Jak zmniejszyć koszty kampanii Google Ads?
Ceny za kliknięcie w reklamach Google Ads ciągle rosną. Głównym powodem wzrostu kosztów jest to, że coraz więcej właścicieli firm i stron www zdaje sobie sprawę, jak potężne jest to narzędzie i jak duże daje możliwości jeśli chodzi o dotarcie do potencjalnych klientów.
Każdy, kto korzysta z Google Ads ma tak naprawdę jeden cel: maksymalizacja zasięgu / konwersji / kliknięć przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztu każdego z nich oraz optymalizacja ROI z kampanii, niezależnie od branży / niszy / produktów / lokalizacji / itp.
W dzisiejszym wpisie opiszę kilka wskazówek, które pozwolą obniżyć CPC w Google Ads.
Regularnie dostosowuj stawki za kliknięcie
Stawki za kliknięcie są jedną z podstaw Google Ads. Cena, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie w jedną ze swoich reklam dla konkretnego słowa kluczowego.
Dokonując korekty stawek za kliknięcie, powinieneś mieć ustalony koszt konwersji i ROI do którego dążysz.
Google oferuje nam kilka typów dostosowania stawek, są to:
- Urządzenia – dostosowanie stawki za kliknięcie na podstawie typu urządzenia
- Lokalizacje – dostosowanie stawki na podstawie konkretnej lokalizacji (miasto, województwo) dla wybranej przez nas lokalizacji możemy zmniejszyć lub zwiększyć stawkę za kliknięcie
- Harmonogram – dostosowanie stawki za kliknięcie w zależności od pory dnia i dnia tygodnia
Słowa kluczowe z długiego ogona
Słowa kluczowe z długiego ogona to świetny sposób na obniżenie CPC. Ponieważ słowa te mają mniejszą konkurencję są tańsze do licytowania. Dodatkowo słowa kluczowe z długiego ogona znacznie częściej prowadzą do konwersji. Za pomocą narzędzia planowania słów kluczowych Google możesz znaleźć odpowiednie słowa kluczowe z długiego ogona i dodać je do swoich kampanii.
Popraw wynik jakości
Google definiuje wynik jakości w następujący sposób:
„Wynik jakości to oszacowanie jakości Twoich reklam, słów kluczowych i stron docelowych.”
Wynik ten jest oceniany w skali od 1 do 10. Parametr ten składa się z 3 części, które są ponownie oceniane w skali od 1 do 10. Składowe te to:
- trafność reklamy
- oczekiwany współczynnik klikalności
- jakość strony docelowej
Pozycja przypisana do reklamy jest wynikiem maksymalnej stawki CPC i wyniku jakości. Poprawa wyniku jakości reklam jest dobrym sposobem na zwiększenie ich pozycji bez konieczności wydawania dodatkowych środków. Idealna sytuacja to taka, w której każde słowo kluczowe ma własną stronę docelową. Faktem jest, że strona docelowa ma bardzo duże znaczenie dla wyniku jakości reklam. Sam wynik jakości determinuje pozycję reklamy w rankingu.
Sprawdzaj wykluczające słowa kluczowe
Twoje słowa kluczowe mogą wyświetlać się dla różnych zapytań. Niektóre z tych zapytań będą dobre, a niektóre złe. Raport wyszukiwanych haseł powinien być stale sprawdzany pod kątem wykluczających słów kluczowych, dla których mogą być wyświetlane Twoje reklamy. W ten sposób zmniejszysz ilość zmarnowanych pieniędzy w swoich kampaniach.
Wykluczające słowo kluczowe uniemożliwia wyświetlanie reklam dla tego konkretnego wyszukiwania. Załóżmy na przykład, że tworzysz reklamy dla firmy tworzącej strony. Jednym ze słów kluczowych, na które będziesz musiał kierować reklamy w tym przypadku „tworzenie stron www”.
Zauważysz jednak, że cała masa osób szuka w Internecie darmowych usług dlatego często wpisywanym słowem kluczowym w tym przypadku będzie np. „tworzenie stron www darmowy kreator”
Aby zapobiec wyświetlaniu reklam w takim przypadku i zapobiec przepalaniu budżetu, możesz dodać „za darmo” lub „darmowy” jako wykluczające słowo kluczowe w kampanii. Oprócz zaoszczędzonych pieniędzy zwiększysz w ten sposób CTR i poprawisz wynik jakości.