Pozycjonowanie – jak pisać dobre teksty zoptymalizowane pod SEO?
Pozycjonowanie to proces długofalowy, którego celem jest uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Powszechnie wiadomo, że dobre, unikalne i angażujące teksty na stronie www są jednym z podstawowych elementów skutecznej strategii pozycjonowania. Bez solidnych, oryginalnych tekstów w witrynie Twoja strona www będzie miała trudności z osiągnięciem wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Poniżej krótko opiszę kilka sposobów na optymalizację treści znajdujących się na stronie www. Po przeczytaniu tego wpisu będziesz wiedział jak poprawnie pisać teksty seo, a Twoja strona www będzie miała szansę na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki Google.
Jak pisać teksty pod seo – używaj nagłówków i śródtytułów aby poprawić pozycjonowanie
Korzystanie z nagłówków i śródtytułów sprawia, że tekst jest łatwiejszy do czytania. Ludzie chętniej dzielą się treściami, które są czytelne. To samo dotyczy robotów wyszukiwarek. Podczas przeszukiwania Twojej strony www roboty rozpoznają nagłówki i wykorzystują je do lepszego zrozumienia treści artykułu. Docelowe słowa kluczowe powinny znajdować się zarówno w nagłówkach strony H1, jak i adresach URL. Śródtytuły również powinny zawierać dodatkowe słowa kluczowe, o ile ma to logiczny sens i czyta się naturalnie.
Wybierz mądrze słowa kluczowe
Słowa i frazy kluczowe nadal stanowią podstawę pozycjonowania. Gdy słowa kluczowe są odpowiednio umieszczone, roboty indeksujące wyszukiwarek internetowych będą łatwiej identyfikować, czy dana treść jest trafna dla zapytania, które wpisał użytkownik w wyszukiwarce internetowej. Wybierając słowa kluczowe i temat artykułu na bloga weź pod uwagę liczba wyszukiwań określonego słowa kluczowego w danym przedziale czasowym. Używanie niewłaściwych słów kluczowych spowoduje stratę Twojego czasu i pieniędzy. Skoncentruj się również na słowach kluczowych z tzw. „długiego ogona”. Mogą mieć one niską liczbę wyszukiwań, ale przy małej konkurencji możesz dzięki nim uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Ludzie zwykle fraz z długiego ogona, gdy chcą uzyskać bardziej szczegółowe informacje na określony temat. Przy wyborze słów kluczowych możesz skorzystać z planera słów kluczowych.
Zadbaj o przyjazne adresy URL
Dobrze przygotowane adresy URL są jednym z najważniejszych elementów SEO. Są ważnym czynnikiem rankingowym, a jeśli są odpowiednio krótkie to są łatwiejsze do udostępnienia w internecie. Jeśli chodzi o tworzenie przyjaznych dla SEO adresów URL trzymaj się następujących zasad:
- Umieść słowo kluczowe w adresie. Poprawi to widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania i pomoże wyszukiwarce Google lepiej kategoryzować i identyfikować Twoją stronę www.
- Skróć adresy URL, usuwając niepotrzebne słowa. Adres URL powinien mieć około 60 znaków i od trzech do pięciu słów.
- W adresie URL używaj łączników do oddzielania słów. Np. https://siplex.pl/blog/pozycjonowanie-stron-www-linkowanie-wewnetrzne
- W adresie URL używaj małych liter. Wielkie litery mogą powodować błędy 404 na niektórych serwerach.
Jak pisać teksty pod seo – zoptymalizuj długość Twoich treści
W typowym poście na blogu minimalna liczba słów w tekście powinna wynosić od 300 do 500. Wynika to z faktu, że Google lubi dłuższe teksty seo, ponieważ tej długości treść ma tendencję do uzyskiwania większej liczby głosów i wzmianek w mediach społecznościowych. Dlatego dłuższe treści mają większe szanse na uzyskanie lepszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że jakość jest ważniejsza niż ilość. Przede wszystkim musisz zapewnić swoim czytelnikom najbardziej przydatne treści, które zapewniają najdokładniejszą odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie. Taka długość tekstu jest uznawana przez wyszukiwarkę Google za optymalną.
Wnioski
Jeśli skorzystasz z opisanych przeze mnie powyżej wskazówek to treści na Twojej stronie internetowej będą zgodne z zasadami SEO, niezależnie od branży w której działasz. Treści zoptymalizowane pod pozycjonowanie zwiększają ruch na stronie www a to wpływa na zwiększenie liczby potencjalnych klientów i zapytań o Twoje usługi.