Pozycjonowanie – trendy na rok 2022
Zmiany w podejściu do pozycjonowania jakie będą nas czekać w 2022 roku to owoc doskonalenia algorytmów Google i UX. Algorytmy te otrzymują tysiące aktualizacji , a co za tym idzie, wymagania SEO ewoluują. Mając to wszystko na uwadze, dobrze byłoby wiedzieć na jakie zmiany muszą się przygotować wszyscy właściciele stron www i sklepów internetowych, którzy na poważnie myślą o pozycjonowaniu swoich witryn. Poniżej opiszę krótko kila najważniejszych trendów, na które warto zwrócić uwagę w 2022 roku.
Sztuczna inteligencja a pozycjonowanie
Sztuczna inteligencja zmienia sposób wchodzenia użytkowników w interakcję z treściami dostępnymi na stronach www. AI zacznie odgrywać ważną rolę w pozycjonowaniu. Na szczególną uwagę zasługuje algorytm AI RankBrain, który prawdopodobnie stanie się ważnym czynnikiem rankingowym dla stron internetowych i wyników wyszukiwania w 2022 roku. Odkąd Google ujawnił RankBrain, wiele firm zastanawiało się, jak algorytm ten wpłynie to na pozycjonowanie.
Chociaż Google nie ujawnił szczegółów na temat sposobu, w jaki RankBrain uczy się i analizuje treści, eksperci uważają, że UX będzie jednym z jego głównych czynników rankingowych. Oznacza to, że współczynnik klikalności i ilość czasu spędzanego przez użytkowników na stronie internetowej będą kluczowymi czynnikami, które RankBrain wykorzysta przy ustalaniu pozycji stron www w wynikach wyszukiwania.
Szybkość strony www
Chociaż nie jest tajemnicą, że szybkość ładowania strony www jest jednym z kluczowych czynników w pozycjonowaniu, to ostatnio stała się ona jeszcze ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.
Jedna z ostatnich aktualizacji algorytmu Google sprawiła, że szybkość ładowania strony jest znacznie ważniejszym czynnikiem rankingowym w algorytmie wyszukiwarki niż kiedyś. W wyniku tej aktualizacji szybko ładująca się strona internetowa ma jeszcze większe szanse pojawienia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google. Jeśli Twoja strona internetowa ładuje się dłużej niż inne na takim połączeniu internetowym, prawdopodobnie będziesz mieć niższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Dostępność stron www dla osób niepełnosprawnych
Zapewnienie dostępności treści na stronie internetowej osobom niepełnosprawnym zapewni lepsze wrażenia użytkowników a co za tym idzie potencjalnych klientów. Wdrożenie ułatwień dla osób z wadami słuchu i wzroku spowoduje, ze współczynnik klikalności i ilość czasu spędzanego przez użytkowników na Twojej stronie internetowej będą wyższe. Poza tym ważne jest nie tylko wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale także pozytywny wpływ na reputację marki w internecie.
Treści wideo a pozycjonowanie
Ludzie korzystając z Internetu coraz częściej wybierają treści wizualne niż zwykły tekst pisany. Sam serwis YouTube ma ponad miliard użytkowników, a aplikacje takie jak TikTok czy Snapchat zyskują coraz szersze grono użytkowników dlatego nie jest zaskoczeniem, że znaczenie zawartości wideo w pozycjonowaniu wzrasta. Tworzenie zoptymalizowanych treści wideo powinno być zatem integralną częścią strategii SEO. Jak jednak zoptymalizować zawartość wideo? Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest zoptymalizowanie opisu kanału wideo poprzez dołączenie przyjaznego dla użytkownika opisu kanału. Słowa kluczowe będą również odgrywać kluczową rolę w optymalizacji treści wideo.
Wyszukiwanie głosowe
Aplikacje takie jak Google Assistant czy Siri znacznie ulepszyli i spopularyzowali funkcję wyszukiwania głosowego. Ponieważ wyszukiwanie głosowe poprawia wygodę użytkownika, podjęcie kroków w celu optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwania głosowego stało się kluczowe. Korzystając z wyszukiwania głosowego, ludzie używają długich fraz do wyszukiwania. W 2022 roku strategia SEO powinna uwzględniać optymalizację stron www pod kątem wyszukiwania głosowego.