Pozycjonowanie stron www – jak wygląda ten proces?
Pozycjonowanie może pomóc Twojej firmie zaistnieć w internecie i osiągnąć cele biznesowe. Poniżej postaram się krótko wyjaśnić na czym polega ta usługa i jak powinno wyglądać przygotowanie profesjonalnej kampanii SEO.
Faza I: Wstępna analiza
Wstępna analiza strony www jest kluczowym krokiem w przygotowaniu skutecznej kampanii SEO. Pomaga ona obiektywnie ocenić stopień w jakim Twoja witryna jest „przyjazna dla wyszukiwarek internetowych”. W tej fazie należałoby również określić cele, które chcemy osiągnąć dzięki kampanii SEO.
Cele te muszą być mierzalne i jasne na przykład:
– Podwojenie liczby odwiedzających stronę internetową w następnym kwartale
– Zwiększenie ruch na blogu o 30% w ciągu najbliższych trzech miesięcy
– Zwiększenie sprzedaży o 20% do końca roku
Badanie słów kluczowych
Po ustaleniu celów kampanii należałoby ustalić, które słowa kluczowe pomogą nam dotrzeć do potencjalnych klientów. Odpowiednio dobrana lista słów kluczowych może bezpośrednio decydować o sukcesie kampanii SEO. Istnieje wiele narzędzi do badania słów kluczowych online, które mogą w tym pomóc (np. Planer słów kluczowych Google, Senuto czy SemStorm).
Wybrane słowa kluczowe powinny się charakteryzować wysokim wskaźnikiem wykorzystania przez osoby wyszukujące i niską konkurencją w tym samym wyniku wyszukiwania. Słowa kluczowe z tzw. „długiego ogona” będą mieć większe szanse na pokazanie się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.
Raport początkowej pozycji
Przed optymalizacją strony www powinien zostać przygotowany raport pozycji, aby pokazać dokładnie klientowi, na jakich pozycjach znajduje się obecnie jego strona internetowa w głównych wyszukiwarkach (Google, Bing) dla danego słowa kluczowego. Ten raport posłuży jako punkt odniesienia do analizy wdrażanej kampanii i mierzenia postępów.
Faza II: Wdrożenie kampanii
Faza wdrożenia kampanii to moment, w którym wykorzystywane są informacje uzyskane w I fazie, poprzez optymalizację zawartości witryny pod kątem słów kluczowych i wyznaczonych celów kampanii.
Identyfikacja stron docelowych
Pierwszym krokiem w fazie II jest ustalenie, w jaki sposób powiązać słowa kluczowe z zawartością strony www. Być może strona www zawiera już zakładki, które będzie można zoptymalizować pod kątem wybranych słów kluczowych. W przeciwnym razie należy stworzyć nowe treści dopasowane do konkretnych słów kluczowych.
Optymalizacja strony www
Po zidentyfikowaniu stron docelowych witryny należy przystąpić do procesu optymalizacji strony www. Więcej o tym jak wygląda taki proces pisałem już w artykule: Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016
Linkowanie
Linki są silnym czynnikiem rankingowym w algorytmie wyszukiwania Google (i innych wyszukiwarek). Są niezbędne do zwiększenia ruchu w Internecie. Strona bez linków nie otrzyma żadnego ruchu – z wyszukiwarki lub z innych stron. Zdobywanie wartościowych linków to prawie zawsze najtrudniejsza część pracy pozycjonera, ale także najważniejsza dla sukcesu całej kampanii. Budowanie linków wymaga kreatywności i często dużego budżetu. Żadne dwie kampanie SEO nie są takie same, a sposób zdobywania linków zależy w dużej mierze od konkretnej strony www i branży danej firmy.
Faza III: Analiza i pomiar wyników kampanii
Po wdrożeniu fazy II należy monitorować główne wyszukiwarki, pod kątem pozycji wybranych słów kluczowych. Po dokonaniu oceny kampanii SEO nadal trzeba monitorować postępy, aby ocenić np. zwrot z inwestycji i zaplanować przyszłe strategie marketingowe.
Zdjęcie: [1]