Co musisz wiedzieć zanim zlecisz projekt i uruchomisz stronę www?
Budujesz stronę internetową po raz pierwszy? Strony internetowe mogą być czasem bardzo złożone, a w czasie projektowania może pojawić się wiele rzeczy, które łatwo przeoczyć. Poniżej przygotowałem krótką listę rzeczy jakie należy zrobić przed, w trakcie i po uruchomieniu strony www.
Ustal cel swojej strony internetowej
Czy celem Twojej strony internetowej jest informowanie ludzi o istnieniu Twojej firmy i zachęcanie ich do nawiązania kontaktu, sprzedaż produktów online? A może chcesz zaprezentować swoje portfolio? Wyraźne ustalenie celów biznesowych Twojej strony www pomoże Tobie i Twoim potencjalnym klientom.
Wybierz mądrze nazwę domeny
Wybierz nazwę domeny, która jest krótka, łatwa do zapamiętania i odzwierciedla charakter Twojej firmy. Nazwa domeny zostanie z Tobą na dłużej więc musi to być przemyślana decyzja. Jeśli strona www, którą tworzysz będzie stroną Twojej firmy zasadne jest aby w domenie była zawarta jej nazwa. Więcej o tym jak wybrać właściwą nazwę domeny pisałem na blogu w artykule: Strony www – jak wybrać właściwą domenę?
Stwórz spójną markę
Zdecyduj się na spójny przekaz i ton marki, taki, który chcesz konsekwentnie prezentować. Dzięki temu będziesz wyglądać bardziej wiarygodnie. Wybierz kolory i czcionki, które dobrze oddają tę tożsamość. Zadbaj o to aby stworzyć profesjonalne logo, ponieważ posiadanie własnego logo zapewni rozpoznawalność Twojej marki
Stwórz strategię SEO
Pozycjonowanie będzie odgrywać dużą rolę w zdobywaniu potencjalnych klientów dzięki stronie www. Poświęć trochę czasu, aby upewnić się, że Twoja witryna ma solidne podstawy. Przeprowadź badanie słów kluczowych i zdecyduj, na jakie frazy chcesz się pozycjonować. Jeśli przeprojektowujesz istniejącą już stronę www ustal, gdzie można przekierować niepotrzebne strony (za pomocą 301).
Przetestuj stronę www
Upewnij się że:
- Strona internetowa działa prawidłowo we wszystkich przeglądarkach na różnych urządzeniach,
- Obrazy, filmy i pliki audio znajdują się we właściwych miejscach, są sformatowane i działają na wszystkich urządzeniach,
- Linki wewnętrzne działają poprawnie,
- Ikony udostępniania w mediach społecznościowych są powiązane z odpowiednimi kontami,
- Formularze prawidłowo przesyłają dane,
- Dane z formularza są wysyłane pocztą elektroniczną do odbiorcy i/lub przechowywane w bazie danych,
Przeprowadź podstawowy audyt SEO, sprawdź czy:
- Tytuły stron i opisy meta są unikalne,
- Czas ładowania strony www został zoptymalizowany,
- Utworzono mapę witryny XML,
- Mapa witryny XML została przesłana do wyszukiwarek,
- Przekierowania 301 są stosowane dla wszystkich starych adresów URL (przekierowujące stare do nowych stron),
- Dla odpowiednich linków zastosowano tagi rel=”nofollow”,
- Obrazy na Twojej stronie są odpowiednio skompresowane.