Jak poprawić stronę internetową?
Tworzenie stron WWW
0

Jak poprawić stronę internetową?

Co sprawia, że ​​jedne strony internetowe są świetne a inne nie? To zależy od tego, co masz na myśli, mówiąc „świetne”. Każda strona www ma inną grupę docelową, oferuje inną usługę niemniej jednak istnieje kilka podstawowych zasad projektowania, które mogą pomóc w stworzeniu nowoczesnej i przyjaznej dla użytkownika strony internetowej. Zasady te mają zastosowanie, niezależnie od tego, czy tworzymy nową stronę internetową dla firmy, czy chcemy poprawić istniejącą już witrynę.

Zoptymalizuj szybkość strony www

Niezwykle ważną częścią projektu strony internetowej jest szybkość jej działania. Wszyscy jesteśmy trochę niecierpliwi, jeśli chodzi o przeglądanie Internetu, a kilkusekundowe opóźnienie ładowania witryny może znacznie zwiększyć współczynnik odrzuceń a co za tym idzie powodować utratę potencjalnych klientów.

Google oferuje bezpłatną usługę PageSpeed Insights, która pomaga śledzić i poprawiać czas ładowania stron internetowych.

Prawidłowo używaj wezwań do działania (CTA)

Większość ludzi jest świadoma znaczenia „wezwań do działania”. Problem w tym, że zbyt wiele z nich po prostu nie działa. To dlatego, że nudny przycisk z napisem „kliknij tutaj!” nie będzie samodzielnie generował interakcji z użytkownikiem.

Myśląc o wezwaniach do działania, należy pamiętać o dwóch kluczowych kwestiach. Po pierwsze, muszą one podkreślać wartość tego, co oferujesz. Zamiast pisać „kliknij tutaj”, użyj np.: „Zapisz się do newslettera, bądź na bieżąco z naszą ofertą” lub „Kliknij tutaj, aby uzyskać 10% zniżki na cały asortyment”. Aby CTA spełniały swoją podstawową funkcję muszą się wyróżniać. Zamiast używać zwykłych hiperłączy należy tutaj wykorzystać przyciski, które dobrze wyglądają i wpasowują się w cały projekt strony www.

Użyj (właściwych) obrazów i grafik

Nowoczesne strony internetowe powinny zawierać obrazy i grafiki wysokiej jakości: są one niezwykle skutecznym sposobem na zaangażowanie odbiorców i jednym z ważniejszych elementów nowoczesnego projektu strony internetowej.

„Właściwe” obrazy oznaczają kilka rzeczy. Po pierwsze, nie przesadzaj z używaniem grafik stockowych, które pojawiają się na setkach innych stron www.

Po drugie, upewnij się, że obrazy są zoptymalizowane. Zamieszczenie kilku unikalnych zdjęć Twojej firmy to świetny pomysł, ale pamiętaj, że pliki, które tworzy przeciętny aparat (lub smartfon), są o wiele za duże aby użyć ich bezpośrednio na stronie internetowej. Więcej na temat optymalizacji obrazów na potrzeby strony www znajdziecie we wpisie: Strony www – optymalizacja grafik i obrazów

Używaj dobrze napisanych nagłówków

Nagłówki powinny dokładnie opisywać korzyści, jakie Twoja firma może dać swoim klientom, i wyróżniać się na tle reszty tekstu.

Używanie dobrze napisanych nagłówków ma również inną zaletę: poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytm wyszukiwarki Google nadaje większą wagę nagłówkom H1, H2 itp. zwykłym niż treściom. Jeśli umieścisz odpowiednie słowa kluczowe w nagłówkach, prawdopodobnie zauważysz wzrost ruchu na swojej stronie www i poprawę pozycji witryny w wynikach organicznych Google.

Sprawdź błędy 404

Napotkanie błędu 404 denerwuje potencjalnych klientów i sprawia, że ​strona internetowa Twojej firmy nie wygląda profesjonalnie. Ponadto duża liczba niedziałających linków w witrynie może negatywnie wpłynąć na rankingi w wynikach wyszukiwania. Istnieje wiele bezpłatnych narzędzi, które pozwalają sprawdzić czy witrynie istnieją jakieś linki powodujące błąd 404. Do tego celu można wykorzystać np.: Google Search Console lub Screaming froga.

Zadbaj o SEO

Możesz mieć najlepszą stronę internetową na świecie, ale jeśli nikt jej nie znajdzie, to pożytek z takiej witryny będzie żaden. Search Engine Optimization (SEO) to bardzo złożona kwestia, jej całkowite ignorowanie może mieć negatywny wpływ na poziom ruchu w Twojej witrynie.

Istnieje kilka prostych wskazówek dotyczących podstawowej optymalizacji SEO. Powinieneś sprawdzić, jakich słów kluczowych szukają Twoi klienci, i przygotować treści, które będą bezpośrednio związane z tymi słowami kluczowymi. Czasami nawet zmiana jednego słowa w nagłówku może mieć ogromny wpływ na pozycję Twojej strony www w rankingu.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Porównanie najpopularniejszych systemów zarządzania treścią: Drupal, Joomla czy WordPress
Porównanie najpopularniejszych systemów zarządzania treścią: Drupal, Joomla czy WordPress
Zalety firmowej strony internetowej
Zalety firmowej strony internetowej
tworzenie stron www trendy 2019
Tworzenie stron www – trendy w 2019 roku, które przyspieszą rozwój Twojego biznesu w Internecie

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button