Pozycjonowanie stron www – najczęstsze błędy
SEO/SEM
0

Pozycjonowanie stron www – najczęstsze błędy

Pozycjonowanie to prawdopodobnie jedna z najskuteczniejszych metod generowania ogromnego ruchu na stronie internetowej. Jeśli już zacząłeś pracować nad optymalizacją pod kątem wyszukiwarek, to świetnie! Jeśli nie, rozważ to jak najszybciej, ponieważ pozycjonowanie to szereg długofalowych działań i efekty nie będą widoczne od razu.

Niemniej jednak istnieje wiele błędów, które można popełnić podczas pozycjonowania. W dzisiejszym wpisie postaram się krótko opisać kilka najczęstszych błędów, których lepiej unikać aby poprawić ruch w witrynie i zwiększyć ROI z kampanii.

Ignorowanie kodów stanu http

Najbardziej krytyczne problemy techniczne ze stroną internetową są często związane ze stanem HTTP. Obejmują one kody stanu, takie jak błąd 404 (nie znaleziono strony). Kiedy komunikacja między klientem a serwerem – lub, mówiąc prościej, użytkownikiem a stroną internetową zostaje przerwana tak samo dzieje się z zaufaniem użytkownika do witryny. Poważne problemy z serwerem mogą nie tylko prowadzić do utraty ruchu z powodu niedostępnych treści, ale na dłuższą metę mogą mieć również bardzo negatywny wpływ na pozycję Twojej strony www w wyszukiwarce Google.

Uszkodzone, wprowadzające w błąd lub szkodliwe linki zniszczą Twoją reputację i spowodują spadek Twojej strony www rankingach wyszukiwarki Google. Aby uniknąć takich niefortunnych zdarzeń, powinieneś regularnie zwracać uwagę na stan swojej witryny.

Niezoptymalizowane metatagi

Metatagi pomagają wyszukiwarkom zidentyfikować tematykę Twojej strony www. Powinny być jak najbardziej unikalne i dopasowane do zawartości witryny- jeśli nie utworzysz własnych metatagów tytułu i opisu, Google automatycznie wygeneruje je na podstawie słów kluczowych w zapytaniach użytkowników,

Zoptymalizowane tagi tytułów i opisów meta muszą zawierać najbardziej odpowiednie słowa kluczowe, mieć odpowiednią długość i unikalną zawartość. Niektóre branże, takie jak branża modowa czy motoryzacyjna w e-commerce, nie są w stanie tworzyć unikalnych opisów dla każdego produktu, dlatego muszą oferować unikalną zawartość w innych obszarach treści swoich stron docelowych.

Najczęstsze błędy w metatagach, które mogą zaszkodzić pozycji Twojej strony www w wyszukiwarce
• Zduplikowane tagi tytułów i opisów (description)
• Brakujące znaczniki H1
• Brakujące opisy w metatagach
• Brakujące atrybuty ALT

Tworzenie zduplikowanych treści

Należy unikać powielania wszelkiego rodzaju treści z dowolnego rodzaju witryn, niezależnie od tego, czy są one bezpośrednią konkurencją, czy nie. Content is king . Być może słyszałeś to stwierdzenie już wcześniej i powinieneś wiedzieć, że to prawda. Treść pozwala odróżnić Twój biznes od reszty firm. Pomaga w pozycjonowaniu marki na rynku i określeniu jej wartości. Im więcej wysokiej jakości treści możesz dostarczyć użytkownikowi, tym bardziej będzie on chciał śledzić Twoją markę i odwiedzać Twoją stronę www. Konsumenci chcą odpowiedzi, a wyszukiwarki chcą stron internetowych, na których można te odpowiedzi znaleźć.

Z punktu widzenia SEO tworzenie i promowanie treści, które zapewniają wartość i mają wpływ na użytkowników, jest absolutnie konieczne, jeśli chcesz osiągnąć wysokie pozycje wyszukiwarce Google.

Słaba wydajność witryny

Prędkość ładowania strony internetowej staje się coraz ważniejszy w kontekście pozycjonowania strony www. Im wolniejsza witryna, tym mniejsze prawdopodobieństwo dużego zaangażowania użytkowników. Czas potrzebny na pełne wyrenderowanie strony przez przeglądarkę powinien być możliwie najkrótszy, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na rankingi i pozycje w wyszukiwarce Google. Im szybciej ładują się Twoje strony, tym lepsze sygnały otrzymuje Google. Co więcej, szybko ładująca się witryna poprawi wrażenia użytkowników, którzy na nią wejdą. Będzie to miało duży wpływ na współczynnik odrzuceń i współczynnik konwersji.

Brak spójnych danych NAP

Mówiąc o pozycjonowaniu lokalnym spójność danych NAP (nazwa, adres i numer telefonu) jest kluczowa aby zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. O samej spóJności danych NAP wspominałem już we wpisie „Pozycjonowanie w mapach google – jak osiągnąć wyższą pozycję ?

Słaba obecność w mediach społecznościowych

Jak często promujesz swoją firmę w mediach społecznościowych? Czy masz strategię? Jako właściciel firmy, który chce poprawić pozycję swojej strony internetowej w w rankingu SERP, powinieneś być świadomy faktu, że skuteczna strategia marketingowa w mediach społecznościowych może mieć realny wpływ na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Dzieje się tak, ponieważ Google, Bing, Yahoo i wszystkie inne wyszukiwarki analizują sposób interakcji ludzi z Twoją marką w mediach społecznościowych. Im silniejsze zaangażowanie społeczne, tym lepsze pozycje w wyszukiwarce uzyskuje Twoja firma.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Pozycjonowanie – jak pisać dobre teksty zoptymalizowane pod SEO?
Pozycjonowanie – jak pisać dobre teksty zoptymalizowane pod SEO?
Pozycjonowanie i optymalizacja SEO – najczęstsze błędy
Pozycjonowanie i optymalizacja SEO – najczęstsze błędy
Wpływ mapy XML na pozycjonowanie strony www
Wpływ mapy XML na pozycjonowanie strony www

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button