Marketing, SEO/SEM
0

Przyszłość pozycjonowania i reklamy internetowej

Co roku algorytmy wyszukiwarek takich jak Google czy Bing są aktualizowane i ulepszane dosłownie setki razy. Chociaż nie każda z tych aktualizacji przynosi radykalną zmianę w sposobie wyliczania pozycji strony w wynikach wyszukiwania to łącznie te wszystkie zmiany mogą znacząco wpłynąć na te wyniki. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem muszą stale czuwać nad tym, aby ich działania przekładały się na możliwie najlepsze pozycje stron www w rankingu wyszukiwarki Google. Aby to lepiej zrozumieć należy sięgnąć do historii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Pozycjonowanie kiedyś i dziś

Jeszcze dziesięć lat temu nawet najlepsze wyszukiwarki na świecie stosowały dość elementarne metody obliczania pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Algorytm wyszukiwarki w dużym stopniu opierał się na zmiennych, którymi webmasterzy mogli stosunkowo łatwo manipulować: na przykład gęstość słów kluczowych na stronie internetowej czy ilość linków zewnętrznych prowadzących do konkretnej strony www. W początkowej fazie rozwoju wyszukiwarek internetowych webmasterzy zaczęli badać techniki manipulowania rankingiem wyników wyszukiwania. Wiele osób było w stanie oszukać wyszukiwarki drastycznie zwiększając pozycję swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dziś nazywamy te nieco nieuczciwe praktyki Black Hat SEO.

Od tego czasu praktyki te zostały w znacznym stopniu wyeliminowane. Wiele strategii SEO, które kiedyś uważano za standardowe dziś już nie działa.

Dwie najbardziej znaczące zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google to Google Pingwin i Google Panda. Te aktualizacje algorytmu wyszukiwarki doprowadziły do karania stron internetowych, które były projektowane z myślą o oszukaniu algorytmów wyszukiwarek.

Przyszłość pozycjonowania

Według Stephana Spencera z SearchEngineLand w najbliższym czasie wzrośnie szybka ekspansja wyszukiwarek mobilnych i głosowych. Im więcej konsumentów szuka informacji i kupuje produkty na urządzeniach mobilnych, zmienia się sposób ich wyszukiwania. Funkcje wyszukiwania będą musiały zostać osadzone w aplikacjach, aby lepiej służyć konsumentom, dzięki temu wyszukiwanie stanie się jeszcze bardziej spersonalizowane.

Google-Voice-Search

Wnioski

Klienci muszą być zawsze stawiani na pierwszym miejscu, zarówno w biznesie, jak i pozycjonowaniu. Oznacza to, że zorientowane na klienta, jakościowo-ponad- ilościowe podejście jest kluczowe dla każdego kto chce wypromować swoją stronę www w Internecie. Należy tworzyć treści dla ludzi, które w prosty sposób będzie można zoptymalizować do wyszukiwania głosowego. Z uwagi na to, że każdego dnia rośnie popularność wyszukiwania głosowego krótkie słowa kluczowe stają się coraz mniej istotne ze względu na zmianę technik wyszukiwania.

PS w jednym z kolejnych wpisów postaram się dokładniej opisać zagadnienia związane z wyszukiwaniem głosowym.

Przyszłość pozycjonowania i reklamy internetowej
Ocena: 5 (100%) Liczba głosów: 5
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Marka
Jak zaplanować działania SEO w małej firmie?
seo link
Link building

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Przeczytaj poprzedni wpis:
Nowa strona firmy Telgam S.A.

Dla firmy Telgam S.A. oferującej internet światłowodowy FTTH, telefonię komórkową i telewizję Ultra HD 4K wykonaliśmy nową stronę www.

Zamknij