Jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania?
SEO/SEM
0

Jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

Jak wyszukiwać frazy kluczowe i wybierać te, które najlepiej pomogą wypromować Twoją stronę internetową? Do czego służą i jak można ich poprawnie używać? Jaka jest definicja słowa kluczowego? To wszystko postaram się krótko przeanalizować w dzisiejszym wpisie.

Co to jest słowo kluczowe / fraza kluczowa?

Słowo kluczowe to zapytanie, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki (Google, Bing). Ponieważ zapytania te mogą składać się z jednego lub więcej rzeczywistych słów, są one również nazywane frazami kluczowymi. Celem każdego przedsiębiorcy, który promuje swoją firmę w internecie jest znalezienie się w czołówce wyników wyszukiwania dla jak największej liczby fraz kluczowych związanych z oferowanymi przez firmę usługami i produktami. Im wyższa pozycja strony www w wyszukiwarce, tym większy ruch w witrynie i większa szansa na zdobycie nowych potencjalnych klientów.

Słowa kluczowe odgrywają – bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu każdej strony www , a ich właściwy dobór jest niezbędny do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. Właściwy wybór fraz kluczowych jest również jednym z kroków w budowaniu strategii pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego.

Ile słów kluczowych muszę wybrać do pozycjonowania swojej strony www?

„Im więcej, tym lepiej” – to stwierdzenie zdecydowanie nie dotyczy doboru słów kluczowych do pozycjonowania Twojej strony www. Mając dobrze określone cele, musisz skupić się na  starannie dobranych słowach kluczowych , które przyniosą Tobie i Twojej firmie największe korzyści biznesowe.

Prostym, ale skutecznym podejściem jest budowanie słów kluczowych na różnych poziomach:

  • Główne słowo kluczowe — to słowo kluczowe, które ma być jednym z najważniejszych elementów strategii pozycjonowania strony www. Może to być słowo kluczowe znajdujące się w nazwie Twojej domeny lub ważne słowo w branży Twojej firmy.
  • Dodatkowe słowa kluczowe — te słowa kluczowe ważną rolę pomocniczą Wystarczy tutaj wybrać od ok trzech do ok siedmiu dodatkowych słów kluczowych, które mogą być głównymi tytułami sekcji Twojej strony www i/lub kategoriami na Twoim blogu firmowym.
  • Szczegółowe słowa kluczowe z długiego ogona – frazy z długiego ogona są dłuższe, składają się z kilku słów i są znacznie bardziej szczegółowe niż zapytania ogólne . Mają stosunkowo małą liczbę wyszukiwań, ale jest ich znacznie więcej niż fraz ogólnych. W efekcie możesz spodziewać się mniejszego ruchu z jednego słowa kluczowego, ale po pierwsze – będzie to ruch wartościowy , a po drugie – takich fraz jest dużo i sumaryczny ruch wygenerowany z takich właśnie fraz będzie bardzo istotny przy promowaniu Twojej strony www

Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania?

1. Przeprowadź burzę mózgów na podstawie możliwych słów kluczowych w oparciu o grupę docelową – aby zidentyfikować najlepsze słowa kluczowe do wykorzystania w treści, musisz najpierw postawić się w sytuacji grupy docelowej. Zadaj sobie pytanie: „Gdybym chciał znaleźć tego rodzaju treści, co wpisałbym w Google?”

Na przykład, gdy wpiszemy „projektowanie sklepów internetowych” w Google, otrzymamy listę podobnych wyszukiwań:

Jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

To daje nam wyobrażenie o możliwych frazach kluczowych, na których możemy się skoncentrować. Ważne jest, aby wiedzieć, kim są Twoi docelowi odbiorcy i dokładnie określić ich cechy i potrzeby.

2. Trendy Google

Po przeprowadzeniu burzy mózgów nad niektórymi możliwymi frazami kluczowymi dla grupy docelowej, ważne jest, aby przeprowadzić dalsze badania na ich temat. Ważne jest, aby zbadać liczbę wyszukiwań i potencjalną konkurencję dla wszelkich rozważanych słów kluczowych. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest narzędzie Trendy Google. To narzędzie pomoże Ci zobaczyć, ile osób szuka określonej frazy kluczowej. Jeśli ustawisz zakres czasowy, zostanie wyświetlony wykres przedstawiający liczbę osób, które wyszukiwały to słowo kluczowe w zadanym okresie.

Inne narzędzia pomocne przy wyborze słów kluczowych

Planer słów kluczowych Google  – niezbędne narzędzie do wyboru słów kluczowych i ogólnej strategii SEO. Aby w pełni wykorzystać dane w Planerze słów kluczowych, musisz mieć co najmniej jedną aktywną kampanię AdWords.

Autouzupełnianie Google —  wszyscy widzieliśmy, jak działają sugestie Google, gdy zaczynamy wpisywać zapytanie do wyszukiwarki internetowej. Ponieważ są to słowa kluczowe, których ludzie często szukają w związku z danym tematem, autouzupełnianie Google jest doskonałym źródłem pomysłów na słowa kluczowe, o których mogłeś nawet nie pomyśleć.

Google Search Console —  kolejne narzędzie od Google, które umożliwia sprawdzenie, jakich słów kluczowych użyli użytkownicy, aby trafić na Twoją stronę www. Niezbędne do mierzenia skuteczności i śledzenia działań SEO.

Ubersuggest —  Neil Patel stworzył to narzędzie, aby pomóc w badaniu słów kluczowych. Po prostu wpisz słowo lub frazę, a otrzymasz listę sugestii i synonimów. Narzędzie Ubersuggest zawiera również dane dotyczące CPC, konkurencji i szacunkowej liczby wyszukiwań fraz kluczowych.

Keywordtool.io –  świetne bezpłatne narzędzie do tworzenia słów kluczowych do generowania słów kluczowych z długim ogonem. Keywordtool faktycznie wykorzystuje autouzupełnianie Google, będąc jednocześnie alternatywą dla planera słów kluczowych Google.

Ahrefs –  bardziej wszechstronne narzędzie typu „wszystko w jednym”, które zagłębia się w SEO i wszystkie jego zawiłości. Ahrefs to płatne rozwiązanie z wieloma dodatkowymi funkcjami.

AnswerThePublic –  bardzo ciekawe narzędzie słów kluczowych, które pomaga znaleźć propozycje słów kluczowych, które są uporządkowane w postaci unikalnego wykresu, który pokazuje relacje między hasłami. Pomocne narzędzie, które możemy wykorzystać kiedy szukamy np. inspiracji do sekcji FAQ na stronę internetową

5/5 - (3 votes)
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Audyt SEO – co to takiego i jak go wykonać?
Audyt SEO – co to takiego i jak go wykonać?
Przyspieszanie wczytywania stron
Strony www – 3 proste sposoby na ich przyspieszenie
Pozycjonowanie stron www – linkowanie wewnętrzne
Pozycjonowanie stron www – linkowanie wewnętrzne

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button