryna prowadząca ranking najpopularniejszych stron w internecie wg języka, kraju itp., jednak zliczanie statystyk oparte jest na programie szpiegującym – Alexa Toolbar. Wyniki prezentowane przez serwis odbiegają od rzeczywistości, jednak nie należy traktować tych danych jako na całkowicie nieprzydatnych. Statystyki te powinny stanowić dla użytkownika jedno ze źródeł danych na temat popularności danej strony internetowej.

Alt
Atrybut HTML służący do ustawienia tekstu alternatywnego w znaczniku w przypadku gdy obrazek nie zostanie załadowany. Atrybut ten jest “widziany” przez roboty dlatego często w znaczniku tym umieszczane są słowa kluczowe. Techniki tej nie należy stosować w nadmiarze.

Analiza słow kluczowych
Jeden z pierwszych etapów pozycjonowania. Analiza przeprowadzana zazwyczaj przed rozpoczęciem pozycjonowania w wyszukiwarkach. Podczas analizy badane są m.in trendy użytkowników (najczęściej wyszukiwane przez użytkowników słowa i frazy powiązane z daną branżą), konkurencyjność słów kluczowych, współczynnik konwersji( procentowy wskaźnik realizacji celu – gdzie celem może być np. złożenie zamówienia)

Anchor Text
Tekst objęty znacznikiem anchor tekst. Umieszcza się w nim słowa kluczowe, na które dana strona jest pozycjonowana. Jest on jednym z podstawowych parametrów link popularity (przenosi Page Rank i informacje tematyczną zawartą w treści (anchor tekście linku).

Artykuł sponsorowany
Forma reklamy pojegająca na odpłatnym publikowaniu materiałów reklamowych w postaci artykułu w branżowych serwisach internetowych, na blogach lub innych stronach www. Artykuł taki promuje w określony sposób firmę, usługę, lub produkt. Opłaty za artykuły sponsorowane często są bardzo podobne do cen tradycyjnych reklam.

Atrybut “nofollow”
Atrybut powodujący, że robot wyszukiwarki natrafiając na linka z tym atrybutem nie podąży za nim, tzn strona do której prowadzi link posiadający atrybut “nofollow” zostanie zignorowana przez robota. Co za tym idzie linki posiadające ten atrybut są “bezwartościowe” jeśli chodzi o pozycjonowanie.

Ban
Jest to trwałe bądź czasowe całkowite usunięcie strony z wyników wyszukiwania wyszukiwarki. Kara tego typu nakładana jest na domeny, na których zostały wykorzystane nieetyczne techniki pozycjonowania, a więc m.in. doorway pages, spam, cloaking itp. Ban stosowany jest za rażące naruszenie regulaminu wyszukiwarki. Istnieje możliwość przywrócenia strony do stanu z przed nałożenia kary przez wysłanie “prośby o ponowne rozpatrzenie” po usunięciu wszystkich czynników, które były niezgodne z regulaminem.

Backlink (link przychodzący)
Jest to link umieszczony na innym serwisie kierujący do strony pozycjonowanej. Pozycjonowanie stron polega na zdobyciu jak największej ilości tego typu linków, a więc na zwiększeniu tzw. link popularity. Jednym z podstawowych czynników branych pod uwagę podczas ustalania pozycji adresu strony www w wynikach wyszukiwania jest ilość i jakość linków przychodzących.

Black-Hat SEO
Pozycjonowanie z wykorzystaniem nieetycznych technik zabronionych przez wyszukiwarki – zazwyczaj technik spamerskich (ukryte teksty, doorway pages). Pozycjonowanie takie jest ryzykowne, ponieważ może doprowadzić o usunięcia strony z wyników wyszukiwania lub wpadnięcie strony w tzw. filtr.

Boks reklamowy
Odpowiednie wydzielone miejsce na stronie, lub w wyszukiwarce gdzie umieszczane są linki sponsorowane, reklamy tekstowe lub innego rodzaju np. banery reklamowe. Stosowane są najczęściej w systemach reklamy kontekstowej oferowane przez duże serwisy takie jak Google czy Onet. Ta metoda promocji w sieci jest o wiele mniej uciążliwa dla użytkowników niż np. reklamy typu popup.

