Certyfikat SSL a pozycjonowanie strony www
Jakie znaczenie mają certyfikaty SSL? W jaki sposób mogą poprawić pozycję Twojej strony www w wynikach wyszukiwania? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć poniżej.
Co to jest certyfikat SSL?
Podczas surfowania po Internecie wiele razy możemy zauważyć, że adres URL niektórych stron internetowych zaczyna się od “http“, podczas gdy inne zaczynają się od “https“. Główną różnicą pomiędzy protokołem http i https (Hypertext Transport Protocol Security) jest to, że strony “https” mają klucz 2048-bitowy SSL, który może chronić połączenie z witryną poprzez uwierzytelnianie i szyfrowanie.
SSL jest skrótem od Secure Socket Layer i jest standardowym rodzajem technologii szyfrowania danych. SSL umożliwia bezpieczne połączenie z serwera WWW do przeglądarki poprzez:
- Szyfrowanie – użytkownik odwiedzający witrynę nie może być śledzony, informacja nie może zostać skradziona przez podmiot zewnętrzny przechwytujący dane
- Integralność danych – zapobiega uszkodzeniu plików podczas ich przesyłania
- Uwierzytelnianie – chroni przed atakami i buduje zaufanie do Twojej witryny
W jaki sposób certyfikat SSL poprawić pozycję Twojej strony www w wynikach wyszukiwania?
Google używa teraz HTTPS jako sygnału rankingowego. Analiza danych wykazała, że witryny HTTPS mają wyższą przewagę nad rankingiem za pośrednictwem linków HTTP, więc przejście na HTTPS przyniesie korzyści każdej witrynie, niezależnie od tego, czy chodzi o informacje poufne. Google wyjaśnia, że witryny korzystające z protokołu HTTPS będą miały przewagę w rankingu ze względu na te właśnie aspekty zabezpieczeń.
Co ważniejsze, od października 2017 r. Google Chrome wyraźnie oznaczył strony internetowe korzystające z protokołu “http” jako niezabezpieczone. Każda strona internetowa z takim ostrzeżeniem będzie na ogół omijana. W końcu nikt nie chce spędzać czasu na stronie lub tym bardziej robić zakupów w sklepie internetowym, który jest uznawany za „potencjalnie niebezpieczny”.
Kiedy Twoja strona www posiada certyfikat SSL, to jest to znak, że Twoja firma poważnie traktuje swoich potencjalnych klientów i dba o ich bezpieczeństwo. Odwiedzający Twoją stronę internetową będą bardziej ufać Twojej firmie. Jeśli chcesz uzyskać jak najwyższy współczynnik konwersji, musisz zdobyć zaufanie użytkowników.
Brak certyfikatu SSL – konsekwencje
Brak certyfikatu SSL może negatywnie wpłynąć na ruch w witrynie internetowej. Około 84% użytkowników porzuciłoby zakup, gdyby dane zostały wysłane za pośrednictwem niezabezpieczonego połączenia. Użytkownicy internetu bardziej ufają bezpiecznym połączeniom, dzięki czemu częściej będą szukać informacji lub produktów na stronach internetowych, które są odpowiednio zabezpieczone.
Wnioski
Mimo że różnica jednej dodatkowej litery może nie wydawać się wielka, mam nadzieję, że czytając ten wpis większość osób zrozumie jak ważne jest w dzisiejszych czasach bezpieczeństwo przesyłanych danych.
Jeśli na swojej stronie internetowej nie masz jeszcze zainstalowanego certyfikatu SSL zapraszam do kontaktu z nami. Jesteśmy tutaj, aby pomóc Tobie i Twojej firmie!
Zdjęcie: [1]