Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016
Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016
SEO/SEM
0

Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016

Czasem zastanawiam się jaki sens ma posiadanie nowoczesnej strony www, prowadzenia kampanii marketingowych w Google Adwords, na Facebooku czy w innych mediach społecznościowych kiedy strona internetowa nie jest w ogóle zoptymalizowana. Ludzie często nie dbają o rzeczy takie jak znaczniki alt, nazwy plików, słowa kluczowe itp. Zrozumienie kilu elementarnych zasad może w dużej mierze poprawić efekty pozycjonowania i innych działań marketingowych w internecie.

Meta Tag Title

Każda z zakładek na stronie internetowej powinna mieć unikatowy tag <title>, który opisuje to co znajduje się w danej zakładce na stronie internetowej. Należy zwrócić uwagę na to, że tag ten wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania czy w postach udostępnianych na portalach społecznościowych.

Kiedy ustalasz tagi <title> w swojej witrynie upewnij się, że:
– Tagi są unikalne dla każdej podstrony,
– Zawierają słowo kluczowe,
– Ich długość nie przekracza 60 znaków ze spacjami.

Meta Tag Description

Meta tag description to podsumowanie treści, znajdującej się na Twojej stronie www. Opis ten również pojawia się w wynikach wyszukiwania. Chociaż nie pomoże w zdobyciu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, poprawnie uzupełniony description może mieć duży wpływ na to, czy użytkownicy, którzy szukają w internecie produktu lub usługi zdecydują się wejść na Twoją stronę internetową.

Podczas uzupełniania description, upewnij się, że:
– Tagi są unikalne dla każdej podstrony,
– Zawierają słowo kluczowe,
– Ich długość to: 100 – 150 znaków, włącznie ze spacjami,
– Zawierają wezwanie do działania, które zachęci potencjalnych klientów do wejścia na stronę www

Przykład poprawnie uzupełnionego tagu title: O Nas | SIPLEX Studio – Tworzenie stron www – Kielce

Przykład poprawnie uzupełnionego tagu description: O nas. SIPLEX Studio – Tworzenie stron www. Projektowanie sklepów internetowych. Kielce ul. Mielczarskiego 47. Zadzwoń 691 498 206!

Atrybuty alt

Roboty wyszukiwarek „nie widzą obrazów”, więc trzeba im pomóc poprzez dodanie atrybutu alt do każdego obrazu na stronie www. Atrybut alt to krótki opis obrazu i może być również doskonałym miejscem do umieszczenia słów kluczowych. Należy jednak pamiętać o tym aby zawartość atrybutu alt była rzeczywiście powiązana z tym co widzimy na obrazku. Na przykład, kiedy na obrazku mamy plażę nie możemy w alt użyć frazy „tworzenie stron www”. Taki zabieg nie miałby najmniejszego sensu.

Nagłówki

Z punktu widzenia użytkownika znaczniki nagłówków służą do wizualnego podziału zawartości na sekcje. W HTML tagi nagłówków tworzą pewnego rodzaju hierarchię (od H1 do H6). To pozwala robotom wyszukiwarek zorientować się w zawartości strony (dzięki nagłówkom roboty „wiedzą” co jest bardziej a co mniej ważne na stronie internetowej ). Tworząc nagłówki na konkretnych podstronach pamiętajmy o tym że:
– Na jednej podstronie może się znajdować tylko jeden nagłówek H1
– Nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe.

Linkowanie wewnętrzne

Mówiąc ogólnie, linkowanie wewnętrzne powiązania między wieloma podstronami na jednej stronie internetowej. Kliknięcie linka wewnętrznego na jednej z podstron prowadzi natychmiast do innego obszaru strony internetowej w ramach tej samej domeny. Linkowanie wewnętrzne jest ważne ponieważ:

– Ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie internetowej (użytkownicy mogą szybciej znaleźć odnośniki do innych treści, które mogą ich zainteresować).
– Pomaga robotom wyszukiwarek lepiej zrozumieć znaczenia treści na tej stronie.
– Obniża współczynnik odrzuceń. Jeśli użytkownik wejdzie na stronę i szybko znajdzie odnośnik do czegoś czy będzie zainteresowany, są szanse, że przejdzie do kolejnej zakładki zamiast opuścić witrynę.

Podsumowanie

Pozycjonowanie i optymalizacja stron www to szereg długofalowych działań, które wymagają dużo czasu i cierpliwości. Nie ma tutaj drogi na skróty (jeśli będziesz próbował drogi na skróty możesz być pewien, że wcześniej czy później skończy się to karą od Google). Jeśli jakieś istotne aspekty optymalizacji zostały pominięte zachęcam do pisania o tym w komentarzach. Jeśli zbierze się jakaś dłuższa lista pomysłów zrobimy update artykułu.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
google adwords
Jak efektywnie promować firmę z Google Adwords
Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016
SEO czy reklamy PPC – co wybrać?
Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016
Certyfikat SSL a pozycjonowanie strony www

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Strony internetowe – skąd takie ceny?

Będąc na rynku już od jakiegoś czasu przynajmniej kilka razy w tygodniu słyszymy od klientów pytanie w stylu: „Jaki jest...

Zamknij