Caffeine
Jest to nowy silnik wyszukwiarki Google. Zmiany w algorytmie silnika wyszukiwarki spowodowały m.in przyspieszenie zwracania wyników, zwiększenie ilości prezentowanych wyników, spersonalizowanie wyników, oraz ograniczenie spamu. Strony o niższej wartości oraz wpisy na tych stronach nie pojawią się w wynikach wyszukiwania. Wzrosła za to wartość tematycznych linków i jednocześnie stały się one niezbędne do pojawienia się strony w wynikach.

Canonical
Jest to atrybut znacznika , umieszczany w sekcji head w przypadku kiedy podstrony danego serwisu zawierają różne wersje tej samej treści wygenerowane na podstawie podstronny wskazanej przez ten właśnie atrybut. Atrybut ten stosowany jest w obrębie jednej domeny do niwelowania skutków tzw. duplicate content.

Cloaking
W znaczeniu dosłownym “maskowanie, ukrywanie”, w branży SEO oznacza zabronioną technikę, która polega na wysyłaniu wyszukiwarce innej wersji witryny niż użytkownikom. Cloaking jest uzasadniony w przypadku stron flash, gdyż tego formatu wyszukiwarki nie potrafią w pełni rozpoznawać stron wykonanych tą metodą i wymagana tu jest alternatywna forma witryny. Efektem stosowanie cloakingu jest ban w wyszukiwarce.

CPA (Cost Per Action)
Jest to stawka za wykonanie określonego działania przez internautę.Inaczej jest to koszt uzyskania jednej, określonej akcji wywołanej emisją kampanii reklamowej. Stosunek liczby akcji do kosztów całej kampanii bannerowej. W tym przypadku reklamodawca płaci za akcję czyli za coś co przyniesie mu zysk(akcją może być np. złożenie zamówienia w sklepie internetowym, bądź rejestracja nowego użytkownika)

CPC (Cost per click)
Jest to system opłat za kampanie reklamowe w wyszukiwarkach. Jest to stawka za jedno kliknięcie w reklamę. Koszt uzyskania pojedynczego kliknięcia w nośnik reklamowy, obliczany, jako stosunek liczby kliknięć w reklamę do kosztów całej kampanii.

CPM (Cost Per Mille)
Jest to wskaźnik reprezentujący kwotę jaką reklamodawca musi zapłacić za każde 1000 wyświetleń reklamy. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej.

CR (Conversion Rate)
Wskaźnik skuteczności kampanii reklamowej wyrażający się stosunkiem liczby akcji podjętych przez użytkownika (np. zwiedzenie witryny reklamodawcy) do liczby sytuacji, w których mogły być one podjęte. Np. ile osób, które widziało reklamę wykonało określoną akcję (np. zarejestrowało się w sklepie internetowym).

Crawler
Jest to swego rodzaju robot, który przegląda strony i indeksuje je. Robot ten porusza się po sieci dzięki odnośnikom tekstowym (linkom), które zawarte są w kodzie źródłowym strony internetowej. Bot ten zagłębia się tylko w kilka poziomów odnośników dlatego aby ułatwić mu odnalezienie danej podstrony witryny stosuje się tzw. mapę strony, która dostarcza mu informacji o ilości i adresach wszystkich linków na stronie. Częste odwiedzanie strony przez roboty (crawlery) przyśpiesza indeksowanie strony internetowej.

CTR (Click Through Rate)
Parametr procentowy określający ilość kliknięć reklamy przez internautów na sto wywołań tej reklamy (niekoniecznie na tej samej stronie). Znaczący wpływ na CTR ma umiejscowienie reklamy, jej wygląd oraz zgodność tematyczna ze stroną na której jest wyświetlana. Wartośc współczynnika CTR jest jako iloraz dwóch następujących wartości: liczby kliknięć na reklamę i całkowitej liczby wyświetleń reklamy.

