5 najważniejszych zasad marketingu w mediach społecznościowych
Marketing
0

5 najważniejszych zasad marketingu w mediach społecznościowych

Jeśli bez jakiegokolwiek doświadczenia próbujesz wykorzystać możliwości mediów społecznościowych w celu świadomości marki może to przynieść więcej szkody niż pożytku.

Aby skutecznie wykorzystywać do tego celu portale społecznościowe musisz poznać podstawy marketingu internetowego w mediach społecznościowych. Zasady te dotyczą między innymi maksymalizacji jakości zamieszczanych treści w mediach społecznościowych. Jeśli zastosujesz się do poniższych zasad będziesz mieć solidne podstawy do tego aby promować swoją firmę w mediach społecznościowych.

1. Słuchaj

Musisz więcej słuchać niż mówić. Wybierz odpowiednią grupę docelową, zapoznaj się z treścią prowadzonej dyskusji i wybierz odpowiedni moment aby dołączyć do rozmowy. Pamiętaj o tym, aby zawsze wnosić coś wartościowego do dyskusji. Przyniesie Ci to na pewno więcej korzyści niż bezsensowne wklejanie tych samych postów.

2. Bądź specjalistą w danej dziedzinie

Nikt nie może być specjalistą od wszystkiego. Znajdź niszę i bądź specjalistą w danej dziedzinie. Kiedy będziesz zamieszczał w mediach społecznościowych wyspecjalizowane treści dla konkretnej grupy docelowej masz dużo większe szanse na to aby odnieść sukces niż ludzie którzy piszą o wszystkim i o niczym. Innymi słowy: ”jeśli coś co jest do wszystkiego to jest do niczego”.

3. Jakość a nie ilość

Lepiej mieć 50 stałych czytelników, którzy zawsze z zaciekawieniem będą czytać Twoje posty, niż 300 czytelników, którzy odwiedzą Twojego bloga tylko raz i nigdy więcej nie wrócą. Publikując ciekawe i wartościowe treści masz dużą szanse na to, że Twoi czytelnicy będą je rozpowszechniać.

4. Bądź cierpliwy

Promocja w portalach społecznościowych to proces długotrwały. Trzeba naprawdę sporo czasu aby osiągnąć wyznaczone cele. Bądź cierpliwy i nie poddawaj się a wyniki z czasem na pewno się pojawią.

5. Nawiązuj relacje

Marketing w mediach społecznościowych to nie tylko publikowanie treści. Aby odnieść sukces należy budować relacje z ludźmi, dlatego staraj się brać udział w dyskusjach i odpowiadać na pytania, które zadają Twoi czytelnicy.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Co zrobić aby profile w mediach społecznościowych generowały wartościowy ruch na Twojej stronie WWW
Co zrobić aby profile w mediach społecznościowych generowały wartościowy ruch na Twojej stronie WWW
Już prawie 2,5 mln aktywnych domen .pl
Już prawie 2,5 mln aktywnych domen .pl
Koszt założenia domeny
Koszt założenia domeny
Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Porównanie najpopularniejszych systemów zarządzania treścią: Drupal, Joomla czy WordPress
Porównanie najpopularniejszych systemów zarządzania treścią: Drupal, Joomla czy WordPress

Firmy, które chcą wdrożyć nową stronę internetową lub zmodernizować witrynę już istniejącą często zastanawiają się, który system zarządzania treścią (CMS)...

Zamknij