Jak wykorzystać firmowy profil na Facebooku w celach marketingowych
Jak wykorzystać firmowy profil na Facebooku w celach marketingowych
Marketing, SEO/SEM, Social Media
0

Jak wykorzystać firmowy profil na Facebooku w celach marketingowych

Facebook to potężna platforma, która jest znana praktycznie na całym świecie. Większość ludzi wie jak korzystać z Facebooka, nie wszyscy jednak wiedzą jak można wykorzystać fanpage firmowy w celach marketingowych. We współczesnym świecie ponad 50 milionów firm korzysta z Facebooka, aby komunikować się z klientami i promować swoją markę. Dlatego korzystanie z Facebooka w celach marketingowych staje się wyzwaniem. Poniżej przedstawię kilka wskazówek, które pomogą Ci rozwinąć stronę firmową na Facebooku i zdobyć więcej fanów.

Co to jest fanpage na Facebooku?

Fanpage na Facebooku to profil, który jest tworzony w celu promowania firmy lub organizacji. W porównaniu z profilem osobistym strona firmowa nie zyskuje znajomych, ale fanów. Są to odbiorcy, którzy decydują się na działanie na Twoim fanpage’u. Liczba fanów na fanpage’u nie jest ograniczona, w przeciwieństwie do profilu osobistego, który ma limit 5000 znajomych. Strona firmowa na Facebooku działa podobnie do profilu osobistego, to znaczy można na niej publikować informacje o wydarzeniach, linki, filmy, zdjęcia i statusy. Na fanpage’u firmy mogą tworzyć konkursy i promocje dla fanów, którzy polubili na ich stronę na Facebooku. Fanpage umożliwia również firmom korzystanie z reklam na Facebooku.

facebook siplex studio

Użyj zdjęć i grafik

Używaj odpowiednich, interesujących i przyciągających zdjęć, aby zwiększyć zasięg swoich postów i zaangażowanie fanów na swoim fanpage’u. Wykorzystywanie odpowiednich zdjęć to dobra strategia marketingowa, która doskonale sprawdza się na Facebooku.

Organizuj konkursy

Organizowanie konkursów to świetna strategia marketingowa, która ma zachęcić więcej osób do polubienia Twojego fanpeg’a. Aby ta strategia działała dobrze, upewnij się, że nagrody w organizowanym przez Ciebie konkursie mają odpowiednią wartość. Możesz promować swoje konkursy za pośrednictwem swojej strony www i newsletterów. Jako wymóg udziału w konkursie ustal polubienie Twojego profilu firmowego na Facebooku.

Utwórz grupy na Facebooku

Ogólnie rzecz biorąc, grupy na Facebooku to jeden z najlepszych sposobów na to aby zwiększyć zaangażowanie i dotrzeć do potencjalnych klientów. Dlatego musisz tworzyć grupy branżowe skierowane do konkretnych odbiorców, którzy w przyszłości mogą stać się Twoimi klientami. Używaj grup do budowania zaufania i relacji.

Rozważ otagowanie innych stron w swoich postach

W tej strategii marketingowej tagujesz inne strony w swoich postach na Facebooku. W ten sposób Twoja zawartość pojawi się na fanpage’ach, które zostały przez Ciebie otagowane. To najprawdopodobniej wzbudzi zainteresowanie Twoją firmą wśród fanów otagowanych firm.

Użyj hashtagów

Hashtagi są znane z tego, że dobrze działają na Twitterze, ale mogą również dobrze działać na profilach firmowych na Facebooku, aby przyciągnąć nowych odbiorców lub fanów.

Promuj swój fanpage w stopce e-mail

Jednym z najbardziej oczywistych miejsc do promowania swojego facebookowego fanpage’a jest skrzynka emailowa. W stopce e-mail dodaj link do swojego firmowego profilu na Facebooku, aby go dodatkowo wypromować i zdobyć nowych fanów.

Wnioski

Facebook może być świetnym miejscem do promowania Twojego biznesu, jeśli tylko będziesz mógł zainwestować w to swój czas. Ważne jest, aby być na bieżąco z trendami, które panują na Facebooku. Wtedy można go z powodzeniem wykorzystać go jako platformę marketingową.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Załóż własny sklep internetowy
Jak wykorzystać firmowy profil na Facebooku w celach marketingowych
Pozycjonowanie i optymalizacja SEO – najczęstsze błędy
Jak wykorzystać firmowy profil na Facebooku w celach marketingowych
Piksel Facebooka – dlaczego warto go instalować na stronie www?

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Strony WWW – FAQ a pozycjonowanie

Sekcja z często zadawanymi pytaniami jest oczywiście przydatna z perspektywy użytkownika. Jeśli użytkownik strony www szuka odpowiedzi na jakieś pytanie,...

Zamknij