Najczęstsze błędy popełniane przez małe firmy w Internecie
Marketing
0

Najczęstsze błędy popełniane przez małe firmy w Internecie

kobieta, laptop

Wiele nowych firm, które zaczynają promować się w Internecie popełnia proste błędy, które sprawiają, że dana firma wygląda w oczach potencjalnych klientów na nieprofesjonalną. W większości przypadków właściciele tych firm, w ogóle nie zdają sobie sprawy, że działają na swoją niekorzyść. Oto kilka przykładów błędów i sposobów na to jak ich unikać, jeśli promujemy firmę w Internecie.

Adresy e-mail na darmowych serwerach pocztowych

Jeśli posiadamy stronę internetową swojej firmy, musimy pamiętać o tym, aby każdy adres mailowy znajdował się w domenie firmowej (np. biuro(at)nazwa-firmy.pl, czy kontakt(at)nazwa-firmy.pl). Wiele firm, które posiadają stare i niezaktualizowane strony internetowe korzysta darmowych adresów mailowych w domenach: @wp.pl, @interia.pl, @o2.pl itp. To sprawia, że firmy te wyglądają na nieprofesjonalne.

Konfiguracja konta e-mail w domenie firmowej jest łatwa i stosunkowo tania, dlatego każdy właściciel firmy powinien zwrócić na to uwagę już na etapie tworzenia i wdrażania strony www.

Nieaktualne informacje na stronie WWW

Każda firmowa strona www powinna zawierać aktualne informacje. Proces aktualizacji strony może być mniej lub bardziej czasochłonny w zależności od tego czy dana strona internetowa posiada system zarządzania treścią czy nie. Brak systemu zarządzania treścią nie oznacza jednak tego, że na stronie www mogą znajdować się nieaktualne informacje. W każdej firmie powinna znajdować się osoba, która zajmuje się aktualizacją treści na stronie internetowej.

Innym rozwiązaniem jest współpraca z firmą, która wykona aktualizacje treści na stronie internetowej danej firmy.

Przesycenie treści witryny słowami kluczowymi

Każdy, kto choć trochę orientuje się w tematyce SEO (optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych) wie, że w treści strony www powinny znajdować się słowa kluczowe. Często zdarza się jednak tak, że treść strony www jest przesycona słowami kluczowymi do tego stopnia, że staje się w ogóle niezrozumiała dla przeciętnego użytkownika serwisu.

Co więcej, niektórzy właściciele firm starają się ukryć słowa kluczowe na stronach internetowych tak aby były niewidoczne dla użytkowników serwisu, ale widoczne dla robotów wyszukiwarek. Takie praktyki są bardzo ryzykowne i bardzo często karane przez wyszukiwarkę Google.

Zdjęcie: [1]

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Funkcje reklamy internetowej
Testy A / B na stronach www - do czego służą i jak ich używać?
Testy A / B na stronach www – do czego służą i jak ich używać?
Kilka słów o marketingu lojalnościowym

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Jakie czynniki mają znaczący wpływ na koszt stworzenia strony internetowej?

Często jest tak, że właściciele małych i średnich firm zastanawiają się ile będzie ich kosztować wdrożenie nowej, lub przeprojektowanie starej,...

Zamknij