Pozycjonowanie: jak obliczyć potencjalny ruch ze słowa kluczowego w google
SEO/SEM
0

Pozycjonowanie: jak obliczyć potencjalny ruch ze słowa kluczowego w google

google pozycjonowanie

Zanim zaczniemy pozycjonować naszą stronę pod dane słowo, warto zastanowić się, czy jest to w ogóle opłacalne. W przeciwnym wypadku nasz poświęcony czas i pieniądze, nie dadzą właściwie żadnych rezultatów.

Nie da się dokładnie określić możliwego ruchu, zależy to od zbyt wielu czynników. Możemy jednak oszacować potencjał danej frazy. Na podstawie tego podejmuje się decyzje dotyczącą opłacalności pozycjonowania w danej sytuacji. Należy użyć w tym celu narzędzi Google AdWords, które pokazują miesięczną liczbę wyszukań danej frazy w google. Trzeba jednak zwrócić uwagę na opcje wyszukiwania, po lewej znajduje się kolumna, w której należy zmienić typ dopasowania na “ścisły” – w przeciwnym wypadku wyniki będą dla nas nieprzydatne. Następnie wystarczy wpisać odpowiednie słowo lub frazę kluczową. Warto upewnić się, że nie zrobiliśmy żadnej literówki.

Według różnych badań, szacuje się, że strona będąca na pierwszej pozycji zdobywa od 40 – 60% ruchu. Zależy to jednak od indywidualnej sytuacji i branży. Dla przykładu, gdy ktoś szuka definicji jakiegoś zagadnienia, to prawdopodobnie kliknie tylko w pierwszą propozycję, a reszta stron będzie miała nieproporcjonalnie mniejszą ilość wyświetleń. Sytuacja będzie natomiast odwrotna, gdy będzie chodziło o produkty, które można ze sobą porównać.

Warto także zwrócić uwagę na sezonowość danej frazy, niektóre słowa są wyszukiwane o wiele częściej w określonych okresach, np. sprawy związane z wyborem szkoły, uczelni. Również występowanie reklam google obniża potencjał frazy, należy to wziąć pod uwagę w naszych szacunkach.

Podobne posty
Skuteczne pozycjonowanie sklepów on-line
Pozycjonowanie: jak obliczyć potencjalny ruch ze słowa kluczowego w google
Certyfikat SSL a pozycjonowanie strony www
Pozycjonowanie: jak obliczyć potencjalny ruch ze słowa kluczowego w google
Przyszłość pozycjonowania i reklamy internetowej

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Promocja w sieci a strategia przedsiębiorstwa

Każde przedsiębiorstwo posiada szeroki zbiór narzędzi marketingowych za pomocą, których realizują swoje cele. Taki zestaw narzędzi posiada również swoją profesjonalna...

Zamknij