Kilka słów o marketingu lojalnościowym
Marketing
0

Kilka słów o marketingu lojalnościowym

programy lojalnościowe

Zdobywanie nowych klientów jest bardzo ważne, ale utrzymanie ich przy sobie jest jeszcze ważniejsze. Specjaliści od marketingu mają wiele sposobów na to, aby przyciągnąć nowych klientów, ale znalezienie skutecznej strategii na zbudowanie dużej bazy klientów powracających jest o wiele trudniejsze. Coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę i dlatego na rynku pojawiają się jak grzyby po deszczu tzw. „programy lojalnościowe” (Tesco Clubcard, karty Payback itp.).

Jednym ze sposobów na powiększenie swojej bazy klientów powracających jest również zapewnienie klientowi jak najlepszej obsługi. Budowanie pozytywnych relacji z klientami ma kluczowe znaczenie dla firmy. Sposób ten wymaga jednak czasu i zaangażowania w obsługę klientów. Zadawanie pytań klientom i słuchanie tego, co mają nam do powiedzenia, zapewnienie realnego rozwiązania ich problemów może przynieść firmie wiele dobrego i sprawić, że klienci którzy raz dokonali zakupu będą do nas wracać wiele razy.

Marketing lojalnościowy – korzyści

To, że programy lojalnościowe przynoszą korzyści jest oczywiste (inaczej takie firmy jak Tesco czy Shell nie zawracałyby sobie nimi głowy). Poniżej wymienię kilka z nich:

Marketing lojalnościowy wpływa na zwiększenie częstotliwości wizyt klientów – klienci próbując zdobyć różnego rodzaju nagrody w programie lojalnościowym częściej kupują produkty danej firmy, bądź robią zakupy w wybranej sieci supermarketów.

Marketing lojalnościowy pomaga budować markę firmy– zadowoleni klienci polecają firmę swoim znajomym i rodzinie (a jak powszechnie wiadomo poczta pantoflowa jest zdecydowanie najbardziej efektywną forma reklamy).

Marketing lojalnościowy pomaga badać nawyki Twoich klientów – dzięki programom lojalnościowym łatwo możesz zbadać jakie produkty są najpopularniejsze, jakie produkty najlepiej się sprzedają w określonym czasie itp. To z kolei pozwala w efektywny sposób zaplanować różnego rodzaju promocje.

Zdjęcie: [1]

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Marketing internetowy – trendy w 2014 roku
Kilka słów o marketingu lojalnościowym
Pozycjonowanie – lista trendów na które należy się przygotować w 2019 roku
Marka

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak skutecznie wypromować stronę WWW po zmianie algorytmu Google

Każda aktualizacja algorytmu Google ma ten sam cel: zapewnienie użytkownikom możliwie najlepszych wyników wyszukiwania. Kilka miesięcy temu gruntownie „przebudowano” algorytm...

Zamknij