Przeniesienie strony www na nową domenę a pozycjonowanie
Domeny, SEO/SEM
0

Przeniesienie strony www na nową domenę a pozycjonowanie

Zmiana nazwy domeny nie musi być przyczyną jakichkolwiek (długotrwałych) negatywnych efektów w kontekście pozycjonowania. Aby jednak nie narażać się na spadki pozycji w rankingach wyszukiwarki Google należy starannie zaplanować migrację strony www na nową domenę. Pierwszą rzeczą, o której powinniśmy pamiętać to powiadomienie Google o zmianie adresu witryny za pomocą Google Search Console (GSC). Następnie musimy przekierować całą zawartość ze starej domeny do nową za pomocą przekierowań 301.

Skonfiguruj przekierowania 301 w starej domenie

Aby automatycznie przekierowywać odwiedzających, a także roboty wyszukiwarki Google do nowej domeny, w momencie pojawienia się żądania starej nazwy domeny należy odpowiednio skonfigurować przekierowanie 301 dla starej domeny.

Aby skonfigurować takie przekierowanie wystarczy wprowadzić następujący fragment kodu w pliku .htaccess starej domeny.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^OLD-domain.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.NEW-domain.com/$1 [R=301,L]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.OLD-domain.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.NEW-domain.com/$1 [L,R=301]

Poproś Google o zindeksowanie nowej domeny

Po przeniesieniu strony www na nową domenę należy poprosić Google o zindeksowanie nowej witryny. Aby to zrobić, po prostu wpisz adres URL, który chcesz zaindeksować, w górnym pasku wyszukiwania w Search Console. Dzięki temu uzyskasz dostęp do narzędzia „Sprawdzanie adresów URL”, za pomocą którego możesz wysyłać pojedyncze adresy URL do indeksu Google. Aby przyspieszyć proces indeksowania należy również przesłać mapę witryny w formacie XML do Google.

Przeniesienie strony www na nową domenę a pozycjonowanie

Skonfiguruj Analytics

Niezależnie od tego, czy korzystasz z Google Analytics czy innej platformy analitycznej do celów marketingowych, upewnij się, że wszystkie skrypty, tagi i kody są nadal zaimplementowane. Ponadto sprawdź, czy wszelkie reklamy, kody śledzenia i wtyczki społecznościowe w witrynie będą działać poprawnie. Migracja strony www na nową domenę to również świetna okazja do tego, aby wyczyścić witrynę ze zbędnych skryptów, kodów remarketingowych i kodów śledzenia, które mogły zostać w przeszłości pozostawione w witrynie.

Przygotuj plik robots.txt

Jeśli to konieczne, przygotuj plik robots.txt dla nowej domeny replikując istniejące dyrektywy, aby wskazywały na nowe adresy URL, jeśli to konieczne.

Zaktualizuj Google Moja Firma i Bing Places

Jeśli aktualizujesz swoją domenę, pamiętaj o zaktualizowaniu linków do swojej witryny w Google Moja Firma (i innych istotnych katalogach firm ) i Bing Places . Pamiętaj, że optymalizacja Twojej wizytówki w Google Moja Firma jest kluczowym aspektem lokalnej strategii SEO – Google wykorzystuje te dane do weryfikacji Twojej firmy i budowania rankingu wyników wyszukiwania.

Wnioski

Migracja witryny na nową domenę pod kątem SEO nie jest ani prostym ani szybkim zadaniem. Aby utrzymać lub poprawić swoje pozycje w wyszukiwarce Google odnieść należy opracować odpowiednią strategię i wykonać szereg istotnych kroków. Kiedy jednak poświęcimy trochę czasu na wykonanie powyższych zadań to pozycja naszej witryny w wyszukiwarce Google nie zostanie zaburzona.

5/5 - (7 votes)
Kamil Niewczas
Webdesigner, webdeveloper, pasjonat IT i nowoczesnych technologii. Moja przygoda z komputerami zaczęła w 1994 roku kiedy to stałem się szczęśliwym posiadaczem Amigi 1200. Interesuję się wszystkim co jest związane z tworzeniem stron www i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Mogę zaoferować praktyczną wiedzę i usługi z zakresu tworzenia stron internetowych ludziom, którzy chcą zaistnieć w sieci, bądź odświeżyć obecną witrynę, ale nie wiedzą jak się za to zabrać. Mieszkam w Kielcach (województwo świętokrzyskie) jednak obszar mojej działalności jest właściwie nieograniczony. Jako SIPLEX Studio z powodzeniem obsługujemy klientów z całego kraju.
Podobne posty
Sklepy internetowe Prestashop – optymalizacja pod pozycjonowanie
Sklepy internetowe Prestashop – optymalizacja pod pozycjonowanie
Sieci społecznościowe
Sieci społecznościowe i ich wpływ na pozycję w Google
Jak wykorzystać firmowy profil na Facebooku w celach marketingowych
Jak wykorzystać firmowy profil na Facebooku w celach marketingowych

Zostaw komentarz

Twój Komentarz*

Twoje Imię*
Twoja strona