Strony www – do czego służą dane strukturalne
SEO/SEM
0

Strony www – do czego służą dane strukturalne

Dane strukturalne to kod w określonym formacie – w tym przypadku Schema.org napisany w taki sposób, że wyszukiwarki go rozumieją. Wyszukiwarki interpretują kod i używają go do wyświetlania wyników wyszukiwania w określony sposób. W kontekście SEO dane strukturalne zwykle odnoszą się do implementacji pewnego rodzaju znaczników na stronie www, w celu dostarczenia dodatkowych informacji na temat zawartości strony internetowej.

Istnieją wiele rodzajów danych strukturalnych na przykład dane strukturalne dotyczące książek, recenzji, filmów czy produktów w sklepie internetowym. We wszystkich przypadkach dane te wyświetlają więcej szczegółowych informacji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Co to jest Schema.org?

Schema.org to wspólny projekt, który jest wynikiem współpracy Google, Bing, Yandex i Yahoo. W dużym uproszczeniu jest to zestaw dodatkowych znaczników potrzebnych wyszukiwarkom do zrozumienia treści na stronach www i zapewnienia jak najlepszych wyników wyszukiwania w danej chwili. Dodanie znaczników schema.org do kodu HTML poprawia sposób wyświetlania strony www w wynikach wyszukiwania poprzez ulepszenie fragmentów rozszerzonych wyświetlanych pod tytułem strony internetowej.

dane-strukturalne

Na powyższym screenie dokładnie widać, że wynik wyszukiwania powyżej zawiera ocenę w gwiazdkach pobraną z facebooka.

Typy danych strukturalnych

Każdy typ danych strukturalnych ma dodatkowe właściwości, które możemy uzupełnić, aby przekazać wyszukiwarce internetowej więcej informacji. Dla przykładu typ książki ma właściwości takie jak tytuł, autor książki czy numer ISBN. Poniżej omówimy krótko kilka podstawowych typów danych strukturalnych.

  • Lokalny biznes – ten typ danych strukturalnych jest idealny dla lokalnych firm lub lokalnego oddziału organizacji. Pomaga konsumentom znaleźć dane adresowe firmy i inne informacje, takie jak godziny otwarcia czy dane kontaktowe.
  • Produkt / oferta – oba typy danych strukturalnych pozwalają na dostarczenie informacji o produkcie, takich jak cena i status, ale oferta wymaga również uzupełnienia ceny i waluty podczas gdy typ produkt wymaga tylko uzupełnienia nazwy produktu. Bardzo ważnym elementem w przypadku produktu jest właściwość “product-in-stock”, która informuje użytkownika czy produkt faktycznie jest dostępny.
  • Breadcrumbs – element breadcrumbs wyświetla linki prowadzące do bieżącej strony. Pomaga użytkownikom zobaczyć ich aktualną lokalizację na stronie www. Zastosowanie tego typu danych strukturalnych sprawdza się w przypadku dużych serwisów lub sklepów internetowych, które mają uporządkowaną hierarchię.
  • Wideo – ten typ danych strukturalnych to dobry sposób na to, aby pomóc Google w indeksowaniu filmów na Twojej stronie www. Zastosowanie znacznika wideo pomaga również wyświetlać filmy w wyszukiwarce Google, obok filmów z serwisu YouTube.
  • Oceny – Kto nie szuka recenzji lub opinii zakupem usługi lub produktu? Znacznik oceny / opinii pozwoli wyszukiwarce Google wyświetlić fragment rozszerzony zawierający gwiazdki i inne przydatne informacje wygenerowane na podstawie opinii lub ocen. To pozwala potencjalnym klientom uzyskać przydatne informacje bezpośrednio z poziomu wyników wyszukiwania.

Dlaczego dane strukturalne są ważne dla SEO?

Dane strukturalne są ważne dla SEO, ponieważ ułatwią Google zrozumienie tego jakie treści znajdują się na Twojej stronie www. Co więcej, użycie danych strukturalnych zmienia wygląd wyników wyszukiwania. Twojemu potencjalnemu klientowi zostaną wyświetlone bardziej szczegółowe informacje a to zwiększa prawdopodobieństwo, że klient wejdzie na Twoją stronę internetową.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Audyt SEO – co to takiego i jak go wykonać?
TOP 10 najpopularniejszych wpisów na naszym blogu w 2016 roku
TOP 10 najpopularniejszych wpisów na naszym blogu w 2016 roku
Jak skutecznie wypromować stronę WWW po zmianie algorytmu Google

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
slownik-pojec
Słownik marketingowy: SEO, SEM, PPC

Adsense Program partnerski obsługiwany przez Google, oparty o boksy reklamowe i system rozliczania PPC (Pay Per Click). Zgodnie z regulaminem...

Zamknij