DMOZ
Jest to największy w internecie katalog stron tworzony i moderowany przez ludzi z całego świata. Czas oczekiwania na opublikowanie w katalogu zgłaszanej strony wynosi od kilku tygodni do kilku miesięcy, ze względu na ogromną liczbę zgłoszeń. Dane z katalogu DMOZ są wykorzystywane również przez Netscape Search, AOL Search, Google, Lycos, HotBot, DirectHit i inne. Obecnie właścicielem DMOZ jest koncern AOL Time Warner.

Dopasowanie ścisłe
Jest to odpowiednia forma dopasowania słów kluczowych w reklamach AdWords. Reklama zostanie wyświetlona, gdy zapytanie użytkownika będzie zawierało identyczne słowa kluczowe czy frazy wpisane w konkretnej kolejności i bez dodatkowych słów. Reklamy wyświetlane właśnie w ten sposób charakteryzują się mniejszą liczbą wyświetleń danego hasła, ale również większym współczynnikiem klikalności (CTR), niż w przypadku dopasowania przybliżonego czy dopasowania do wyrażenia.

Długi ogon (Long Tail)
Jest to technika pozycjonowania polegająca na promowaniu strony w wyszukiwarce na dużą ilość niszowych słów kluczowych, które w sumarycznym rozrachunku mogą generować większy ruch niż wysoka pozycja na wyłącznie kilka popularnych fraz. Long tail jest bardzo pozytywnym zjawiskiem ponieważ generuje głównie wejścia użytkowników, którzy są zainteresowani daną usługą lub produktem.

Duplicate Content
Metoda powielania takiej samej treści na kilku witrynach lub kilku podstronach w obrębie tej samej domeny. Zazwyczaj karą wymierzaną za stosowanie powyższej metody jest filtr, strony, które zawierają zduplikowaną treść nie są z reguły publikowane w wynikach wyszukiwania.

Dynamic content
Jest to dynamicznie tworzona treść na stronie internetowej, zmienia się ona w zależności od pewnych danych. Mogą to być rekordy w bazie danych, dane użytkownika, czy też pewne zaznaczone opcje na stronie. Przykładem może być strona wielojęzyczna, w której skrypt PHP podstawia treść w zależności przykładowo od pola user-agent generowana treść się zmienia, natomiast adres URL pozostaje bez zmian.

Farma linków
Jest to typ zaplecza pozycjonującego charakteryzujący się generowaniem dużych ilości podstron zawierających bardzo dużą ilość linków prowadzących do spamerskich stron lub stron pozycjonowanych. Tego rodzaju strony są najczęściej tworzone automatycznie a co za tym idzie są zazwyczaj kompletnie bezużyteczne dla internautów. Stosowanie farm linków jest zabronione i karane przez Google.

Filtr
Jest to swego rodzaju kara stosowana przez Google. Filtr nakładany jest w momencie gdy nastąpi zbyt szybki, nienaturalny przyrost linków z danym słowem/frazą. Powoduje on nagłe obniżenie pozycji strony w wyszukiwarce na dane słowo/frazę. Najbardziej narażone na filtry są nowe strony, które nie zyskały jeszcze “zaufania” w wyszukiwarce.

Frames
Są to tzw. ramki. Użycie tej techniki umożliwia wyświetlanie kilku stron lub podstron na jednej. Stosowanie ramek utrudniało jakiś czas temu indeksację robotom wyszukiwarek, jednak ciągły rozwój algorytmów na których opierają się roboty wyszukiwarek sprawił, że ramki są już poprawnie indeksowane poprzez wyszukiwarki, jednak techika ta z biegiem czasu straciła na popularności i obecnie wychodzi z użycia.

