Marketing internetowy – trendy w 2014 roku
Marketing
0

Marketing internetowy – trendy w 2014 roku

Marketing internetowy - trendy w 2014 roku

Koniec roku to zazwyczaj czas podsumowań tego co się działo w branży i przemyśleń nad tym jakie zmiany mogą nadejść w przyszłym roku. Internet ciągle się rozwija, co i rusz pojawiają się nowe technologie a co za tym idzie zmienia się świadomość i nawyki konsumentów. Dlatego „wchodząc w Nowy Rok” warto odpowiedzieć sobie na kilka prostych pytań, aby nie zostać w tyle za konkurencją:

  • Czy działania marketingowe, które stosowałem do tej pory nadal będą skuteczne?
  • Czy koniecznie muszę rozszerzyć swoje działania marketingowe?
  • Jakie działania marketingowe będą skuteczne w przyszłości?


Niestety nie potrafię wróżyć z fusów, nie posiadam też daru jasnowidzenia :), niemniej jednak poniżej postaram się opisać kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę w 2014 roku:

Wartościowa treść jeszcze bardziej zyska na znaczeniu

Zapewnienie użytkownikowi wartościowych treści zawsze było podstawą marketingu internetowego, teraz będzie to ważniejsze niż kiedykolwiek. Świadczy o tym chociażby przebudowa algorytmu wyszukiwarki Google, który zmienia zasady wyszukiwania i sprawia, że ​​wszystkie informacje wyszukiwane są w „bardziej inteligentny sposób”. Algorytm szuka w internecie odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika. Dzięki tym zmianom na znaczeniu zyskają serwisy opiniotwórcze, recenzje produktów oraz usług lokalnych firm.

Oznacza to, że pozycja w wynikach organicznych wyszukiwarki będzie uzależniona w głównej mierze od jakości i ilości treści, którą dostarczymy potencjalnym klientom.

Optymalizacja treści dla urządzeń mobilnych

Wzrost popularności urządzeń mobilnych jest rzeczą oczywistą. Konsumenci używają swoich smartfonów i tabletów do wyszukiwania produktów, usług, firm czy sklepów stacjonarnych, a co za tym idzie właściciele stron internetowych muszą zadbać o to aby ich witryny były przystosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Musisz pamiętać o tym, że możesz stracić potencjalnego klienta jeśli np. nie będzie mógł wypełnić formularza na stronie www korzystając ze smartfona. Idąc dalej: w obecnym czasie telefon jest takim samym urządzeniem jak komputer biorąc pod uwagę marketing internetowy.

Firmy muszą zapewnić dostęp do informacji o produkcie czy usłudze niezależnie od tego czy klienci będą korzystać ze smartfona, tableta czy komputera stacjonarnego inaczej nie będą konkurencyjne.

Większe znaczenie mediów społecznościowych

W tej chwili wiele firm, które korzysta z mediów społecznościowych dostarcza za ich pośrednictwem informacje o promocjach i produktach. Aby prawidłowo wykorzystać potencjał platform społecznościowych w 2014 r. należy dążyć do zapewnienia użytkownikom bardziej atrakcyjnych treści treści. Samych mediów społecznościowych nie należy traktować jako narzędzia do sprzedaży bezpośredniej lecz jako instrument do zwiększenia świadomości marki i platformę interakcji z potencjalnym klientem.

Zdjęcie: [1]

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Marketing internetowy – trendy w 2014 roku
Marketing internetowy vs Reklama drukowana – jak promować swoją firmę?
Prawo o domenach internetowych
Marketing internetowy – trendy w 2014 roku
Strony WWW – FAQ a pozycjonowanie

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Kilka słów o marketingu lojalnościowym

Zdobywanie nowych klientów jest bardzo ważne, ale utrzymanie ich przy sobie jest jeszcze ważniejsze. Specjaliści od marketingu mają wiele sposobów...

Zamknij