Google Trends
Marketing, SEO/SEM
0

Google Trends – jak wykorzystać to narzędzie?

Google Trends to bezpłatne narzędzie, które ocenia względną popularność zapytania wpisanego w wyszukiwarkę Google. Względna popularność to liczba operacji wyszukiwania pojedynczego zapytania podzielona przez liczbę operacji wyszukiwania wszystkich możliwych zapytań wyrażona w skali od zera do 100. Aby zapewnić jak najdokładniejszą względną popularność narzędzie to nie uwzględnia powtarzających się wyszukiwań tej samej osoby w krótkim okresie czasu.

Dzięki Google Trends możesz:

  • Sprawdzić popularność wyszukiwanego hasła w czasie. Im dłuższy okres tym wyniki będą
    bardziej miarodajne
  • Sprawdzić popularność wyszukiwanego hasła w różnych lokalizacjach i porównać je
  • Porównać dwa lub więcej wyszukiwanych haseł w danym okresie czasu
  • Znaleźć powiązane wyszukiwania i sprawdzić ich popularność

Optymalizacja treści pod kątem trendów sezonowych

Trendy sezonowe zapewniają obszerny zbiór artykułów, o których możesz pisać każdego roku. Narzędzie Google Trends ułatwia również identyfikację sezonowości branży oraz danego asortymentu. Dzięki temu prowadząc np. sklep internetowy możemy lepiej przygotować się do szczytów sprzedaży, i odpowiednio wcześniej rozpocząć intensywne kampanie reklamowe promujące nasze produkty. Takie przemyślane działania pozwolą poprawić widoczność sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania w odpowiednim czasie. Większa widoczność witryny w wyszukiwarce to z kolei większa grupa potencjalnych klientów.

Sprawdzanie popularności słów kluczowych według lokalizacji

Ogólnie rzecz biorąc, większość ludzi korzysta z trendów Google, aby skupić się wyłącznie na sprawdzeniu popularności słów kluczowych. Mapa Trendów Google pokazuje zainteresowanie popularnymi słowami kluczowymi we wszystkich województwach, regionach i miastach. Dzięki temu możemy przeanalizować czy dany produkt lub usługa jest popularna w danym regionie czy mieście Trendy lokalizacji mogą być pomocne przy ustalaniu strategii pozycjonowania lokalnego.

scr-trends

Pokrewne tematy i powiązane słowa kluczowe

Podczas planowania i tworzenia treści (np. na bloga firmowego) pomocne jest zebranie powiązanych tematów i słów kluczowych. „Powiązane zapytania” to sekcja, która zawiera podobne hasła wyszukiwane przez internautów. Dzięki tej sekcji możesz znaleźć więcej słów kluczowych, które mogą okazać się przydatne np. przy tworzeniu kampanii Google Ads.

Określ dni o dużym natężeniu ruchu

Jeśli chodzi o optymalizację pod kątem SEO i wyszukiwarek internetowych tutaj ważne są nawet najdrobniejsze szczegóły. Na przykład, wskazując dni tygodnia, w których użytkownicy są bardziej skłonni do przeglądania internetu możesz lepiej wybrać dni, w których publikujesz treści na swoim blogu firmowym.

Zdjęcie: [1]

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
współczynnik odrzuceń
Strony www – jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń
Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016
Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016
Skuteczne pozycjonowanie sklepów on-line
Skuteczne pozycjonowanie sklepów on-line

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Strona WWW dla biura podróży Travel4Heart
Strona WWW dla biura podróży Travel4Heart

Dla Pani Marzeny, z którą współpracujemy prawie od początku istnienia SIPLEX Studio stworzyliśmy stronę projektu Travel4Heart - biura podróży dla...

Zamknij