Strona www dla adwokata / radcy prawnego – ważne elementy
Wszyscy prawnicy, adwokaci czy kancelarie prawne potrzebują strony www. Niezależnie od tego, czy jest to firmą o ugruntowanej pozycji, czy kancelaria prawna, która dopiero pojawiła rozpoczęła swoją działalność dobra strona internetowa jest koniecznością dla każdego profesjonalisty. W poniższym wpisie omówię krótko kilka ważnych elementów, które powinny się znaleźć na stronach internetowych dla adwokatów, radców prawnych czy kancelarii oraz na jakie elementy strategii marketingowej warto zwrócić uwagę w przypadku tego typu stron www.
Wyróżnij specjalizacje na stronie www
Specjalizujesz się w prawie cywilnym, medycznym, gospodarczym, rodzinnym i karnym? Powinieneś wyróżnić swoje specjalizacje w sposób bezpośredni i oczywisty. Nie zmuszaj potencjalnych klientów do szukania tego, co możesz im zaoferować. Twoja strona www powinna jasno określać, jakie usługi oferujesz i jak najlepiej pomóc swoim klientom. Dzięki temu odwiedzający od razu wiedzą, czy powinni Cię zatrudnić i czy masz umiejętności niezbędne do reprezentowania ich w konkretnej sytuacji.
Specjalizacje najlepiej wyróżnić w co najmniej dwóch miejscach:
- Na stronie głównej
- W górnym rozwijanym menu dostępnym z poziomu każdej zakładki
Udostępnij referencje na stronie www
Korzystaj z referencji i opinii klientów, aby zbudować zaufanie i wiarygodność. Gdy odwiedzający witrynę zobaczą, że wygrywałeś sprawy podobne do ich, będą bardziej skłonni umówić się na konsultację.
Według badań, referencje klientów są jedną ze skuteczniejszych form content marketingu. Referencje możesz umieścić na stronie głównej witryny, w osobnej zakładce lub przekierować potencjalnych klientów do profilu Google Moja Firma.
Szybki i prosty kontakt poprzez stronę www
Ważne jest, aby być łatwo osiągalnym. Nie utrudniaj kontaktu z Tobą. Na swojej stronie www dodaj formularze kontaktowe, numery telefonów, mapkę dojazdową do kancelarii i wszystko inne, co pozwoli potencjalnym klientom nawiązać kontakt.
Uprość swoje formularze kontaktowe i poproś tylko o absolutnie niezbędne informacje. Dzięki temu unikniesz uczucia przytłoczenia i wycofania się odwiedzających przed całkowitym wypełnieniem formularza
Pytanie w formularzu o nazwisko, adres e-mail i telefon wraz z krótką wiadomością jest więcej niż wystarczające do pierwszego kontaktu i umówienia spotkania. Więcej szczegółów na temat sprawy uzyskasz już bezpośrednio na spotkaniu z klientem..
Możesz również rozważyć stworzenie i umieszczenie na stronie www formularza rezerwacji, który pozwoli potencjalnym klientom zaplanować datę i godzinę spotkania oraz skrócić czas spędzany na umawianiu się przez telefon, jednak postaraj się, aby formularz rezerwacji był jak najprostszy i proś tylko o niezbędne informacje.
Używaj wielu wezwań do działania na stronie internetowej
Głównym celem strony www adwokata czy radcy prawnego jest zachęcenie potencjalnych klientów do umówienia się na spotkanie i skorzystanie z konsultacji lub porady prawnej. Aby tak się stało, na stronie www musisz użyć wielu wezwań do działania, które ułatwią skontaktowanie się z Tobą lub umówienie się na konsultację.
Wezwania do działania powinny być umieszczone na stronie głównej Twojej witryny i w poszczególnych zakładkach opisujących zakres usług kancelarii. Wezwania do działania można także umieścić na pasku bocznym na stronie bloga lub pod poszczególnymi postami na tymże właśnie blogu.
Stwórz wizytówkę w Google Moja Firma
Utworzenie wizytówki w Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne i wymaga podania podstawowych informacji, takich jak nazwa firmy, lokalizacja, adres strony www i branża. Następnie musisz zweryfikować swoją firmę, wprowadzając kod, który zostanie do Ciebie wysłany.
Gdy Twoja firma zostanie zweryfikowana, będziesz mógł wprowadzić więcej informacji, takich jak godziny pracy, opis tego, kim jesteś i czym się zajmujesz, i nie tylko. Zwiększa to szanse, że Twoja strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś będzie wyszukiwał w Google prawników czy radców prawnych znajdujących się w pobliżu.