FSB
Jest to bonus dla nowo powstałych stron, który tuż po zaindeksowaniu strony daje jej wysoki skok w wynikach wyszukiwania. Czas trwania Fresh Site Bonus (FSB) nie jest jednoznacznie określony. Z obserwacji osób ze środowiska SEO wynika, że wynosi najczęściej ok kilku dni do kilku tygodni. Kiedy zakończy się okres FSB strona może znacząco spaść w wynikach wyszukiwania, co może zostać mylnie odebrane jako nałożenie filtra.

Geolokalizacja
Jest to sposób określenia rzeczywistego położenia użytkownika sieci na podstawie adresu IP, z którego łączy się z danym serwisem. Dzięki geolokalizacji wyszukiwarki internetowe mogą przedstawić wyniki wyszukiwania dostosowane do kraju czy nawet miasta, z którego pochodzi zapytanie. Geolokalizacja ma podstawowe znaczenie w róznicowaniu wyników wyszukiwania w zależności od położenia geograficznego osoby korzystającej z wyszukiwarki i położenia serwera strony www. Technika ta pozwala na wyświetlanie spersonalizowanych reklam, związanych tylko z bezpośrednim sąsiedztwem użytkownika lub automatyczne odnalezienie najbliższego oddziału firmy. Obecnie “geolokalizację” często wykorzystuje się podczas przeprowadzania kampanii reklamy kontekstowej.

Głębokie linkowanie (z ang. deep linking)
Jest to technika linkowania, która przenosi bezpośrednio do określonej podstrony innej witryny, a nie bezpośrednio na stronę główną. W uproszczeniu można przyjąć, że są to wszystie adresy wyłączając adresy domen i subdomen. Na przykład reklama Adwords, która w przypadku reklamy serwisu z przepisami kulinarnymi na frazę “pierogi ruskie” przenosi użytkownika na podstronę z przepisami na pierogi. Dzięki głębokiemu linkowaniu istnieje możliwość odesłania użytkownika do starszych, równie przydatnych wpisów lub informacji. Technikę “głębokiego linkowania” często stosuje się na blogach.

Google Analytics
Jest to zestaw narzędzi służących do obserwacji zachowań użytkownika w obrębie analizowanej strony www. Dzięki temu narzędziu można się dowiedzieć kiedy użytkownicy odwiedzają daną stronę i co robią podczas odwiedzin. Dzięki Google Analytics można np uzyskać informacje na temat przeglądarek używanych przez użytkowników, źródeł odwiedzin strony itp. Uzyskane informacje można wykorzystać do poprawy lub zmiany strategi marketingowej.

Google Bomb
Jest to technika spamowania wyszukiwarek internetowych linkami, tak aby określona witryna znalazła się na jak najwyższej pozycji wyszukiwań nie wiążących się bezpośrednio z jej zawartością. Przykładem działania tej techniki może być słynna akcja z frazą “kretyn” czy “siedziba szatana”. Zabieg ten przeprowadzany jest przez internautów zwykle w celach humorystycznych lub politycznych, dlatego świadome wykorzystanie tej techniki w pozycjonowaniu da znikomy efekt.

Google Dance
Termin oznaczający różnice wyświetlania wyników dla danej frazy. Sytuacja ta spowodowana jest tym, że wyniki wyszukiwania pobierane są z różnych DC(Data Center).

Google Webmaster Tools (GWT)
Bezpłatny serwis informacyjno-diagnostyczny Google, przeznaczony dla webmasterów. Za pomocą GWT można sprawdzić m.in. status zaindeksowania swojej witryny, oraz zoptymalizować jej widoczność w sieci. Serwis Google Webmaster Tools umożliwia profilowanie współpracy wyszukiwarki z daną stroną, informują o problemach, ostrzeżeniach i błędach wykrytych przez roboty wyszukiwarek w strukturze i treści strony www.

IBL
Jest to liczba linków znajdujących się na innych serwisach internetowych prowadzących do naszej strony www. Liczba ta jest ważnym wskaźnikiem, który ma znaczący wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach. Pożądana jest jak największa liczba wartościowych linków przychodzących, ponieważ im więcej linków przychodzących tym strona internetowa jest bardziej wartościowa dla wyszukiwarek.

