Funkcje reklamy internetowej
Marketing
0

Funkcje reklamy internetowej

Podstawowymi funkcjami reklamy są: informowanie, nakłanianie oraz przypominanie.

Informowanie

Celem informowania jest powiadamianie użytkownika sieci o obecności serwisu WWW, zmianach zachodzących w ofertach, nowościach pojawiających na stronie internetowej oraz imprezach firmowych czy wydarzeniach. Celem informowania jest także budowanie, jak najlepszego wizerunku firmy i zmniejszanie obaw konsumenta. Można osiągnąć to przez szczegółową prezentację oferty oraz gotowości do konwersacji z klientem za pomocą interaktywnych technik komunikacyjnych jakich jak e-mail czy chat-room.

Nakłanianie

Celem nakłaniania jest wywołanie u potencjalnego klienta, potrzeby skorzystania z usługi lub posiadania danego produktu. Poprzez zaprezentowanie atrakcyjnej oferty, sprzedawcy Internetowi, przyczyniają się do ożywiania procesu zakupu. Interesująca zawartość strony WWW, ma zachęcić użytkowników do regularnych jej odwiedzin. Celem tego jest przekonać zainteresowanego klienta, iż to właśnie usługa tej a nie innej firmy najlepiej zaspokoi jego wymagania oraz zachęcić do zmiany marki na swoją.

Przypominanie

Przypominanie ma na celu utrwalić w świadomości klientów, w jaki sposób oraz gdzie, wybrany produkt lub usługę można nabyć. Stosowanie systematycznych powtórzeń, przyczynia się do wyeksponowania marki firmy nad konkurencyjną. Konsekwentne przypominanie, wpływa w bezpośredni sposób na utrwalenie pozytywnych relacji firmy z klientem. W Internecie, funkcję przypominającą posiadają przede wszystkim interaktywne techniki będące swojego rodzaju łącznikiem, pozwalającym na szybsze i skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych odbiorców. Te interaktywne techniki to między innymi: poczta e-mail czy biuletyny elektroniczne.

Podobne posty
Testy A / B na stronach www - do czego służą i jak ich używać?
Testy A / B na stronach www – do czego służą i jak ich używać?
Jak zmniejszyć koszty kampanii Google Ads?
Jak zmniejszyć koszty kampanii Google Ads?
Pozycjonowanie – lista trendów na które należy się przygotować w 2019 roku
Pozycjonowanie – lista trendów na które należy się przygotować w 2019 roku
Call Now Button