Czy baner w internecie może być nadal skuteczną reklamą?
Banery reklamowe jako skuteczna reklama przeżywały swój okres świetności w latach 90-tych. Niemal wszystkie strony www były okraszone jednym lub kilkoma banerami. Ruszały się, mrugały i robiły wszystko aby internauta je zauważył i kliknął. Jak każda forma reklamy z biegiem czasu reklama banerowa stała się tak nachalna i rozpoznawalna, że przestała być skuteczna. Internet stał się przesycony kolorowymi, zmieniającymi się kwadracikami i prostokątami. Internauci automatycznie omijali banery. Od tego czasu inne formy reklamy zdetronizowały baner.
Jeśli jednak będziemy kreatywni i przyłożymy się do wykonania banera, może on być nadal skuteczną reklamą w sieci. Jak tego dokonać? Trzeba sprawić, by baner wtapiał się w treść strony www. Innymi słowy powinien przypominać jej fragment a nie kojarzyć się z reklamą. Nie może zwracać na siebie zbyt dużej uwagi np. animacją, bo jego skuteczność najprawdopodobniej będzie kiepska.
Zamiast tego dobrze sprawdza się np. połączenie na banerze grafiki i tekstu. Ba, baner może nawet zawierać sam tekst bez grafiki. Dobrym pomysłem będzie symulacja formularza do wypełnienia czy listy do rozwinięcia. Taki baner ma duże szanse na wysoką skuteczność i wiele kliknięć. Osobną kwestią pozostaje jednak kwestia etyki, czy taka reklama jest uczciwa, czy nie jest wprowadzaniem w błąd. Aby temu zapobiec, warto pod banerem lub nad nim napisać małym, niezbyt rzucającym się w oczy tekstem słowo “reklama”. W ten sposób połączymy chęć zysku z uczciwością. Internet może dać banerom szanse na drugie życie. Musimy im tylko w tym pomóc.