Indeksacja
Jest to umieszczanie i aktualizacja informacji o stronie www w bazie danych danej wyzukiwarki, na podstawie danych pobranych przez roboty indeksujące.

Katalog stron
Strona podzielona na tematyczne kategorie, której głównym celem jest przechowywanie i publikowanie linków do innych stron internetowych wraz z ich opisem, słowami kluczowymi, a czasem również miniaturką strony docelowej. Katalogi dzielimy na płatne, darmowe, moderowane, niemoderowane, tematyczne, ogólnotematyczne, z linkami bezpośrenimi i bez linków bezpośrednich przy czym katalogi bez linków bezpośrednich nie mają praktycznie wpływu na pozycjonowanie. Najpopularniejszym katalogiem jest katalog DMOZ.

Katalogowanie
Jest to proces polegający na dodawania adresu strony do odpowiedniej liczby wyselekcjonowanych katalogów stron WWW. Strony są dodawane do konkretnych kategorii tematycznych wraz z krótkim opisem treści serwisu oraz słowami kluczowymi. Wyróżnia się dwa rodzaje katalogowania ręczne(wpisy dodawane przez człowieka do odpowiednio wyselekcjonowanych katalogów z unikalnym opisem pozycjonowanej strony www), i automatyczne (za pomocą programów typu adder). Wpisy do zadbanych katalogów często przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie.

Keyword density (nasycenie słów kluczowych)
Jest to współczynnik, który odnosi się do konkretnego słowa lub frazy występującej w treści pozycjonowanej strony www informujący o procentowym udziale tego słowa w stosunku do wszystkich słów występujących na stronie. Parametr ten używany jest przez roboty wyszukiwarek do określenia, w jakim stopniu dana strona internetowa odpowiada szukanemu słowu kluczowemu czy frazie. Zbyt duże lub zbyt małe nasycenie strony słowami kluczowymi może utrudnić pozycjonowanie strony internetowej, dlatego zaleca się aby współczynnik ten wynosił kilka procent.

Landing Page
Jest to strona (podstrona), na którą użytkownik zostanie przekierowywany po kliknięciu reklamy serwisu. Zadaniem Landing Page jest pokazanie internaucie dokładnie tych informacji, których szukał oraz śledzenie dalszych jego ruchów w obrębie serwisu. Landing Page może to być również strona (podstrona) przygotowana dla osób poszukujących ściśle określonych informacji, o treści odpowiadającej na mocno sprecyzowane pytanie.

Strona ta jest ściśle związana z przekazem reklamowym i jej zadaniem jest niejako automatyczne pozyskanie klienta. Może to być przyszły odbiorca newsletterów, uczestnik konkursu, czy wreszcie ktoś, kto za pośrednictwem formularza zamówi promowany produkt. Podstawowym zadaniem Landing Page jest sprawne dostarczenie odwiedzającemu poszukiwanych informacji, a z drugiej strony… zebranie potrzebnych informacje o potencjalnym kliencie.

Link Baiting
Strategia mająca na celu zdobycie jak największej ilości darmowych linków do naszej strony. Opera się na publikowaniu, kontrowersyjnych treści, które zachecają ludzi do linkowania do nich. Zaletą tej techniki jest to, że umożliwia ona pozyskanie wielu linków naturalnych w krótkim czasie.

Link Popularity
Jest to parametr, który określa ilość i jakość linków przychodzących danej strony www. Na podstawie tego wskaźnika ustalany jest Google Page Rank. Podczas wyznaczenia Link Popularity oprócz ilości linków przychodzących, wyszukiwarka bierze pod uwagę również moc linków. Te linki, które są umieszczone na stronach internetowych lepszej jakości mają znacznie większą wagę od tych zamieszczonych na stronach ubogich w treść lub mało popularnych.

