Zalety pozycjonowania
Każdy, kto choć trochę interesował się marketingiem internetowym, wie, że powinien inwestować w pozycjonowanie. Ale dlaczego tak jest? Jak dokładnie pozycjonowanie może pomóc Twojej firmie? W tym wpisie postaram się krótko opisać najważniejsze zalety SEO.
Pozycjonowanie to lepsza widoczność Twojej strony www w wyszukiwarkach
Jedną z najbardziej oczywistych zalet pozycjonowania jest to, że zwiększa widoczność Twojej strony www w wyszukiwarkach poprawiając pozycję w rankingu. Ponieważ SEO obejmuje optymalizację treści na stronie internetowej między innymi poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych, które uzyskują wiele wyszukiwań, poprawia to twoje pozycje na stronach wyników wyszukiwania dla tych właśnie fraz. Dzięki temu Twoja witryna jest bardziej widoczna dla wyszukiwarek internetowych, co może przynieść dodatkowe korzyści.
Pozycjonowanie zwiększa wiarygodność i ma wpływ na PR Twojej firmy
Trafienie na pierwszą stronę i zdobycie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania jest całkowicie zależne od autorytetu Twojej firmy w internecie. Właśnie dlatego techniczne elementy SEO, takie jak szybkość strony internetowej czy linki zwrotne są tak kluczowe dla sukcesu Twojej firmy w Internecie. Trudno w to uwierzyć, ale SEO wpływa również na PR. Chociaż te dwa aspekty mogą wydawać się zupełnie różnymi aspektami marketingu, są one w jakiś sposób ze sobą powiązane. Jedną z najpopularniejszych strategii w pozycjonowaniu jest zdobywanie linków z renomowanych witryn o wysokim autorytecie domeny. Dzieje się tak, ponieważ Google bierze pod uwagę profil linków podczas Tworzenia rankingu w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie to wyższy współczynnik klikalności
Większa widoczność strony www i odpowiednio prezentowane użytkownikom treści w wynikach wyszukiwania zapewniają również lepszy współczynnik klikalności – to kolejna ważna zaleta SEO.
Istnieją dowody sugerujące, że im bardziej wyróżniasz się w wynikach wyszukiwania, tym więcej kliknięć uzyskasz na swojej stronie internetowej.
Według analizy Advanced Web Ranking, najwyższa pozycja uzyskuje znacznie wyższy współczynnik klikalności zarówno w wyszukiwaniach na komputerach stacjonarnych, jak i mobilnych.
Pozycjonowanie jest mierzalne
Jedną z największych zalet pozycjonowania jest to, że możesz mierzyć jakie efekty przynoszą Twoje działania. Dzięki Google Analytics i wielu innym narzędziom analitycznym możesz śledzić statystyki wyświetlenia strony, konwersje czy źródła ruchu.
Dzięki Google Analytics możesz obliczyć współczynnik konwersji:
Współczynnik konwersji = (konwersje / łączna liczba użytkowników) * 100%
Dzięki takim informacjom będziesz mieć większe pojęcie o tym, które słowa kluczowe, kanały i działania są dla Ciebie najbardziej wartościowe. Wtedy lepiej zrozumiesz, na czym należy skoncentrować swoje wysiłki i inwestycje.
Pozycjonowanie daje długoterminowe rezultaty
Ważną zaletą pozycjonowania jest to, że przynosi ono długoterminowe rezultaty. Uśredniając pozycjonowanie w zależności od branży i konkurencji zajmuje około 6-12 miesięcy, aby wyniki działań były widoczne w organicznych wynikach wyszukiwania. Kiedy osiągniesz zadowalające pozycje na konkretne frazy, trudno jest się cofnąć i spaść w dół, chyba że popełnisz poważne błędy lub Twoi konkurenci podwoją wysiłki.
Poza ciągłym śledzeniem i monitorowaniem swoich pozycji w wyszukiwarce internetowej, nie będziesz musiał wkładać wiele dodatkowego wysiłku, aby nadal cieszyć się zaletami pozycjonowania.
Jest to główna różnica w porównaniu do PPC, który zapewnia szybkie, krótkoterminowe wyniki. W takim przypadku ruch i sprzedaż zmniejszą się, gdy przestaniesz płacić za kliknięcia w reklamy, chyba że zainwestujesz również w pozycjonowanie.
Zdjęcie: [1]