Piksel Facebooka – dlaczego warto go instalować na stronie www?
Jeśli używasz reklam na Facebooku – lub planujesz ich używać w przyszłości – istnieje jedno kluczowe narzędzie, z którego powinieneś zacząć od razu korzystać. Mowa tutaj o pikselu Facebooka, który pomoże Ci w pełni wykorzystać budżet reklam i lepiej dobrać grupę docelową odbiorców Twoich kampanii. Piksel daje również możliwość ponownego dotarcia do tego klienta i uzyskania większej liczby konwersji dlatego warto go zainstalować na swojej stronie www.
Co to jest piksel Facebooka?
Według samego Facebooka „piksel Facebooka jest narzędziem analitycznym, które pomaga mierzyć skuteczność reklam. Piksel Facebooka można wykorzystać po to, aby zrozumieć działania podejmowane przez użytkowników stronie internetowej.
Piksel Facebooka możemy wykorzystać do:
- Śledzenia konwersji: piksel Facebook pozwala śledzić na stronie www konwersje
z kampanii reklamowych prowadzonych na Facebooku. - Optymalizacji kosztów reklam: po instalacji piksela Facebooka możemy skonfigurować automatyczne określanie stawek, aby kierować reklamy na osoby, które są bardziej skłonne do konwersji.
- Remarketingu: w oparciu o informacje zbierane z piksela Facebooka możemy tworzyć listy odbiorców, którzy byli już kiedyś na naszej stronie www i istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, że kupią nasze produkty lub usługi.
Piksel Facebooka może również śledzić zdarzenia na stronie internetowej. Aby wdrożyć śledzenie zdarzeń, należy wygenerować dodatkowy kod z poziomu menadżera reklam.
Rodzaje zdarzeń, które pozwala śledzić piksel Facebooka
Dzięki zdarzeniom możliwe jest badanie konkretnych zachowań odwiedzających na stronie internetowej lub w sklepie internetowym. Standardowe zdarzenia to:
- Zakup: ktoś dokona zakupu w Twoim sklepie internetowym.
- Rejestracja: ktoś wypełni formularz rejestracyjny na stronie internetowej
- Dodaj informacje o płatności: ktoś wprowadza informacje o płatności podczas zakupów w sklepie internetowym
- Dodaj do koszyka: ktoś dodaje produkt do koszyka
- Dodaj do listy życzeń: ktoś dodaje produkt do listy życzeń
- Przejście do kasy: ktoś rozpoczyna proces realizacji zamówienia
- Szukaj: ktoś używa funkcji wyszukiwania na stronie www
- Wyświetl zawartość: ktoś trafia na określoną stronę w witrynie.
- Kontakt: ktoś kontaktuje się z Twoją firmą.
- Dostosuj produkt: ktoś wybiera konkretną wersję produktu, na przykład wybierając określony kolor.
- Znajdź lokalizację: ktoś szuka fizycznej lokalizacji Twojej firmy.
- Harmonogram: ktoś rezerwuje spotkanie w Twojej firmie.
- Rozpoczęcie okresu próbnego: ktoś zarejestruje się w celu bezpłatnego wypróbowania produktu
- Subskrybuj: ktoś subskrybuje płatny dostęp do Twojego produktu lub usługi
Czy zainstalowany piksel Facebooka działa prawidłowo?
Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia, czy piksel Facebooka został zainstalowany poprawnie jest pobranie Chrome Pixel Helper. Po pobraniu i zainstalowaniu wtyczki zobaczymy odpowiednią ikonę w skrótach przeglądarki. Jeśli piksel Facebooka został zainstalowany poprawnie powinieneś zobaczyć komunikat: „Jeden piksel znaleziony na stronie www.twojastrona.pl.”
Jeśli piksel Facebooka nie został zainstalowany lub został zainstalowany niepoprawnie we wtyczce pojawi się komunikat: „Nie znaleziono piksela facebooka na stronie www.twojastrona.pl.”
Podsumowanie
Płatne kampanie na Facebooku mogą uzyskać lepszy zasięg lub stać się o wiele tańsze dzięki wdrożeniu piksela Facebook na swojej www. Wyższa konwersja poprzez śledzenie i optymalizację kosztów reklam, budowanie list odbiorców na podstawie ich preferencji oraz łatwość wdrożenia piksela z pomocą Google Tag Managera powinny przekonać wszystkich o konieczności instalacji piksela Facebooka w swoich witrynach.
Zdjęcie: [1]