Mapa strony
W odniesieniu do SEO jest to dokument w formacie XML, który tworzony jest po to, aby ułatwić wyszukiwarce dotarcie do wszystkich pod stron serwisu internetowego. Plik ten zawiera linki wewnętrzne do wszystkich podstron strony www oraz informacje o dacie ich aktualizacji i priorytecie ważności. Oprócz standardowych map witryn można również tworzyć mapy stron służące do przekazywania Google informacji na temat specyficznej zawartości stron, w tym filmów wideo, materiałów dla komórek, wiadomości itp.

Metatagi
Są to dane lub znaczniki znajdujące się w sekcji HEAD kodu strony www, które nie są widoczne dla użytkownika, ale są widoczne przez roboty przeszukujące Internet. Zawierają one dane na temat dokumentu (w tym przypadku strony www) takie jak np.: opis strony, słowa kluczowe, autor, język, data powstania. Struktura meta tagów jest następująca: (oprócz title)

Mod Rewrite
Jest to Mod rewrite to moduł serwera Apache umożliwiający transformacje linków do postaci bardziej przyjaznej użytkownikowi i wyszukiwarkom internetowym (tzw. “przyjazne url”). Dzięki zastosowaniu mod rewrite długie linki staną się krótsze oraz co ważne przyjazne dla wyszukiwarek, gdyż nie wszystkie roboty indeksują dynamiczne strony z ?, &, =, w linkach.

Optymalizacja stron
Jest to szereg działań mających na celu poprawę kodu i treści pozycjonowanej strony internetowej, tak aby była jak najbardziej wartościowa z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych. W skład optymalizacji strony wchodzi optymalizacja treści, która ma na celu przygotowanie treści (tekst, elementy graficzne, elementy flash, itd.), łatwej w odbiorze dla użytkowników i robotów wyszukiwarek odpowiednio nasyconej frazami i słowami kluczowymi przewidzianymi do pozycjonowania w wyszukiwarkach oraz optymalizacja kodu polegająca na odpowiednim rozmieszczeniu, uwidocznieniu i powiązaniu elementów strony www.

Orphan page (ślepy zaułek)
Są to takie strony w sieci, lub podstrony serwisu internetowego, do których nie prowadzą żadne zewnętrzne linki. W momencie trafienia na taką stronę użytkownik zmuszony jest do skorzystania przyciusku “wstecz” (“back”) w przeglądarce internetowej lub do wpisania adresu innej podstrony w pasku nawigacyjnym przeglądarki internetowej.

Page Rank
To algorytm oceny wartości stron internetowych stosowany i opracowany przez wyszukiwarkę Google. Dokładny sposób działania algorytmu nie jest znany. trony o wysokim współczynniku Page Rank mają wyższą zdolność do przekazywania (nadawania) wysokiej wartości PR innym stronom do których się odnoszą (wskazanie za pomocą linków wychodzących). Współczynnik Page Rank aktualizowany jest na bieżąco, jednak dopiero po update PR jego zaktualizowana wartość jest widoczna dla użytkownika poprzez różnego rodzaju narzędzia SEO.

Pozycjonowanie
Jest to szereg działań zewnętrznych (linkowanie z innych stron do strony pozycjonowanej) jak i wewnętrznych (linkowanie wewnętrzne) w odniesieniu do strony pozycjonowanej, które mają na celu wypromowanie strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych.

Presell Pages (tzw. precle)
Są to otwarte dla wszystkich użytkowników sieci serwisy internetowe stworzone najczęściej w oparciu o systemy blogowe (np. WordPress, Drupal, Joomla), które pozwalają użytkownikom na zamieszczanie artykułów tematycznych, zawierających linki bezpośrednie do pozycjonowanych serwisów internetowych. Ważne jest, aby nie powtarzać tych samych wpisów w kilku preclach, ponieważ ich głównym założeniem jest unikalność treści.

Scuttle
Jest to skrypt umożliwiający stworzenie strony internetowej z odnośnikami do ulubionych stron. Serwis stworzony na bazie takiego skryptu charakteryzuje się bardzo dobrym linkowaniem wewnętrznym co owocuje świetnym indeksowaniem przez roboty wyszukiwarek. Niektórzy użytkownicy wykorzystują scuttle jako dodatkową funkcjonalność serwisów społecznościowych.

