Sieci społecznościowe i ich wpływ na pozycję w Google
Aż do roku 2014 Google nie chciało jednoznacznie określić czy linki i działania prowadzone w sieciach społecznościowych są uwzględniane jako jeden z czynników w algorytmie Google. Wszyscy doskonale wiemy, że wszelkie sieci społecznościowe są doskonałym miejscem do prowadzenia marketingu cyfrowego. Dodatkowo większość sieci społecznościowych ma olbrzymią moc generowania ruchu zarówno organicznego, jak i „płatnego”. Więc na co tak naprawdę wpływają nasze działania na portalach społecznościowych takich jak Facebook Twitter czy LinkedIn?
Zwiększenie ruchu
Ruch generowany przez profile na portalach społecznościowych to coś co wyszukiwarka „bardzo lubi”. Dzięki niemu „Google wie”, że profil firmowy jest prowadzony przez ludzi i że firma stara się utrzymywać wysoką aktywność na portalach społecznościowych.
Link building
Pozyskiwanie „naturalnych linków” jest bardzo ważnym elementem działań SEO. Po forach i blogach tematycznych sieci społecznościowe stały się kolejnym miejscem gdzie możemy próbować pozyskać wartościowe linki. Aby jednak w pełni skorzystać z potencjału link buildingu np. na Facebooku należy pamiętać o tym, aby najpierw odpowiednio uzupełnić i zoptymalizować swój profil w serwisie, tak aby znajdował się w nim link do Twojej strony internetowej, bloga itp.
Autorytet domeny
Autorytet domeny (Domain Authority) – najprościej mówiąc jest to parametr, który określa autorytet domeny na podstawie jakości linków przychodzących. Wyrażany jest w skali od 1 do 100. Co prawda nie ma 100% pewności, że aktywność w mediach społecznościowych ma duży wpływ na ten parametr niemniej jednak można śmiało stwierdzić, że duża ilość linków z zaufanych portali społecznościowych wzmacnia postrzeganie zawartości Twojej strony internetowej, a co za tym idzie, może mieć wpływ na parametr DA.
Podsumowanie
Google nie może wyjawić wprost jak duży wpływ na pozycję w rankingu mają działania w serwisach społecznościowych. Nie ulega jednak wątpliwości, że wpływ takich działań jest znaczący i powinny być one stałym elementem każdej strategii SEO.