Pozycjonowanie – jak pisać dobre teksty zoptymalizowane pod SEO?
Pozycjonowanie – jak pisać dobre teksty zoptymalizowane pod SEO?
SEO/SEM
0

Pozycjonowanie – jak pisać dobre teksty zoptymalizowane pod SEO?

Powszechnie wiadomo, że dobre, unikalne i angażujące teksty na stronie www są jednym z podstawowych elementów skutecznej strategii pozycjonowania. Bez solidnych, oryginalnych treści w witrynie Twoja strona www będzie miała trudności z osiągnięciem wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Poniżej krótko opiszę kilka sposobów na optymalizację treści znajdujących się na stronie www. Postępując zgodnie z tymi wskazówkami, Twoja strona www będzie miała szansę na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google, a treści w Twojej witrynie będą przyjazne dla SEO.

Używaj nagłówków i śródtytułów

Korzystanie z nagłówków i śródtytułów sprawia, że tekst jest łatwiejszy do czytania. Ludzie chętniej dzielą się treściami, które są czytelne. To samo dotyczy robotów wyszukiwarek. Podczas przeszukiwania Twojej strony www roboty rozpoznają nagłówki i wykorzystują je do lepszego zrozumienia treści w witrynie. Docelowe słowa kluczowe powinny znajdować się zarówno w tytułach strony H1, jak i adresach URL. Śródtytuły również powinny zawierać dodatkowe słowa kluczowe, o ile ma to logiczny sens i czyta się naturalnie.

Wybierz mądrze słowa kluczowe

Słowa i frazy kluczowe nadal stanowią podstawę pozycjonowania. Gdy słowa kluczowe są odpowiednio umieszczone, roboty indeksujące wyszukiwarek internetowych będą łatwiej identyfikować, czy dana treść jest trafna dla zapytania, które wpisał użytkownik w wyszukiwarce internetowej. Wybierając słowa kluczowe weź pod uwagę liczba wyszukiwań określonego słowa kluczowego w danym przedziale czasowym. Używanie niewłaściwych słów kluczowych spowoduje stratę Twojego czasu i pieniędzy. Skoncentruj się również na słowach kluczowych z tzw. „długiego ogona”. Mogą mieć one niską liczbę wyszukiwań, ale przy małej konkurencji możesz dzięki nim uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Ludzie zwykle fraz z długiego ogona, gdy chcą uzyskać bardziej szczegółowe informacje na określony temat.

Zadbaj o przyjazne adresy URL

Dobrze przygotowane adresy URL są jednym z najważniejszych elementów SEO. Są ważnym czynnikiem rankingowym, a jeśli są odpowiednio krótkie to są łatwiejsze do udostępnienia w internecie. Jeśli chodzi o tworzenie przyjaznych dla SEO adresów URL trzymaj się następujących zasad:

  • Umieść słowo kluczowe w adresie. Poprawi to widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania i pomoże wyszukiwarkom lepiej kategoryzować i identyfikować Twoją stronę www.
  • Skróć adresy URL, usuwając niepotrzebne słowa. Adres URL powinien mieć około 60 znaków i od trzech do pięciu słów.
  • W adresie URL używaj łączników do oddzielania słów. Np. https://siplex.pl/blog/pozycjonowanie-stron-www-linkowanie-wewnetrzne
  • W adresie URL używaj małych liter. Wielkie litery mogą powodować błędy 404 na niektórych serwerach.

Zoptymalizuj długość Twoich treści

W typowym poście na blogu minimalna liczba słów powinna wynosić od 300 do 500 słów. Wynika to z faktu, że Google lubi dłuższe treści, ponieważ tej długości treść ma tendencję do uzyskiwania większej liczby głosów i wzmianek w mediach społecznościowych. Dlatego dłuższe treści mają większe szanse na uzyskanie lepszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że jakość jest ważniejsza niż ilość. Przede wszystkim musisz zapewnić swoim czytelnikom najbardziej przydatne treści, które zapewniają najdokładniejszą odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie.

Wnioski

Jeśli skorzystasz z opisanych przeze mnie powyżej wskazówek to treści na Twojej stronie internetowej będą przyjazne dla SEO, niezależnie od branży w której działasz. Treści zoptymalizowane pod pozycjonowanie zwiększają ruch na stronie www a to wpływa na zwiększenie liczby potencjalnych klientów.

Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Sieci społecznościowe
Sieci społecznościowe i ich wpływ na pozycję w Google
Pozycjonowanie – jak pisać dobre teksty zoptymalizowane pod SEO?
Pozycjonowanie – lista trendów na które należy się przygotować w 2019 roku
Pozycjonowanie: jak obliczyć potencjalny ruch ze słowa kluczowego w google

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona

Call Now Button
Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak zwiększyć ruch na stronie www
Jak zwiększyć ruch na stronie www

Aby Twoja firma mogła się rozwijać, musisz stale przyciągać nowych potencjalnych klientów na swoją stronę www. Jednak aby osiągnąć ten...

Zamknij