Tworzenie stron www – dlaczego w tej branży tanio oznacza drogo?
W życiu każdego właściciela firmy przychodzi czas aby ten zmierzył się z prostą, lecz jakże bolesną prawdą. Nikt (no może poza kilkoma nielicznymi przypadkami: rodzina, przyjaciele, student, który buduje swoje portfolio) nie stworzy dla Ciebie profesjonalnej strony www za kwotę, którą można zarobić na stosiku w Biedronce lub rozdając ulotki na ul. Sienkiewicza w Kielcach. W takim razie ile może kosztować stworzenie strony www?
Tania strona internetowa – jakość strony www
Właściciele firm często nie zwracają uwagi na takie aspekty jak jakość i estetyka strony internetowej. Ważniejsze jest aby strona internetowa była tania. Paradoks polega na tym, że jeśli strona internetowa nie jest wykonana profesjonalnie to nie przyciągnie potencjalnych klientów (a w najgorszym wypadku ich odstraszy). Przedsiębiorca straci czas i pieniądze, ponieważ będzie musiał na nowo zbudować stronę internetową. Najdziwniejsze jest jednak to, że wciąż istnieje grupa klientów, która wierzy, że za 300 – 400zł można mieć dobrze zrobioną stronę internetową (to trochę tak jak w przypadku 20-letnich aut z przebiegiem poniżej 200 tys. kilometrów).
Wysoka cena strony internetowej to nie wszystko
Sama cena nie jest jedynym czynnikiem decydującym o jakości strony internetowej, ale czasami na podstawie ceny można wywnioskować jakiego rodzaju jakości możemy oczekiwać od firmy projektującej strony internetowe. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że firmy projektujące strony internetowe, które w swoim portfolio posiadają niewielką liczbę projektów, które są bardzo wysokiej jakości, będą lepszym wyborem od firm, które w portfolio posiadają setki miernych witryn.
Projekt graficzny strony www
Dobre efekty wizualne są niezwykle ważne, ale trzeba też wykraczać poza to, patrząc na użyteczność strony internetowej. Dobra firma projektując stronę internetową powinna również zwracać uwagę na łatwość i intuicyjność nawigacji w witrynie oraz dostępność witryny na urządzeniach mobilnych.
Poza tym strona jest często pierwszym i jedynym miejscem interakcji klienta z firmą. Większość klientów chce się dowiedzieć jak najwięcej o firmie przed podjęciem decyzji o zakupie produktu lub usługi. Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa powinna dostarczać wszystkie kluczowe informacje bez konieczności przeszukiwania całej zawartości witryny.
Podsumowanie
Moim zdaniem ważne jest aby klienci, którzy stają przed wyborem wykonawcy strony internetowej zrozumieli jedną rzecz: inwestowanie w jakość pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie, a może nawet pomóc Ci zarobić więcej pieniędzy. Wybierz firmę uśredniając kwoty w ofertach. To pozwoli Ci znaleźć rzetelną firmę i nie przepłacać za projekt strony internetowej.