SEO CMS
Mianem SEO CMS lub inaczej SEO FRIENDLY CMS określa się systemy zarządzania treścią, które pozwalają na tworzenie optymalnych pod względem struktury i treści stron i serwisów internetowych. Systemy zarządzania treścią przyjazne wyszukiwarkom ułatwiają naturalne pozycjonowanie przez odpowiednie wyróżnienie elementów struktury i fragmentów treści strony www oraz zbudowanie odpowiednich relacji między tymi elementami. Do takich systemów śmiało zaliczyć Drupal-a czy WordPress-a.

SERP (Search Engine Results Page)
Jest to strona wyników wyszukiwania, na której wyszukiwarka prezentuje wyniki zapytania na podaną frazę lub słowo kluczowe. Wyniki na takiej stronie są hiperłącza do serwisów internetowych wraz z tytułami i opisami stron, na których robot wyszukiwarki znalazł szukaną frazę. Domyślnie większość wyszukiwarek prezentuje w SERP’ach (wynikach wyszukiwania) 10 pozycji.

SMO (Social Media Optimization
Jest to taka optymalizacja serwisu internetowego, która ułatwi jego promocję w społecznościach internetowych. Social Media Optimization pomimo, że nie wiąże się w sposób bezpośredni z wyszukiwarkami, coraz częściej stanowi ważny element strategii promocji produktów i usług w wyszukiwarkach. SMO można porównać do przekazywania sobie wiadomości z ust do ust, na zasadzie marketingu szeptanego. W podobny sposób przekazywane są informacje w mediach i serwisach społecznościowych z tą różnicą, że wykorzystują do tego celu kanały RSS, filmiki, zdjęcia, komentarze itp.

Spam
W odniesienu do pozycjonowania są to nieetyczne, niedozwolone metody takie jak: ukrywanie tekstu bądź linków na stronie, cloaking, zamieszczanie na stronie słów niezwiązanych z jej treścią, automatyczne generowanie wielu subdomen, powielanie treści na wielu serwisach, tworzenie doorway pages, tworzenie specjalnie spreparowanych stron na potrzeby robotów wyszukiwarek itp. Strony spamowe są tworzone przez ludzi w celu manipulacji wynikami wyszukiwania. Spam jest coraz ostrzej zwalczany przez wyszukiwarki internetowe i może być przyczyną nałożenia kary w postaci usunięcia strony z indeksu lub obniżenia jej pozycji.

Trust Rank
Jest to algorytm, który określa pozwalający przybliżyć stopień zaufania jakim można obdarzyć daną stronę internetową. Głównym założeniem algorytmu jest promowanie dobrych i wartościowych stron internetowych oraz wychwytywanie serwisów “wątpliwej jakości” na podstawie analizy kodu witryny oraz linków przychodzących, dlatego ważne jest, aby linki prowadzące do naszej witryny były najwyższej jakości.

White SEO
Mianem tym określa się zbiór technik pozycjonowania, które są w 100% zgodne z wytycznymi wyszukiwarek internetowych. Techniki te polegają przede wszystkim na tworzeniu unikatowych stron, które są ciekawe, przydatne użytkownikom, dzięki czemu są chętniej odwiedzane przez internautów. Strony oparte o White SEO redaguje się w oparciu o wskazania Google, odpowiednio dopasowując przy tym słowa i frazy kluczowe do faktycznej tematyki pozycjonowanego serwisu.

Podobne posty
Wesołych Świąt Wielkanocnych!
Wesołych Świąt Wielkanocnych!
Co oferuje nam Internet?
Co oferuje nam Internet?
Życzenia na Nowy Rok 2016
Życzenia na Nowy Rok 2016

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Google Trends
Google Trends – jak wykorzystać to narzędzie?

Google Trends to bezpłatne narzędzie, które ocenia względną popularność zapytania wpisanego w wyszukiwarkę Google. Względna popularność to liczba operacji wyszukiwania...

Zamknij