google adwords
Marketing, SEO/SEM
0

Jak efektywnie promować firmę z Google Adwords

Share on Facebook2Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Digg this

Google AdWords to potężne narzędzie marketingu internetowego i może być doskonałym źródłem nowych potencjalnych klientów, zwłaszcza dla małych firm. Dzięki Google Adwords możemy tworzyć złożone, doskonale stargetowane i relatywnie tanie kampanie reklamowe. Na pierwszy rzut oka uruchomienie pierwszej kampanii w Adwordsach wydaje się banalnie proste – wystarczy wybrać słowa kluczowe, wpisać treść reklamy i uruchomić kampanię! Jednak tworzenie skutecznych kampanii AdWords nie jest zadaniem łatwym. W tym artykule postaram się omówić kilka najważniejszych kwestii, o których należy pamiętać przed rozpoczęciem kampanii AdWords.

Poznaj swoich klientów

Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, którą należy wykonać podczas tworzenia skutecznych kampanii Google AdWords. Określ, kto jest Twoim docelowym odbiorcą – wiek, płeć, lokalizacja, upodobania. Jeśli nie wiesz kto tak naprawdę jest Twoim klientem szczerze mówiąc, nie ma sensu uruchamiać żadnych kampanii reklamowych. To strata pieniędzy i marnowanie czasu. Zdefiniowanie Twojej grupy docelowej pomoże Ci we wszystkich Twoich późniejszych działaniach marketingowych!

Wybierz słowa kluczowe

Zacznij od słowa kluczowego, które ma sens. Jeśli np. sprzedajesz nieruchomości, użyj czegoś takiego jak “sprzedaż nieruchomości Świętokrzyskie” (w naszym przypadku frazy, które wybraliśmy przy tworzeniu pierwszej kampanii Adwords to: “tworzenie stron www Kielce” i “tworzenie stron internetowych Świętokrzyskie“). Google wyświetli listę powiązanych fraz kluczowych wraz z szacunkowymi kosztami za kliknięcie. Maksymalny koszt kliknięcia zależy od wyniku jakości jaki uzyskamy dla danej reklamy (wynik jakości to ocena jakości reklamy na podstawie trafności słowa kluczowego, trafności tekstu reklamy, jakości strony docelowej oraz szacunkowego współczynnika klikalności). Tworząc grupy reklam w kampanii Adwords warto przygotować dla nich odpowiednie strony docelowe. Mając wysoki wynik jakości możemy liczyć na mniejsze koszty za kliknięcie w reklamę i wysokie pozycje wyświetlenia reklam.

Utwórz strony docelowe

Nie należy kierować każdego klienta na stronę główną. Strona główna informuje zazwyczaj potencjalnego klienta o firmie, ale prawdopodobnie nie zawiera informacji o tym, co zostało wyróżnione w reklamie. Strona docelowa powinna koncentrować się wyłącznie na tym, co reklamowano, dostarczając wszystkich informacji potencjalnemu klientowi, motywując go tym samym do podjęcia działań i decyzji zakupowych. Każda reklama powinna mieć odpowiednią stronę docelową. Jeśli reklamujesz w Adwords promocje na buty, skieruj potencjalnych klientów do zakładki, która zawiera informacje o promocji, a nie na stronę główną.

Optymalizuj kampanię Google AdWords

Nic nie jest idealne od samego początku. Kampanie Adwords prawdopodobnie nie będą w tym przypadku wyjątkiem. Aby mieć pewność że kampanie przynoszą Ci korzyści, należy monitorować dwa ważne czynniki:

1. Współczynnik klikalności (CTR): Wynik jakości Twojej witryny, ustalany przez Google, zależy bezpośrednio od CTR reklamy. Musisz przetestować różne kampanie reklamowe, aby sprawdzić, które z nich przynoszą najwięcej kliknięć.

2. Współczynnik konwersji strony docelowej: pamiętaj, że strona docelowa powinna zawierać to, o czym pisałeś w reklamie. Inaczej klient prawdopodobnie opuści witrynę. Odpowiednio dobrana strona docelowa pomaga zapewnić wyższe współczynniki konwersji iw rezultacie generuje większe zyski. Przetestuj różne wersje stron docelowych, aby sprawdzić, która wersja jest najbardziej odpowiednia dla Twojej kampanii.

Na zakończenie

Korzystając z powyższych wskazówek, możesz zwiększyć wydajność i skuteczność kampanii AdWords. Stworzenie skutecznych kampanii wymaga jednak cierpliwości, wielu testów i ciągłej optymalizacji dlatego jeśli potrzebujesz profesjonalnie przygotowanej kampanii Adwords dla swojej firmy zapraszamy do kontaktu z nami.

Jak efektywnie promować firmę z Google Adwords
Ocena: 5 (100%) Liczba głosów: 6
Kamil Niewczas

Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać.

Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.

Podobne posty
Marketing internetowy – trendy w 2014 roku
Promocja w sieci a strategia przedsiębiorstwa
Koszt założenia domeny

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Przeczytaj poprzedni wpis:
strony www
Dobrze zaprojektowane strony www – jak je rozpoznać?

Nigdy nie dostaniemy drugiej szansy na to aby zrobić na naszym potencjalnym kliencie dobre pierwsze wrażenie - dlatego tak ważne...

Zamknij