Pozycjonowanie – lista trendów na które należy się przygotować w 2019 roku
Jakie strategie i taktyki SEO będą działały w 2019 roku? Które z nich pomogą Ci dominować w organicznych wynikach wyszukiwania i zarabiać więcej na Twojej stronie www? Poniżej przedstawię kilka ważnych trendów, na które musisz przygotować się w tym roku jeśli na poważnie traktujesz pozycjonowanie i promocję swojej firmy w Internecie.
Indeksowanie stron www na urządzeniach mobilnych
Indeksowanie na urządzeniach przenośnych oznacza, że Google używa mobilnej wersji strony internetowej do indeksowania i klasyfikacji. Od marca 2018 r. Google rozpoczął proces migracji witryn do indeksu mobilnego. Sytuacja w tej chwili wygląda tak, że nadal istnieje jeden indeks z wersją mobilną i stacjonarną. Jednak do budowania rankingu w wyszukiwarce Google będzie używać mobilnych wersji witryn.
Wyszukiwanie głosowe
Chociaż przejście od standardowej obsługi do wyszukiwarek internetowych na rozmowy z urządzeniami cyfrowymi nie nastąpi z dnia na dzień to proces już się rozpoczął. Wkrótce mechanizm wyszukiwania głosowego będzie miał znaczący wpływ na pozycjonowanie, ponieważ mówienie i pisanie to zupełnie inne sposoby wyszukiwania informacji.
ComScore przewiduje, że do 2020 r. Ponad połowa wyszukiwań będzie odbywać się za pomocą głosu. Inne raporty wskazują 30%, czyli liczbę wystarczająco dużą, aby spowodować duże zmiany w strategiach SEO. Uzyskanie informacji z wyszukiwarek nie będzie już ograniczone do wpisywania naszych zapytań w przeglądarki i wybrania jednego z najlepszych wyników. Mechanizm wyszukiwania głosowego opisałem bardziej szczegółowo we wpisie: Wyszukiwanie głosowe a pozycjonowanie.
Wzrost znaczenia treści wideo
Popularność filmów online rośnie, podobnie jak ich znaczenie w zakresie technik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Zasady są tu proste: im bardziej wciągające są filmy, tym dłużej użytkownicy pozostają w Twojej witrynie. To z kolei pomaga Ci w uzyskaniu wyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Marka jako czynnik rankingowy Google wykorzystuje wzmianki o markach internetowych w swoich algorytmach. Dzięki rozpoznaniu wzmianek o danej marce, wyszukiwarka dowiaduje się, że Twoja marka jest bytem. Dzięki dalszej analizie Google uzyskuje lepszy obraz Twojej działalności. Po drugie, liczy się kontekst wzmianek o marce, reputacja i zaufanie do danej marki. Na przykład w wytycznych dotyczących jakości wyszukiwania pada stwierdzenie, że reputacja firmy ma znaczenie przy budowaniu rankingu wyszukiwarki.
Podsumowanie
Weź głęboki oddech i przeanalizuj raz jeszcze ten wpis. Określ swoje cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć, zgodnie z najnowszymi trendami optymalizacji pod kątem pozycjonowania i wyszukiwarek internetowych. Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz strony www zoptymalizowanej pod kątem wyszukiwarek zgodnie z najnowszymi standardami zapraszamy do kontaktu z nami.