SEO/SEM
0

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO – najczęstsze błędy

Istnieje wiele sposobów na zdobywanie ruchu w witrynie internetowej. Jednym z nich jest pozycjonowanie i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). Jeśli ktoś samodzielnie próbuje pozycjonować swoją stronę www to podczas tego procesu może popełnić wiele błędów, które mogą zaszkodzić pozycji witryny w wyszukiwarce internetowej. W dzisiejszym wpisie przybliżę najczęstsze błędy SEO i napiszę, co zrobić, aby je poprawić lub im całkowicie zapobiec. Im mniej popełnionych błędów, tym większa szansa na lepsze pozycje strony www w wyszukiwarkach internetowych.

Słabej jakości treści

Jaki jest związek między SEO a content marketingiem? Nie od dziś wiadomo, że „Content is King”, ale użytkownikom strony internetowej należy dostarczać treści, które będą dla nich przydatne. Najgorsze co można zrobić w przypadku budowania nowej strony internetowej to kopiowanie zawartości z innych stron www. Zdarza się to bardzo często w przypadku sklepów internetowych gdzie opis produktu zostaje w całości skopiowany ze strony producenta.

Kolejnym typowym błędem SEO, który jest popełniany w wielu firmach, jest umieszczanie ogromnej ilości treści na stronie www, która nie ma praktycznie żadnej wartości dla potencjalnego użytkownika. Choć prawdą jest, że treść musi być stale ulepszana i aktualizowana, taktyka tworzenia całej masy nikomu niepotrzebnych postów na blogu jest w rzeczywistości sprzeczna z tym, co firmy powinny robić, aby się dobrze pozycjonować. Powinny one przeznaczać więcej zasobów na tworzenie mniejszej liczby bardziej wartościowych postów, a dodatkowo promować te posty w Internecie.

Kiepska szybkość ładowania strony www

Z punktu widzenia Google szybsze witryny zapewniają użytkownikowi lepszą obsługę niż wolniejsze. Od pewnego czasu szybkość ładowania strony jest jednym z ważniejszych czynników mających wpływ na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoja strona internetowa nie będzie ładowała się wystarczająco szybko to może zostać ukarana przez Google. Jednym ze sposobów rozwiązania tego problemu jest skorzystanie z narzędzi takich jak PageSpeed ​​Insights lub GTmetrix i sprawdzenie dlaczego witryna wolno się wczytuje. Powodów wolnego działania strony może być wiele, ale pierwsza rzecz na jaką trzeba zwrócić uwagę w tej sytuacji to rozmiar obrazów na stronie www.

Niezabezpieczona strona www

W październiku 2017 r. Google zaczęło oznaczać niezabezpieczone witryny – adresy bez certyfikatu SSL. Bezpieczne witryny są teraz oznaczone zielonym symbolem kłódki na pasku adresu w przeglądarce internetowej, a niezabezpieczone witryny są oznaczone czerwoną kłódką lub szarym znaczkiem “i”. Jest to teraz także czynnik rankingowy wyszukiwania, co oznacza, że ​​jeśli witryna jest niezabezpieczona, to będzie się znajdować niżej w wynikach wyszukiwania w porównaniu ze stronami które są zabezpieczone.

Strona www niedostosowana do urządzeń mobilnych

W 2015 r. Google ogłosiło ważne zmiany w algorytmie wyszukiwania. Od tej pory algorytm Google miał premiować witryny, które przyjaznych dla urządzeń mobilnych. Ponieważ coraz więcej czynności online odbywa się na urządzeniach mobilnych niż tradycyjnych komputerach stacjonarnych, nie jest to już żadna niespodzianka. Tylko strony internetowe z dobrymi jakościowo, przydatnymi dla użytkownika treściami, dostosowane do urządzeń mobilnych zostaną nagrodzone dobrą pozycją w wynikach wyszukiwania.

Wnioski

Powyższa lista zagadnień to tylko wierzchołek góry lodowej  Są to jednak moim zdaniem elementy, które mają istotny wpływ na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce i które można dosyć szybko naprawić.

Zdjęcie: [1]

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO – najczęstsze błędy
Ocena: 4.4 (87.2%) Liczba głosów: 75
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Jak skutecznie wypromować stronę WWW po zmianie algorytmu Google
seo link
Link building
Wyszukiwanie głosowe a pozycjonowanie

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Przeczytaj poprzedni wpis:
Strona internetowa dla firmy TEL-BUD

Dla firmy TEL-BUD zaprojektowaliśmy logotyp i wykonaliśmy stronę internetową wypożyczalni sprzętu budowlanego. Przy realizacji tego projektu problemem było uzyskanie atrakcyjnych...

Zamknij