Pozycjonowanie – miejsce gwarantowane w wynikach wyszukiwania
Pozycjonowanie – miejsce gwarantowane w wynikach wyszukiwania
SEO/SEM
0

Pozycjonowanie – miejsce gwarantowane w wynikach wyszukiwania

Tytuł dzisiejszego artykułu jest trochę przewrotny – mianowicie chciałem dziś poruszyć temat usługi pozycjonowania i tego, że nie ma czegoś takiego jak gwarancja pozycji w wynikach wyszukiwania. Google przez cały czas aktualizuje swoje algorytmy, dlatego jeśli ktoś twierdzi, że będzie w stanie zagwarantować najwyższe pozycje waszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania po prostu was oszukuje. Niektóre firmy SEO, które „gwarantują” pozycje w wynikach wyszukiwania same wybierają najczęściej mało konkurencyjne frazy do pozycjonowania. Pozycje tych fraz są w rzeczywistości bez znaczenia, ponieważ nie wygenerują one żadnego wartościowego ruchu na stronie internetowej.

Spersonalizowane wyniki wyszukiwania

W ostatnich latach, Google dąży do tego aby prezentować jak najbardziej spersonalizowane wyniki wyszukiwania konkretnym użytkownikom. Za każdym razem gdy logujesz się do konta Google, wyniki wyszukiwania, które widzisz różnią się od tych, które są widoczne, jeśli nie jesteś zalogowany. Jeśli jesteś zalogowany do konta Google, rzeczy takie jak historia wyszukiwania, czy aktywność w mediach społecznościowych wpływają na wyniki wyszukiwania.

Fizyczna lokalizacja ma również istotny wpływ na to, jak wyglądają wyniki wyszukiwania. Jeśli szukamy konkretnej usługi Google zakłada, że ​najbardziej będą nas interesowały firmy w pobliżu.

Ze względu na nieprzewidywalny charakter wyników wyszukiwania oraz wpływ lokalizacji i ustawień osobistych, jest to praktycznie niemożliwe aby móc zagwarantować konkretne pozycje w wyszukiwarce.

Każda strona www jest inna

Każda branża, i każda strona internetowa jest inna. Nigdy nie ma 100% pewności czy techniki zastosowane przy pozycjonowaniu konkretnej strony www dadzą pożądany rezultat w przypadku zupełnie innej branży i innego zestawu słów kluczowych do pozycjonowania. Istnieje wiele zmiennych, które wpływają na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania np. wskaźnik autorytetu domeny czy jej wiek.

Pozycja w wynikach wyszukiwania to nie wszystko

Każdy właściciel firmy chciałby być na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Ale pozycja to nie wszystko. Głównym celem przedsiębiorcy powinno być zdobycie jak największego grona zadowolonych klientów. Ruch z wyszukiwarki powinien generować jak najwięcej konwersji (mówiąc w dużym uproszczeniu jeśli już ktoś trafi na naszą stronę www z wyszukiwarki Google to powinien kupić produkt lub usługę.). Aby z kolei strona www generowała konwersje musi być nowoczesna, ale przy tym prosta w obsłudze i intuicyjna.

Podsumowanie

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o tym, że źródła ruchu należy dywersyfikować. Posiadając kilka źródeł ruchu zmniejszamy ryzyko załamania biznesu (np. w momencie zmiany algorytmu Google), dlatego prócz pozycjonowania warto również zainteresować się kampaniami w Google Adwords i w mediach społecznościowych.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Pozycjonowanie strony firmowej
Pozycjonowanie – miejsce gwarantowane w wynikach wyszukiwania
Pozycjonowanie – jak pisać dobre teksty zoptymalizowane pod SEO?
Testy A / B na stronach www - do czego służą i jak ich używać?
Testy A / B na stronach www – do czego służą i jak ich używać?

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016

Czasem zastanawiam się jaki sens ma posiadanie nowoczesnej strony www, prowadzenia kampanii marketingowych w Google Adwords, na Facebooku czy w innych...

Zamknij