Marketing internetowy – co nas czeka w roku 2016
marketing internetowy
Marketing
0

Marketing internetowy – co nas czeka w roku 2016

Zbliża się koniec roku 2015. To świetny czas na to, aby pomyśleć o tym, jak się zmieni marketing internetowy i social media w roku 2016. Wygląda na to, że rok 2016 przyniesie mieszankę nowych trendów wraz z kontynuacją pewnych trendów, które rozpoczęły się już w 2015.

Urządzenia mobilne

Udział w rynku urządzeń mobilnych jest coraz większy. Wynika to z tego, że ze smartfona czy tableta możemy swobodnie korzystać w takich miejscach jak pociąg, autobus czy restauracja. Według Google w 2015 roku, mobilny ruch internetowy był większy niż ruch generowany przez komputery stacjonarne. Co to ​​wszystko oznacza dla małych firm?

Po pierwsze to, że firmowe strony internetowe muszą być responsywne. Klienci muszą mieć łatwy dostęp do Twoich produktów i usług ze swoich ulubionych urządzeń mobilnych.

Po drugie:  Twoje kampanie email-marketingowe również muszą być dostosowane do urządzeń mobilnych. Pamiętaj, że korzystając z tableta czy smartfona mamy do dyspozycji mniejsze ekrany dlatego każdy wysyłany email musi być zwięzły, prosty i łatwy do odczytania.

Facebook i inne media społecznościowe

Niektórzy twierdzą, że Facebook wyraźnie zaczął tracić na popularności. Moim zdaniem to nieprawda. Tak długo, jak Facebook kontynuuje dodawanie nowych funkcji i poprawianie bezpieczeństwa, pozostanie dominującą platformą mediów społecznościowych w najbliższej przyszłości. Social media stały się narzędziem, które w dużej mierze może decydować popularności małych firm. Jeśli mała firma zgromadzi pozytywne recenzje i opinie na portalach społecznościowych, w 2016 może się spodziewać więcej potencjalnych klientów, dlatego, że wyszukiwarki coraz dokładniej indeksują treści pojawiające się na portalach społecznościowych. Ten mechanizm działa niestety również w drugą stronę – jeśli firma ma dużo negatywnych opinii szybko może się spodziewać utraty klientów. Trzeba pamiętać o tym, że w Internecie nigdy nic nie ginie, a zaufanie klientów bardzo ciężko odbudować.

Treści wideo

Filmy wideo udostępniane w serwisach społecznościowych lub na stronach www pozwalają na lepsze zaprezentowanie produktu. Film może również ułatwiać interakcje między Twoją firmą a klientami (np. filmy typu Q&A).

Ciekawą kwestią w roku 2016 może być to, że wyszukiwarki być może zaczną indeksować materiały wideo w swoich wynikach wyszukiwania. Niektóre z największych wyszukiwarek są już podobno w fazie testów takiego mechanizmu.

Podsumowanie

Moim zdaniem w roku 2016 możemy oczekiwać niesamowitego rozwoju urządzeń i aplikacji mobilnych. Ważne jest aby firmy potrafiły wykorzystać nadchodzące trendy i pamiętały o tym, że coraz więcej użytkowników przegląda ich strony internetowe właśnie na takich urządzeniach.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Witryny multiregionalne i wielojęzyczne
Dlaczego warto mieć kilka języków na stronie www
Marketing internetowy – co nas czeka w roku 2016
Strony WWW – FAQ a pozycjonowanie
Marketing internetowy – co nas czeka w roku 2016
Przyszłość pozycjonowania i reklamy internetowej

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Życzenia na Nowy Rok 2016

Wszystkiego najlepszego w nadchodzącym Nowym Roku 2016 - spełnienia marzeń i osiągnięcia zamierzonych celów!

Zamknij