Strony www – ważne elementy strony głównej
Projektując stronę www w dzisiejszym świecie biznesu musisz myśleć o wielu istotnych rzeczach, które są bardzo ważne dla użytkowników, w tym Twoich potencjalnych klientów.
Projekt strony głównej witryny jest ważnym elementem, ponieważ całość musi być atrakcyjna wizualnie dla użytkowników i mieć dobre UX (więcej o tym co to jest UX znajdziecie we wpisie: Jak zadbać o UX w sklepie internetowym?)
Zastanów się czy strona główna Twojej witryny robi właściwe pierwsze wrażenie.
W dzisiejszym artykule opiszę krótko kluczowe elementy, które powinna zawierać praktycznie każda strona główna.
Logo i elementy brandingowe
Prawie wszystkie strony www, które odwiedzasz, mają logo. W rzeczywistości wiele z nich można rozpoznać po samych logotypach. To wiele mówi o sile danej marki.
Logotypy zwykle pojawiają się w lewym górnym rogu strony głównej, ponieważ to właśnie tam przyciągają uwagę użytkownika. Możesz również wyśrodkować swoje logo na pasku nawigacyjnym lub w górnej części strony.
Wezwania do działania (CTA)
Wszystkie strony www mają jakieś cele, które zwykle obejmują także konwersje. Może to oznaczać zachęcenie użytkowników do zakupu, przekazania adresu email i wielu innych rzeczy. Wezwanie do działania (CTA) to może być przycisk lub zwykły tekst, ale musi on wyróżniać się na tle pozostałych elementów na stronie głównej. Należy też pamiętać, że posiadanie więcej niż 2 wezwań do działania na stronie głównej witryny może tylko zdezorientować użytkownika.
Aby wezwanie do działania było skuteczne należy zwrócić uwagę na kilka kwestii:
- Przyciski wezwania do działania powinny być dobrze widoczne
- Wezwanie do działania powinno być wystarczająco duże, ale nie przesadnie duże, aby cała strona www nie wyglądała na nieproporcjonalną
- Kolor wezwania do działania powinien się wyróżniać, ale powinien być również spójny z ogólną kolorystyką witryny
Czytelne menu nawigacyjne
O ile Twoja strona www nie jest witryną typu One Page to użytkownicy będą potrzebować menu do poruszania się po niej. Menu powinno być pierwszą rzeczą, którą internauci zobaczą na stronie głównej. Powinno być ono czytelne i łatwe w użyciu.
Dane kontaktowe
Ile razy potrzebowałeś kontaktu do wsparcia technicznego lub obsługi klienta, ale nie mogłeś znaleźć tych danych na stronie www? Nie stawiaj swoich potencjalnych klientów w takiej samej sytuacji. Użytkownicy powinni mieć możliwość łatwego znalezienia danych kontaktowych na stronie głównej witryny. Podając dane kontaktowe możesz uwzględnić numer telefonu i dane adresowe oraz email ewentualnie fax.
Elementy budujące zaufanie
Na stronie głównej dobrze jest umieścić elementy, które będą budować zaufanie do Twojej firmy. Mogą to być np. logotypy obecnych klientów, referencje, opinie czy certyfikaty. Takie elementy zwiększają wiarygodność, świadczą o jakości Twojej pracy i kreują Twój wizerunek jako eksperta w swojej dziedzinie i zaufanego partnera biznesowego.
Linki do mediów społecznościowych
Jeśli chcesz, aby ludzie śledzili Twoją firmę w mediach społecznościowych umieść na stronie głównej linki prowadzące do tychże właśnie mediów społecznościowych. Linki te muszą być umieszczone w miejscu, gdzie internauci będą mogli je łatwo znaleźć (najczęściej będzie to nagłówek lub stopka).