Strony WWW – FAQ a pozycjonowanie
Strony WWW – FAQ a pozycjonowanie
Marketing, SEO/SEM
0

Strony WWW – FAQ a pozycjonowanie

Sekcja z często zadawanymi pytaniami jest oczywiście przydatna z perspektywy użytkownika. Jeśli użytkownik strony www szuka odpowiedzi na jakieś pytanie, może przejść do sekcji FAQ, aby tam znaleźć odpowiedź.

Umieszczenie sekcji FAQ w widocznym miejscu na stronie www znacznie ułatwia życie zespołu obsługi klienta / sprzedaży. Pracownicy nie będą musieli poświęcać czasu na odpowiadanie na te same popularne pytania, a zamiast tego będą mogli się skupić na bardziej złożonych lub spersonalizowanych pytaniach od potencjalnych klientów.

Sekcja z najczęściej zadawanymi pytaniami może również pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie i marketing w wyszukiwarkach internetowych. Poniżej postaram się krótko wyjaśnić dlaczego

Wpływ FAQ na wyniki organiczne w wyszukiwarce Google

W momencie kiedy wyszukiwanie głosowe zdobywa coraz większą popularność, zmienia się sposób budowania zapytań wpisywanych do wyszukiwarki internetowej. Coraz więcej osób korzysta z fraz z tzw. „długiego ogona” i wpisuje do wyszukiwarki całe zdania pytające dotyczące określonego problemu. Strony z często zadawanymi pytaniami mogą nie wygenerować bardzo dużego ruchu, ale ruch wygenerowany przez te strony sprowadzi na Twoją stronę internetową osoby, które na pewno będą zainteresowane dokładnie tym, co oferujesz. To natomiast wpłynie na znaczny wzrost współczynnika konwersji.

FAQ jako inspiracja do tematu na bloga

Strony z często zadawanymi pytaniami można zamienić na posty zamieszczane na blogu. Wpis na blogu pozwala rozwinąć odpowiedź lub spojrzeć na ten sam temat nieco inaczej. Jeśli w sekcji FAQ zawarto pytanie, to wiadomo, że jest to temat, którym ludzie są wyraźnie zainteresowani, a co za tym idzie post na blogu na taki temat wzbudzi zainteresowanie.

Strony z często zadawanymi pytaniami jako treści w mediach społecznościowych

Aktywność w mediach społecznościowych jest niezawodnym sposobem na budowanie marki, zaufania i wiarygodności. Taka aktywność może mieć również wpływ na zwiększenie  efektów pozycjonowania. Udostępnianie często zadawanego pytania w mediach społecznościowych wraz z linkiem do odpowiedzi to sposób na utrzymanie aktywności profilu w mediach społecznościowych i kierowanie ruchu do strony internetowej.

Jak stworzyć sekcję FAQ?

Zacznij od zebrania wszystkich głównych i powtarzających się często pytań otrzymanych od klientów i ludzi zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Sekcja FAQ powinna być często aktualizowana. Pamiętaj o tym, aby usuwać z niej pytania, które nie są już istotne i dodawać do niej kolejne pytania, które pojawią się podczas rozmowy z klientami.

Jeśli Twoja sekcja FAQ zawiera więcej niż 10 pytań, powinieneś rozważyć ich podział na kategorie. Dzięki temu sekcja FAQ stanie się bardziej czytelna i przydatna dla potencjalnego klienta.

Wnioski

Sekcja z często zadawanymi pytaniami jest elementem wielu stron internetowych. Zbudowanie i wykorzystanie jej we właściwy sposób może przynieść wiele korzyści poczynając od zmniejszenia obciążenia działu obsługi klienta kończąc na generowaniu dodatkowego ruchu z wyszukiwarek internetowych.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Koszt założenia domeny
Jak zaplanować działania SEO w małej firmie?
Strony WWW – FAQ a pozycjonowanie
Piksel Facebooka – dlaczego warto go instalować na stronie www?

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
jak-powinien-wygladac-opis-produktu-w-sklepie-internetowym
Jak powinien wyglądać opis produktu w sklepie internetowym?

Niewiele elementów w sklepie internetowym ma tak duży wpływ na poziom sprzedaży i współczynnik konwersji jak opisy produktów. Z badań...

Zamknij