Ważne elementy stron internetowych – zalety i wady chatów na stronie www
Coraz więcej firm na swoich stronach internetowych funkcjonalność czatu, aby ułatwić potencjalnym klientom rozpoczęcie rozmowy. Ale czy naprawdę warto dodawać moduł czatu na stronach www? W poniższym wpisie opiszę krótko kilka zalet i wad takiego rozwiązania.
Chat na stronie www – zalety
Natychmiastowy dostęp dla potencjalnych klientów
Zdecydowaną zaletą czatu z klientem na żywo jest to, że klienci, a także potencjalni klienci, mogą uzyskać natychmiastowy dostęp do Twoich pracowników. Jeśli mają pytanie dotyczące produktu lub problemu z usługą, mają możliwość natychmiastowego kontaktu i uzyskania potrzebnych informacji.
Efektywne wykorzystanie czasu pracownika
Niewątpliwą zaletą chatów jest oszczędność czasu dla pracowników. Zamiast angażować się w jedną rozmowę telefoniczną przez nieokreślony czas, personel może zarządzać wieloma rozmowami na czacie jednocześnie.
Niska cena
W porównaniu do obsługi klienta osobiście lub przez telefon, obsługa klienta przez chat jest zazwyczaj najtańszą opcją dla firm. Chociaż satysfakcja klienta powinna być priorytetem, większość firm docenia fakt, że najlepsza opcja jest również najbardziej przystępna cenowo.
Poprawa wizerunku marki
Dodanie funkcjonalności chatu na stronie internetowej jest sprytnym posunięciem, ponieważ może wiele zdziałać dla wizerunku Twojej marki. Wspomniana platforma do przesyłania wiadomości ułatwia klientom dostęp do Twojej firmy. W związku z tym Twoje szanse na okazanie prawdziwego zainteresowania potrzebami klientów stają się bardziej widoczne. Firmy decydują się na wdrożenie funkcjonalności czatu na stronie www, ponieważ wierzą, że zapewnienie wyjątkowej obsługi klienta może tylko poprawić reputację ich marki zarówno w cyfrowym, jak i rzeczywistym świecie.
Chat na stronie www – wady
Chat może nie działać na urządzeniach mobilnych
Niektóre moduł czatów nie działają poprawnie na urządzeniach mobilnych. Ponieważ coraz większa liczba klientów przegląda strony www na smartfonach, a nie komputerach stacjonarnych czy laptopach, może to stanowić problem. Jednak zawsze można wybrać taki moduł czatu, który będzie działał prawidłowo na wielu urządzeniach mobilnych.
Bezosobowa forma kontaktu
Niektóre osoby, zwłaszcza seniorzy, wolą otrzymać pomoc w zakresie obsługi klienta przez telefon. Dlatego czat może wydawać się niektórym użytkownikom bezosobowy, a nawet robotyczny.
Problem ze strefą czasową
Internet działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, więc użytkownicy Twojej strony www mogą potrzebować obsługi klienta o każdej porze dnia i nocy. W rezultacie może być konieczne określenie stref czasowych i dostępności, aby określić godziny, w których obsługa na czacie będzie dostępna. Jeśli tego nie zrobisz możesz rozczarować niektórych klientów, którzy mogą potrzebować pomocy poza Twoimi standardowymi godzinami pracy.
Mniejsza szybkość i wydajność Twojej strony www
Posiadanie szybkiej strony internetowej jest ważne dla wygody użytkownika, ale również jest to czynnik, który Google bierze pod uwagę przy określeniu pozycji strony www w wynikach wyszukiwania. Jeśli masz szybką stronę internetową, możesz mieć wyższe pozycje w wyszukiwarkach.
Dodanie funkcjonalności czatu do Twojej strony www może ją spowolnić, czasami nawet bardzo. Ponieważ szybkość strony www jest czynnikiem rankingowym musisz bardzo dokładnie przemyśleć czy wdrożenie tej funkcji w Twojej witrynie jest niezbędne.