Przyspieszanie wczytywania stron
SEO/SEM
0

Strony www – 3 proste sposoby na ich przyspieszenie

Powiedzenie “Cierpliwość jest cnotą” niestety nie ma zastosowania w Internecie. Nawet jedna sekunda opóźnienia w czasie ładowania strony internetowej może drastycznie zmniejszyć ilość jej odsłon, zadowolenie potencjalnych klientów a co za tym idzie również konwersje

Internauci oczekują coraz bardziej atrakcyjnych witryn internetowych. To prowadzi do tego, że wielkość plików strony www ciągle rośnie ponieważ każda nowa funkcja wymaga nowego skryptu lub arkusza stylów.

Już od 2010 roku prędkość ładowania strony internetowej jest jednym z bardzo istotnych czynników algorytmu wyszukiwarki Google.

Czy moja strona www ładuje się wystarczająco szybko?

Istnieje wiele narzędzi do analizy prędkości witryny. Do najpopularniejszych należą m.in.: PageSpeed ​​Insights Google i GTMetrix . Obie te usługi przeanalizują stronę internetową i podpowiedzą co poprawić aby przyspieszyć jej ładowanie.

Jak skutecznie przyspieszyć stronę internetową?

1. Optymalizacja obrazów

Duże obrazy na stronie internetowej to jeden z najczęstszych czynników, który znacząco zwalnia ładowanie strony www. Wielu webmasterów używa bardzo dużych obrazów, a następnie przeskalowuje je z CSSach. Problem w tym, że przeglądarka internetowa wciąż pobiera obrazy w pełnym rozmiarze.

Na przykład:, jeśli mamy obraz 1000 x 1000px i przeskalujemy go do wielkości 100 x 100px to przeglądarka pobiera dziesięć razy więcej danych niż to konieczne. Dlatego bardzo istotne jest aby obrazy na stronę internetową przygotować w odpowiednim rozmiarze.

Kolejnym sposobem optymalizacji obrazów na stronę internetową jest ich kompresja. Istnieje wiele ciekawych narzędzi, które pozwolą zmniejszyć rozmiar obrazu bez dramatycznej utraty jakości. (np. tinypng.com)

2. Pamięć podręczna przeglądarki (cache)

Mechanizm pamięci podręcznej (cache) pozwala tymczasowo przechowywać niektóre dane na komputerze użytkownika, dlatego niektóre pliki ładują się bezpośrednio z komputera i nie muzą być pobierane przy każdej wizycie na stronie internetowej.

Jak długo pliki te będą przechowywane, zależy od konfiguracji przeglądarki i ustawień pamięci podręcznej po stronie serwera.

3. Optymalizacja CSS

Zoptymalizowany CSS oznacza szybszy dostęp do Twojej strony www.

Na początku należałoby zadać sobie pytanie: “Czy wszystkie reguły zawarte w pliku CSS są mi naprawdę potrzebne” Jeśli nie, to na samym początku musisz pozbyć się zbędnego kodu w arkuszach stylów.

Następnie, należy zminimalizować pliki CSS. Minimalizacja CSS to m.in.: usunięcie z kodu zbędnych spacji, pustych linii itp., w celu uzyskania możliwie najmniejszego rozmiaru pliku.

Jeśli korzystasz z jednego z popularnych CMSów to możesz zainstalować odpowiedni moduł, który zoptymalizuje pliki CSS w twojej witrynie

1. WordPress: Better WordPress Minify (https://wordpress.org/plugins/bwp-minify/)

2. Drupal: Minify (https://www.drupal.org/project/minify)

3. Joomla: JCH Optimize (http://extensions.joomla.org/extension/jch-optimize)

Jeśli natomiast twoja strona internetowa to statyczny HTML możesz wówczas skorzystać z narzędzia online, które skompresuje Twoje pliki CSS (np. http://csscompressor.com/)

5/5 - (1 vote)
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Jak zwiększyć ruch na stronie www
Jak zwiększyć ruch na stronie www
Strony www – do czego służą dane strukturalne
Strony www – do czego służą dane strukturalne
Pozycjonowanie: jak obliczyć potencjalny ruch ze słowa kluczowego w google
Pozycjonowanie: jak obliczyć potencjalny ruch ze słowa kluczowego w google