Co to jest Google Shopping?
E-commerce, SEO/SEM
0

Co to jest Google Shopping?

Google Shopping to platforma e-commerce zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców internetowych. Dla kupujących Google Shopping jest to jak cyfrowe centrum handlowe: potencjalni klienci mogą wejść i szukać produktów z konkretnych kategorii bądź od konkretnych producentów.

Dla sprzedawców detalicznych Google Shopping to ogromne źródło ruchu, które zwiększa potencjał zarobkowy sklepów internetowych.

Z  technicznego punktu widzenia Zakupy Google są raczej platformą reklamową zintegrowaną z wyszukiwarką Google. Platforma ta umożliwia kupującym przeglądanie różnych produktów na podstawie ich zapytania.

Platforma Google Shopping umożliwia klientom wyszukiwanie, przeglądanie i porównywanie produktów różnych sprzedawców, którzy zapłacili za reklamę swoich produktów. Reklamy te są wyświetlane, gdy klient korzysta z Google do przeglądania produktów. Produkty mogą pojawić się na głównej stronie wyników wyszukiwania lub w zakładce „Zakupy”.

Co to jest Google Shopping?

Jak działa platforma Google Shopping?

W przeciwieństwie do tekstowych reklam Google Ads, które wyświetlają się tylko na podstawie słów kluczowych, Google używa danych produktów przesłanych przez sprzedawców do wyświetlania reklam w Google Shopping.  Zasadniczo reklama produktu w Google Shopping składa się z trzech części:

  • Obraz produktu
  • Tytuł produktu
  • Cena

Wszystkie te dane są pobierane z czegoś, co nazywa się plikiem produktowym.

Plik ten służy do gromadzenia atrybutów produktów, których Google użyje do indeksowania i wyświetlania Twoich produktów. Poniżej znajduje się krótka lista niektórych wymaganych atrybutów produktów, których Google używa do tworzenia reklam w Zakupach Google.

id – unikalny identyfikator Twojego produktu. Jeśli to możliwe, użyj kodu SKU.
title – nazwa Twojego produktu. Powinna pasować do strony docelowej produktu.
description – dokładny opis Twojego produktu. Opis powinien pasować do strony docelowej produktu.
link – adres URL strony docelowej Twojego produktu. Powinien zaczynać się od http lub https. Przykład:  https://www.alliessofa.com
image_link – adres URL głównego obrazu Twojego produktu.
availability – dostępność Twojego produktu. Pobierz wartość atrybutu ze strony docelowej produktu. Przykład wartości dla atrybutu availability:  W magazynie
price – cena Twojego produktu. Pobierz cenę ze strony docelowej produktu i walutę kraju, w którym produkt jest głównie sprzedawany. Przykład wartości:  500,00 zł
google_product_category — zdefiniowana przez Google kategoria produktu dla Twojego produktu. Wybierz pojedynczą najbardziej pasującą kategorię.
brand – nazwa marki Twojego produktu.

Zalety korzystania z platformy Google Shopping

Korzystanie z platformy Google Shopping ma wiele zalet. Platforma zapewnia potencjalnym kupującym przyjazny sposób przeglądania i porównywania produktów, a gdy kupujący kliknie reklamę produktu, trafi bezpośrednio do witryny sprzedawcy, aby dokonać zakupu.

Zalety korzystania z Google Shopping:

  • Zakupy Google to atrakcyjna platforma dla kupujących. Potencjalni klienci mają dostęp do różnych produktów od różnych sprzedawców, mogą filtrować wyniki według ceny, rozmiaru itd.
  • Google Shopping pozwala sprzedawcom wielokrotnie pojawiać się w wynikach wyszukiwania
  • Reklamy z listą produktów, które zwykle pojawiają się na górze wyników wyszukiwania, prawdopodobnie zostaną zauważone jako pierwsze.
  • Reklamy produktów w Google Shopping mają zwykle wyższy współczynnik konwersji niż zwykłe reklamy tekstowe.
5/5 - (2 votes)
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Strony WWW na WordPressie – jak zwiększyć szybkość ładowania?
Strony WWW na WordPressie – jak zwiększyć szybkość ładowania?
Jak dodać produkty i zarządzać nimi w sklepie internetowym WooCommerce?
Jak dodać produkty i zarządzać nimi w sklepie internetowym WooCommerce?
Załóż własny sklep internetowy

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona