YOAST SEO vs ALL IN ONE SEO – porównanie pluginów do WordPressa
Yoast SEO i All In One SEO to dwie najpopularniejsze wtyczki WordPress do optymalizacji strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych. Tworząc stronę internetową, ważne jest, aby wybrać odpowiednie narzędzia, które zwiększą liczbę konwersji i pomogą osiągnąć cele marketingowe.
W tym artykule przyjrzymy się zaletom i wadom 2 najpopularniejszych pluginów do optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO.
Czy jest Yoast SEO
Z ponad 5 milionami aktywnych instalacji, Yoast SEO jest najpopularniejszą wtyczką do optymalizacji SEO dostępną w repozytorium WordPressa. Wtyczka jest popularna ze względu na prosty i przyjazny dla początkujących interfejs użytkownika, który sprawia, że podstawowe zagadnienia SEO są łatwe do zrozumienia nawet dla osób, które są laikami w kwestii pozycjonowania stron www.
Yoast SEO istnieje od 2008 roku i przez lata wtyczka otrzymała wiele aktualizacji i ulepszeń,.
Korzystając z wtyczki, możemy łatwo zoptymalizować poszczególne zakładki strony www czy posty na blogu.
Czy jest All In One SEO
All In One SEO , czyli AIOSEO, jest głównym konkurentem wtyczki Yoast SEO. Wtyczka ma ponad 2 miliony aktywnych użytkowników. AIOSEO jest dość popularne narzędzie wśród marketerów i blogerów, ponieważ ma wiele zaawansowanych funkcji. Darmowa wersja wtyczki All In One SEO jest jednak funkcjonalnie dość podobna do Yoast SEO.
Zalety Yoast SEO
- Plugin Yoast SEO jest bardzo łatwy w użyciu i nie wymaga zaawansowanej znajomości WordPressa ani zagadnień związanych z optymalizacją stron www pod wyszukiwarek internetowych.
- Wtyczka umożliwia optymalizację treści za pomocą fraz kluczowych, synonimów i dodatkowych słów kluczowych
- Możliwość ulepszania artykułów pod kątem czytelności jest bardzo korzystna dla blogerów
- Wbudowane mapy witryn XML
- Kompatybilność z Elementorem – pozwala na optymalizację treści bezpośrednio z poziomu Elementora
Wady Yoast SEO
- Większość najlepszych funkcji jest dostępna tylko w wersji premium.
- Pozwala dodać tylko jedną frazę (focus keyword) w darmowej wersji.
- Wyniki Yoast mogą czasami wprowadzać w błąd.
Zalety All In One SEO
- Nowoczesny i ulepszony interfejs użytkownika jest bardzo przyjazny dla użytkownika
- Łatwa edycja znaczników meta Totle i Description
- Optymalizacja treści pod kątem wybranych fraz kluczowych
- Możliwość poprawy zawartości strony www pod kątem czytelności i SEO za pomocą analizy strony
- Wsparcie dla pozycjonowania lokalnego, WooCommerce i Image SEO dostępne w planach premium
Wady All In One SEO
- Pozwala dodać tylko jedną frazę (focus keyword) w darmowej wersji.
- Brak możliwości importu danych z Google Search Console.
- Brak obsługi i wsparcia klienta dla bezpłatnej wersji.
YOAST SEO vs ALL IN ONE SEO – wnioski
Jeśli chodzi o narzędzia i funkcje, obie wtyczki oferują prawie te same możliwości. All In One SEO oferuje kilka funkcji optymalizacji SEO, których brakuje w Yoast. Na przykład Link Assistant AIOSEO automatycznie wygeneruje wewnętrzne raporty z linków i znajdzie nowe możliwości linkowania. All In One SEO pozwala również na ręczną aktywację funkcjonalności, co daje większą kontrolę. Yoast SEO to dobry wybór dla początkujących i nowych użytkowników WordPressa. Ale jeśli jesteś zaawansowanym użytkownikiem, który zna się na SEO, All In One SEO jest dla Ciebie świetną opcją, ponieważ oferuje więcej funkcji, zwłaszcza w planach premium.