5 najważniejszych zasad marketingu w mediach społecznościowych
Marketing
0

5 najważniejszych zasad marketingu w mediach społecznościowych

media spolecznosciowe

Jeśli bez jakiegokolwiek doświadczenia próbujesz wykorzystać możliwości mediów społecznościowych w celu świadomości marki może to przynieść więcej szkody niż pożytku.

Aby skutecznie wykorzystywać do tego celu portale społecznościowe musisz poznać podstawy marketingu internetowego w mediach społecznościowych. Zasady te dotyczą między innymi maksymalizacji jakości zamieszczanych treści w mediach społecznościowych. Jeśli zastosujesz się do poniższych zasad będziesz mieć solidne podstawy do tego aby promować swoją firmę w mediach społecznościowych.

1. Słuchaj

Musisz więcej słuchać niż mówić. Wybierz odpowiednią grupę docelową, zapoznaj się z treścią prowadzonej dyskusji i wybierz odpowiedni moment aby dołączyć do rozmowy. Pamiętaj o tym, aby zawsze wnosić coś wartościowego do dyskusji. Przyniesie Ci to na pewno więcej korzyści niż bezsensowne wklejanie tych samych postów.

2. Bądź specjalistą w danej dziedzinie

Nikt nie może być specjalistą od wszystkiego. Znajdź niszę i bądź specjalistą w danej dziedzinie. Kiedy będziesz zamieszczał w mediach społecznościowych wyspecjalizowane treści dla konkretnej grupy docelowej masz dużo większe szanse na to aby odnieść sukces niż ludzie którzy piszą o wszystkim i o niczym. Innymi słowy: ”jeśli coś co jest do wszystkiego to jest do niczego”.

3. Jakość a nie ilość

Lepiej mieć 50 stałych czytelników, którzy zawsze z zaciekawieniem będą czytać Twoje posty, niż 300 czytelników, którzy odwiedzą Twojego bloga tylko raz i nigdy więcej nie wrócą. Publikując ciekawe i wartościowe treści masz dużą szanse na to, że Twoi czytelnicy będą je rozpowszechniać.

4. Bądź cierpliwy

Promocja w portalach społecznościowych to proces długotrwały. Trzeba naprawdę sporo czasu aby osiągnąć wyznaczone cele. Bądź cierpliwy i nie poddawaj się a wyniki z czasem na pewno się pojawią.

5. Nawiązuj relacje

Marketing w mediach społecznościowych to nie tylko publikowanie treści. Aby odnieść sukces należy budować relacje z ludźmi, dlatego staraj się brać udział w dyskusjach i odpowiadać na pytania, które zadają Twoi czytelnicy.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Najczęstsze błędy popełniane przez małe firmy w Internecie
Już prawie 2,5 mln aktywnych domen .pl
 5 najważniejszych zasad marketingu w mediach społecznościowych
Pozycjonowanie i marketing w Mapach Google – jak osiągnąć wyższą pozycję ?

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Porównanie najpopularniejszych systemów zarządzania treścią: Drupal, Joomla czy WordPress

Firmy, które chcą wdrożyć nową stronę internetową lub zmodernizować witrynę już istniejącą często zastanawiają się, który system zarządzania treścią (CMS)...

Zamknij