Google Trends – jak wykorzystać to narzędzie?
Google Trends to bezpłatne narzędzie, które ocenia względną popularność zapytania wpisanego w wyszukiwarkę Google. Względna popularność to liczba operacji wyszukiwania pojedynczego zapytania podzielona przez liczbę operacji wyszukiwania wszystkich możliwych zapytań wyrażona w skali od zera do 100. Aby zapewnić jak najdokładniejszą względną popularność narzędzie to nie uwzględnia powtarzających się wyszukiwań tej samej osoby w krótkim okresie czasu.
Dzięki Google Trends możesz:
- Sprawdzić popularność wyszukiwanego hasła w czasie. Im dłuższy okres tym wyniki będą
bardziej miarodajne - Sprawdzić popularność wyszukiwanego hasła w różnych lokalizacjach i porównać je
- Porównać dwa lub więcej wyszukiwanych haseł w danym okresie czasu
- Znaleźć powiązane wyszukiwania i sprawdzić ich popularność
Optymalizacja treści pod kątem trendów sezonowych
Trendy sezonowe zapewniają obszerny zbiór artykułów, o których możesz pisać każdego roku. Narzędzie Google Trends ułatwia również identyfikację sezonowości branży oraz danego asortymentu. Dzięki temu prowadząc np. sklep internetowy możemy lepiej przygotować się do szczytów sprzedaży, i odpowiednio wcześniej rozpocząć intensywne kampanie reklamowe promujące nasze produkty. Takie przemyślane działania pozwolą poprawić widoczność sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania w odpowiednim czasie. Większa widoczność witryny w wyszukiwarce to z kolei większa grupa potencjalnych klientów.
Sprawdzanie popularności słów kluczowych według lokalizacji
Ogólnie rzecz biorąc, większość ludzi korzysta z trendów Google, aby skupić się wyłącznie na sprawdzeniu popularności słów kluczowych. Mapa Trendów Google pokazuje zainteresowanie popularnymi słowami kluczowymi we wszystkich województwach, regionach i miastach. Dzięki temu możemy przeanalizować czy dany produkt lub usługa jest popularna w danym regionie czy mieście Trendy lokalizacji mogą być pomocne przy ustalaniu strategii pozycjonowania lokalnego.
Pokrewne tematy i powiązane słowa kluczowe
Podczas planowania i tworzenia treści (np. na bloga firmowego) pomocne jest zebranie powiązanych tematów i słów kluczowych. „Powiązane zapytania” to sekcja, która zawiera podobne hasła wyszukiwane przez internautów. Dzięki tej sekcji możesz znaleźć więcej słów kluczowych, które mogą okazać się przydatne np. przy tworzeniu kampanii Google Ads.
Określ dni o dużym natężeniu ruchu
Jeśli chodzi o optymalizację pod kątem SEO i wyszukiwarek internetowych tutaj ważne są nawet najdrobniejsze szczegóły. Na przykład, wskazując dni tygodnia, w których użytkownicy są bardziej skłonni do przeglądania internetu możesz lepiej wybrać dni, w których publikujesz treści na swoim blogu firmowym.
Zdjęcie: [1]