Pozycjonowanie sklepów internetowych
E-commerce, SEO/SEM
0

Pozycjonowanie sklepów internetowych w 2017

Patrząc na to co się dzieje w branży SEO od ok. pół roku śmiało można dojść do wniosku, że rok 2017 będzie rokiem trudnym dla wielu pozycjonerów. Osoby z branży są już przyzwyczajone do ciągłych zmian algorytmu Google itp., ale niektóre zmiany następują tak szybko i mają tak duży wpływ na wyniki wyszukiwania, że nawet weterani którzy zajmują się tym już od ponad 10ciu lat mają problem aby za tym wszystkim nadążyć.

Poniżej opiszę kilka porad z zakresu pozycjonowania, które pozwolą na wygenerowanie większego ruchu i zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Napisz unikalne opisy produktów

Unikalne treści są niezbędne nie tylko w przypadku blogów firmowych stron www czy portali, ale także w przypadku sklepów internetowych. Tysiące witryn e-commerce sprzedaje te same produkty o tej samej specyfikacji, dlatego przy tworzeniu sklepu internetowego musimy zadbać o to aby nasze produkty miały unikalny opis. Wiem, że to trudne kiedy musimy w unikalny sposób opisać żarówkę, czy pastę do zębów, ale trzeba to zrobić, ponieważ wyszukiwarki coraz bardziej zaostrzają zasady dotyczące duplikatów treści na stronach internetowych.

Dodaj opinie klientów

Innym istotnym elementem, który należy wdrożyć w sklepie internetowym są opinie klientów i recenzje produktów. Być może to nie wpłynie bezpośrednio na pozycję w wyszukiwarkach, ale to na pewno obniży współczynnik odrzuceń w Twoim sklepie. Opinie i recenzje pomagają odwiedzającym w podjęciu decyzji zakupowej. Reasumując moduł opinii i recenzji produktów wpłynie na poprawę jakości ruchu i zwiększenie ilości zamówień w Twoim sklepie internetowym.

Optymalizuj zdjęcia produktów – znaczniki Alt i Title

Sklepy internetowe są bezużyteczne bez zdjęć produktów. Większość właścicieli sklepów internetowych zwraca uwagę jedynie na to aby na zdjęciu jak najlepiej przedstawić dany produkt, zapominając jednocześnie o optymalizacji zdjęcia zarówno pod kątem szybkości ładowania jak i pod kątem wyszukiwarek internetowych. Wyszukiwarki „nie widzą zdjęć”, dlatego ważną rzeczą jest aby każde zdjęcie produktu miało prawidłowo uzupełnione znaczniki Alt i Title. Wspominałem też o tym w artykule: Pozycjonowanie stron www – podstawy optymalizacji w 2016

Skróć czas ładowania strony

Temat wałkowany do znudzenia, ale niestety taka jest prawda – czas ładowania strony ma istotny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Kolejna smutna prawda to to, że my internauci nie mamy tyle cierpliwości, aby czekać w nieskończoność na załadowanie strony internetowej. (Gdzie te czasy kiedy trzeba było czekać cierpliwie 20 minut aż załaduje się gra na C64 a pod koniec i tak pojawiał się Syntax Error :P)

Podsumowanie

Opisując produkty w swoim sklepie pamiętaj, aby skupić się na tym aby opisy te były możliwie jak najbardziej unikalne. Jeśli natomiast dopiero zastanawiasz się nad stworzeniem sklepu internetowego lub chcesz swój sklep pozycjonować skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji.

5/5 - (6 votes)
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Pozycjonowanie: jak obliczyć potencjalny ruch ze słowa kluczowego w google
Pozycjonowanie: jak obliczyć potencjalny ruch ze słowa kluczowego w google
TOP 10 najpopularniejszych wpisów na naszym blogu w 2016 roku
TOP 10 najpopularniejszych wpisów na naszym blogu w 2016 roku
Pozycjonowanie – za co Google może ukarać stronę www?
Pozycjonowanie – za co Google może ukarać stronę www?

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona