Co to jest Google Shopping?
Google Shopping to platforma e-commerce zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców internetowych. Dla kupujących Google Shopping jest to jak cyfrowe centrum handlowe: potencjalni klienci mogą wejść i szukać produktów z konkretnych kategorii bądź od konkretnych producentów.
Dla sprzedawców detalicznych Google Shopping to ogromne źródło ruchu, które zwiększa potencjał zarobkowy sklepów internetowych.
Z technicznego punktu widzenia Zakupy Google są raczej platformą reklamową zintegrowaną z wyszukiwarką Google. Platforma ta umożliwia kupującym przeglądanie różnych produktów na podstawie ich zapytania.
Platforma Google Shopping umożliwia klientom wyszukiwanie, przeglądanie i porównywanie produktów różnych sprzedawców, którzy zapłacili za reklamę swoich produktów. Reklamy te są wyświetlane, gdy klient korzysta z Google do przeglądania produktów. Produkty mogą pojawić się na głównej stronie wyników wyszukiwania lub w zakładce „Zakupy”.
Jak działa platforma Google Shopping?
W przeciwieństwie do tekstowych reklam Google Ads, które wyświetlają się tylko na podstawie słów kluczowych, Google używa danych produktów przesłanych przez sprzedawców do wyświetlania reklam w Google Shopping. Zasadniczo reklama produktu w Google Shopping składa się z trzech części:
- Obraz produktu
- Tytuł produktu
- Cena
Wszystkie te dane są pobierane z czegoś, co nazywa się plikiem produktowym.
Plik ten służy do gromadzenia atrybutów produktów, których Google użyje do indeksowania i wyświetlania Twoich produktów. Poniżej znajduje się krótka lista niektórych wymaganych atrybutów produktów, których Google używa do tworzenia reklam w Zakupach Google.
id – unikalny identyfikator Twojego produktu. Jeśli to możliwe, użyj kodu SKU.
title – nazwa Twojego produktu. Powinna pasować do strony docelowej produktu.
description – dokładny opis Twojego produktu. Opis powinien pasować do strony docelowej produktu.
link – adres URL strony docelowej Twojego produktu. Powinien zaczynać się od http lub https. Przykład: https://www.alliessofa.com
image_link – adres URL głównego obrazu Twojego produktu.
availability – dostępność Twojego produktu. Pobierz wartość atrybutu ze strony docelowej produktu. Przykład wartości dla atrybutu availability: W magazynie
price – cena Twojego produktu. Pobierz cenę ze strony docelowej produktu i walutę kraju, w którym produkt jest głównie sprzedawany. Przykład wartości: 500,00 zł
google_product_category — zdefiniowana przez Google kategoria produktu dla Twojego produktu. Wybierz pojedynczą najbardziej pasującą kategorię.
brand – nazwa marki Twojego produktu.
Zalety korzystania z platformy Google Shopping
Korzystanie z platformy Google Shopping ma wiele zalet. Platforma zapewnia potencjalnym kupującym przyjazny sposób przeglądania i porównywania produktów, a gdy kupujący kliknie reklamę produktu, trafi bezpośrednio do witryny sprzedawcy, aby dokonać zakupu.
Zalety korzystania z Google Shopping:
- Zakupy Google to atrakcyjna platforma dla kupujących. Potencjalni klienci mają dostęp do różnych produktów od różnych sprzedawców, mogą filtrować wyniki według ceny, rozmiaru itd.
- Google Shopping pozwala sprzedawcom wielokrotnie pojawiać się w wynikach wyszukiwania
- Reklamy z listą produktów, które zwykle pojawiają się na górze wyników wyszukiwania, prawdopodobnie zostaną zauważone jako pierwsze.
- Reklamy produktów w Google Shopping mają zwykle wyższy współczynnik konwersji niż zwykłe reklamy tekstowe.