Pozycjonowanie lokalne – strategie dla małych firm
Marketing, SEO/SEM
0

Pozycjonowanie lokalne – strategie dla małych firm

Jeśli chcesz aby klienci korzystali z usług lub produktów, które dostarcza Twoja firma musisz zadbać o to dobre pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania. Poprawa pozycji w lokalnych wynikach może drastycznie zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowych, a to przełoży się na realne zyski dla Twojej firmy. Poniżej przedstawię kilka wskazówek, które pomogą poprawić pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie a wybór odpowiednich słów kluczowych

Pierwszym bardzo ważnym krokiem jest znalezienie właściwych słów kluczowych, których używają Twoi potencjalni klienci, kiedy szukają produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę. Na przykład , jeśli jesteś właścicielem restauracji w Kielcach, a restauracja jest położona przy ulicy Sienkiewicza wybierasz słowa kluczowe takie jak: „restauracja Sienkiewicza Kielce”, czy „restauracja w centrum Kielc”.

W zależności od tego jak duża konkurencja jest w Twojej branży wypozycjonowanie fraz ogólnych na pozycje w pierwszej 5 może być trudne, dlatego na początku najlepiej skupiać się na frazach bardziej konkretnych z tzw. „długiego ogona”.

Dokładne dane firmowe

Upewnij się, że wszystkie dane teleadresowe (adres, poczta e-mail, numer telefonu) są wszędzie spójne i aktualne (tzn. na Twojej stronie internetowej i we wszystkich katalogach firmowych takich jak „Panorama firm” czy „Zumi” )

Opinie on-line

Recenzje produktów i opinie on-line to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Konsumenci są bardziej skłonni do kupienia produktu lub zamówienia usługi w firmie, która ma dobre opinie.

Ponadto według badania opublikowanego na Search Engine Land, Google bierze pod uwagę opinie pozostawione przez użytkowników Google+ jako jeden z czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej. Warto zatem pamiętać o tym, aby zachęcać swoich klientów do pozostawienia opinii o produkcie lub firmie w serwisie społecznościowym Google+

Blog firmowy

Blog jest doskonałym narzędziem marketingowym. Dzięki niemu możesz informować swoich potencjalnych klientów o najnowszych promocjach czy produktach. Pamiętaj jednak o tym aby informacje zawarte na blogu były przydatne i regularnie aktualizowane.

Powyższe wskazówki to dobry punkt wyjścia do optymalizacji strony jeśli chodzi o wyszukiwanie w wynikach lokalnych. Należy pamiętać także o tym, że pozycjonowanie jest procesem ciągłym i aby osiągnąć dobre wyniki trzeba działać systematycznie.

Zdjęcie: www.marketdominationmedia.com

5/5 - (6 votes)
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Co zrobić aby profile w mediach społecznościowych generowały wartościowy ruch na Twojej stronie WWW
Co zrobić aby profile w mediach społecznościowych generowały wartościowy ruch na Twojej stronie WWW
Co to jest ranking reklam Google ADS?
Co to jest ranking reklam Google ADS?
Jak zwiększyć ruch na stronie www
Jak zwiększyć ruch na stronie www

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button