Co to jest ranking reklam Google ADS?
Marketing
0

Co to jest ranking reklam Google ADS?

Jeśli od jakiegoś czasu korzystasz już z płatnych kampanii Google ADS zapewne wiesz, że ranking reklam jest kluczem do sukcesu Twoich kampanii marketingowych. Ranking reklamy Google ADS algorytm określający kolejność konkurencyjnych reklam na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Algorytm ten określa również to, czy Twoje reklamy w ogóle mogą się wyświetlać.

Co to jest ranking reklamy?

Aukcja określa pozycję reklam w wynikach wyszukiwania. Jednak, w aukcjach reklam Google stawka za kliknięcie w reklamę jest tylko jednym z czynników określających ogólny ranking reklamy. Wynik rankingu reklamy określa pozycje reklamy w wynikach wyszukiwania.

Tak więc, jeśli reklama typu pay-per-click (PPC) jest pierwsza na liście wyników wyszukiwania, nie oznacza to, że dla tej reklamy ustawiono najwyższą stawkę za kliknięcie, ale możemy być pewni, że reklama ta uzyskała najwyższy ranking reklamy.

Jak obliczany jest ranking reklamy?

Google nigdy nie potwierdziło dokładnego algorytmu obliczania rankingu reklamy, ale ujawnone zostały główne czynniki rankingowe w nim zastosowane:

  • Stawka (kwota, jaką chcesz zapłacić, aby Twoja reklama została wyświetlona)
  • Oczekiwany współczynnik klikalności (CTR)
  • Trafność reklamy
  • Jakość strony docelowej

Powyższe czynniki określają, gdzie znajdzie się Twoja reklama na stronie wyników wyszukiwania

Czynniki rankingu reklam Google

Stawka

Twoja stawka to maksymalny koszt za kliknięcie (CPC). W obliczeniach rankingu reklamy Google prawdopodobnie będzie przykładać większą wagę do wyższego CPC, ale najprawdopodobniej nie jest to czynnik najważniejszy.

Jako reklamodawca zazwyczaj zapłacisz mniej niż maksymalna kwota. Jeśli masz najwyższy ranking reklamy, zapłacisz tylko tyle, aby pokonać CPC reklamy na drugim miejscu.

Oczekiwany współczynnik klikalności (CTR)

Współczynnik klikalności (CTR) reklamy to odsetek użytkowników, którzy klikają reklamę i prowadzą do strony docelowej.

Oczekiwany CTR to oszacowanie prawdopodobieństwa, że ​​użytkownicy klikną wyświetlaną reklamę.

Google oblicza to prawdopodobieństwo, biorąc pod uwagę historyczną skuteczność wybranego słowa kluczowego i pozycję reklamy.

Trafność reklamy

Trafność reklamy określa, w jakim stopniu słowa kluczowe, za które licytujesz, odpowiadają przekazowi w reklamach.

Musisz zadać sobie pytanie „Jeśli ktoś szuka tego słowa kluczowego i pojawi się moja reklama, czy moja reklama będzie trafna?”.

Jeśli nie, musisz poprawić tekst reklamy.

Tekst reklamy musi odpowiadać temu, czego szuka w danym momencie użytkownik.

Jakość strony docelowej

Wrażenia użytkownika związane z reklamami mają duże znaczenie dla Google. Przydatność Twojej strony docelowej jest obliczana za pomocą kombinacji automatycznych analiz i oceny ludzkiej. Google podpowiada, że jakość strony docelowej możemy poprawić przez:

  • Oferowanie trafnych, użytecznych i oryginalnych treści
  • Promowanie przejrzystości i wspieranie wiarygodności w Twojej witrynie
  • Dobre UX na stronie internetowej
  • Skrócenie czasu ładowania strony docelowej

Inne czynniki wpływające na pozycjonowanie reklamy

Poza rankingiem reklamy jest jeszcze kilka czynników, które mogą wpływać na to, czy Twoja reklama będzie wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania. Google bierze pod uwagę kilka czynników, aby zrozumieć intencję wyszukiwania użytkownika i trafność reklamy w tym kontekście.

Czynniki te obejmują:

  • Dokładne hasło wyszukiwane przez użytkownika
  • Lokalizację
  • Czas wyszukiwania
  • Używane urządzenie (np. telefon komórkowy lub komputer stacjonarny)
5/5 - (1 vote)
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Jak pozyskiwać klientów dzięki stronie www ?
Jak pozyskiwać klientów dzięki stronie www ?
Jak zmniejszyć koszty kampanii Google Ads?
Jak zmniejszyć koszty kampanii Google Ads?
marketing-internetowy
Marketing internetowy

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button