Pozycjonowanie lokalne – strategie dla małych firm
Marketing, SEO/SEM
0

Pozycjonowanie lokalne – strategie dla małych firm

lokalny biznes

Jeśli chcesz aby klienci korzystali z usług lub produktów, które dostarcza Twoja firma musisz zadbać o to dobre pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania. Poprawa pozycji w lokalnych wynikach może drastycznie zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowych, a to przełoży się na realne zyski dla Twojej firmy. Poniżej przedstawię kilka wskazówek, które pomogą poprawić pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie a wybór odpowiednich słów kluczowych

Pierwszym bardzo ważnym krokiem jest znalezienie właściwych słów kluczowych, których używają Twoi potencjalni klienci, kiedy szukają produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę. Na przykład , jeśli jesteś właścicielem restauracji w Kielcach, a restauracja jest położona przy ulicy Sienkiewicza wybierasz słowa kluczowe takie jak: „restauracja Sienkiewicza Kielce”, czy „restauracja w centrum Kielc”.

W zależności od tego jak duża konkurencja jest w Twojej branży wypozycjonowanie fraz ogólnych na pozycje w pierwszej 5 może być trudne, dlatego na początku najlepiej skupiać się na frazach bardziej konkretnych z tzw. „długiego ogona”.

Dokładne dane firmowe

Upewnij się, że wszystkie dane teleadresowe (adres, poczta e-mail, numer telefonu) są wszędzie spójne i aktualne (tzn. na Twojej stronie internetowej i we wszystkich katalogach firmowych takich jak „Panorama firm” czy „Zumi” )

Opinie on-line

Recenzje produktów i opinie on-line to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Konsumenci są bardziej skłonni do kupienia produktu lub zamówienia usługi w firmie, która ma dobre opinie.

Ponadto według badania opublikowanego na Search Engine Land, Google bierze pod uwagę opinie pozostawione przez użytkowników Google+ jako jeden z czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej. Warto zatem pamiętać o tym, aby zachęcać swoich klientów do pozostawienia opinii o produkcie lub firmie w serwisie społecznościowym Google+

Blog firmowy

Blog jest doskonałym narzędziem marketingowym. Dzięki niemu możesz informować swoich potencjalnych klientów o najnowszych promocjach czy produktach. Pamiętaj jednak o tym aby informacje zawarte na blogu były przydatne i regularnie aktualizowane.

Powyższe wskazówki to dobry punkt wyjścia do optymalizacji strony jeśli chodzi o wyszukiwanie w wynikach lokalnych. Należy pamiętać także o tym, że pozycjonowanie jest procesem ciągłym i aby osiągnąć dobre wyniki trzeba działać systematycznie.

Zdjęcie: www.marketdominationmedia.com

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Pozycjonowanie lokalne – strategie dla małych firm
Sklepy internetowe – wskaźniki ecommerce które powinieneś śledzić
Pozycjonowanie lokalne – strategie dla małych firm
Co to takiego jest Inbound Marketing?
marketing-internetowy
Marketing internetowy

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Już prawie 2,5 mln aktywnych domen .pl

Na koniec marca 2014 roku w rejestrze znajdowało się 2 495 705 nazw domeny .pl, aktywnych w DNS. W ciągu...

Zamknij