Koliber – nowy algorytm od Google
SEO/SEM
0

Koliber – nowy algorytm od Google

Jakiś czas temu w przeddzień swoich 15 urodzin Google ujawnił nowy algorytm wyszukiwania o nazwie „Koliber”. Algorytm został zaprojektowany tak, aby zapewnić użytkownikowi bardziej precyzyjne i szybsze wyniki wyszukiwania.

Z większości raportów SEO wynika, że Koliber zaczął działać już miesiąc przed tym jak Google oficjalnie ogłosiło wprowadzenie nowego algorytmu. Algorytm ten wpływa już na ok. 90% wyników wyszukiwania W przeciwieństwie do „Pingwina” i „Pandy”, które były „tylko” aktualizacjami do istniejącego algorytmu, Koliber to zupełnie nowy algorytm.

Według Google, nowy algorytm wyszukiwania jest znacznie lepszy. Może wyświetlić odpowiedź na pytania, filtrować odpowiedź i daje możliwość wyświetlenia danych porównawczych, bez konieczności klikania w wyniki konkretne wyszukiwania. Koliber lepiej „rozumie język naturalny” dzięki temu użytkownicy wpisując w pole wyszukiwarki bardziej złożone zapytania otrzymają bardziej konkretne i spersonalizowane wyniki wyszukiwania np. wpisując „Jakie jest najlepsze miejsce żeby zjeść dobry obiad w Kielcach” Google „zrozumie”, że użytkownikowi chodzi najprawdopodobniej o restaurację.

Unikalne i przydatne treści na stronie WWW

W tej chwili twórcy stron WWW i marketerzy muszą skupić się na tym, aby treści zawarte na stronach internetowych były jak najlepiej dopasowane do złożonych zapytań użytkowników. Witryny, które w chwili obecnej tworzą bogate i unikalne treści , starają się odpowiedzieć na bardziej szczegółowe pytania użytkowników, mają dużą szansę na wysokie miejsce w rankingu Google po wdrożeniu algorytmu Koliber. Należy pamiętać jednak o tym, że oprócz tego, że oprócz unikalnych treści ważne jest również to aby witryna internetowa była dobrze zaprojektowana.

Gdzie zmierza Google

Koliber to część naturalnej ewolucji wyszukiwarki Google od zwykłego zwracania wyników wyszukiwania z bazy danych w kierunku rozwoju sztucznej inteligencji i przetwarzania języka naturalnego. Google dąży do tego, aby każdemu użytkownikowi zwracać jak najbardziej spersonalizowane i potrzebne w danym momencie informacje.

Warto przeczytać: http://moz.com/google-algorithm-change
Źródło grafiki: http://searchengineland.com/google-hummingbird-172816

Rate this post
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Audyt SEO – co to takiego i jak go wykonać?
Audyt SEO – co to takiego i jak go wykonać?
Pozycjonowanie – miejsce gwarantowane w wynikach wyszukiwania
Pozycjonowanie – miejsce gwarantowane w wynikach wyszukiwania
Strony WWW – FAQ a pozycjonowanie
Strony WWW – FAQ a pozycjonowanie